T zijn met een beperking

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

T zijn met een beperking

Bericht door Judiana »

waar kun je terecht als en transgender/ androgyne en alles wat er nog meer is als je een beperking hebt...

transgender is 1 maar als je nog een beperking hebt is er helemaal niks....

heeft iemand tips?

CoC?
transvisie?
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: T zijn met een beperking

Bericht door Hedwich »

Ik denk dat het een goed idee is om aansluiting te zoeken bij een organisatie die tenminste 1 (de grootste) van de beperkingen behartigt (ik zou Transvisie doen dan). Het is kijken wat ze voor je kunnen betekenen, met inbegrip van andere beperkingen.

Bijvoorbeeld: ikzelf loop bij het FIOM voor mijn ongewenste kinderloosheid, die problematisch is. Het FIOM is er voor mensen met dat soort problemen, maar de meeste mensen die daarvoor komen zijn bio's met een partner, die al een fertiliteitstraject van hier tot gunder achter de rug hebben. Ik zit in een iets ander schuitje, waardoor ik een iets andere "behandeling" behoef. Volledige aansluiting heb ik helaas niet, maar toch kan het FIOM genoeg voor mij doen.

Daarnaast zijn erin jouw geval denk ik wel meer belangengroepen / lotgenotengroepen waar je voor een deel aansluiting bij kunt vinden.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: T zijn met een beperking

Bericht door Aster »

Judith schreef:waar kun je terecht als en transgender/ androgyne en alles wat er nog meer is als je een beperking hebt...

transgender is 1 maar als je nog een beperking hebt is er helemaal niks....

heeft iemand tips?

CoC?
transvisie?
Er kwam indertijd een TS bij de toenmalige Virgin die behalve volledig electrische rolstoelafhankelijk was ook niet kon praten.
Wat ze precies heeft weet ik niet, maar ze kwam altijd met twee begeleiders gezien haar handicaps.
Ik vermoed dat ze toen halverwege de 30 was.

Bij mijn weten heeft ze het hele traject incl srs doorlopen, met behulp van haar begeleiders.

Misschien kun je bij Transvisie info inwinnen?
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: T zijn met een beperking

Bericht door Judiana »

ik zal de site eens bezoeken...

thanks voor het meedenken de info alvast
Gebruikersavatar
Willy
Berichten: 185
Lid geworden op: 29 mar 2012, 16:24
Gender: Anders
Locatie: Elburg

Re: T zijn met een beperking

Bericht door Willy »

Judith schreef:ik zal de site eens bezoeken...

thanks voor het meedenken de info alvast
Judith, ik ben van de week bij Transvisie geweest, voor het eerst!
Deze afspraak was voor mij een geweldige ervaring.
Alsof men mij al jaren kende....
Na 37 jaar heb ik "mijn geheim" kunnen vertellen, omdat het moest... je kunt niet een levenlang volhouden en voordoen om niet jezelf te kunnen zijn.
Voor een jaar of 6 geleden had ik mezelf nog beloofd om als man te eindigen... nu, 2 depressies verder, weet ik gewoon dat het niet vol te houden is, ik had al een afscheidsbrief gemaakt....

Nu, voel ik me in een parkeer stand staan, ff laten bezinken, mijn naasten uit kunnen leggen, dat mijn gevoel niet te veranderen is, ik ben zo.
Het gesprek met Transvisie geeft mij moed en kracht om stap voor stap te gaan worden wie ik ben, ik ben Willy.
Laatst gewijzigd door Willy op 01 apr 2012, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
My life just out of the closet ...
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: T zijn met een beperking

Bericht door Judiana »

Thanks !

ik houd it in gedachte !