Nieuwe chat! Zie dit topic.

onverwacht de bel

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

onverwacht de bel

Bericht door Judiana »

Beste allemaal,

ik had vandaag weer iets sufs ( vond ik zelf) de deurbel ging onverwachts en schrok me werkelijk wild, had het niet verwacht ( gelukkig achteraf een bekende)

hoe gaan jullie om met zulke situaties?
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: onverwacht de bel

Bericht door Eva »

Ik kijk dan op de monitor, pak de intercom en spreek de persoon toe. Hangt verder van mijn uiterlijk af. Zonder haarwerk doe ik de deur niet open.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: onverwacht de bel

Bericht door Hedwich »

Van de flatentree bel zit ik standaard tegen het plafond. (PWAAAAAP!)
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: onverwacht de bel

Bericht door Judiana »

soms denk ik echt dat mijn verlangen steeds moeilijker uit te beelden is :(

ik moet met zoveel factoren rekening houden dat het bijna niet te doen is....

moet ik dan toch de witte vlag hijsen en de handoek in de ring?
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: onverwacht de bel

Bericht door Arike »

hmmm in mijn vorige huis zette ik de deur bel soms gewoon ff uit, als ik vond dat daar kledingtechnisch een reden voor was ;) ;)

Tegenwoordig doe ik gewoon de deur open, ook al loop ik zonder make-up in een joggingbroek en ouwe slobbertrui rond...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: onverwacht de bel

Bericht door La-Clau »

Een onverwachte deurbel duidt meestal op een collecte of een koerier die een pakje niet bij de buren kwijt kan. Qua collecte houd ik in de gaten wat er die week is, niet iedereen krijgt wat van me, dus gaat niet altijd de deur open :D . Dat gaat ie trouwens toch niet, want de laatste tijd zijn de Jehova's hier ineens weer terug. Maar dat heeft dus een andere reden dan hoe ik er hier bij gekleed loop. De tijd dat ik mezelf verdekt opstelde als de bel ging is voorbij.
Ik vraag me trouwens af wat voor werkelijk belangwekkends er tegenwoordig nog onverwacht aan de deur staat. Als ze me wat willen verkopen komen ze toch van een koude kermis thuis en ze houden er maar rekening mee dat niet iedereen altijd thuis is :D . In de meeste gevallen gaat het dus om iets wat je redelijkerwijs zou kunnen verwachten, hooguit op een onverwacht moment.

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: onverwacht de bel

Bericht door jacqueline »

als ik definitief omga dan ga ik me voor niemand verstoppen, de deur gaat gewoon open. Waarom moet ik me schamen voor mijn werkelijke ik?
Gebruikersavatar
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: onverwacht de bel

Bericht door Madeleine »

Dan doe ik de deur open :mrgreen:

Er was een periode dat vrienden en familie nog niet op de hoogte waren en dat was soms even rennen...
Maar over collectanten en pakjesbezorgers heb ik nooit moeilijk gedaan, die zijn wel wat gewend was mijn gedachtegang.
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: onverwacht de bel

Bericht door Judiana »

het ging meer om het gevoel dat je hart buiten je lijf bonst.... ik kan me zelden kleden en als ik het doe gebeuren er altijd onverwachte dingen...
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: onverwacht de bel

Bericht door Hedwich »

Ik weet nog wel dat ik me als kersverse mijzelf in mijn studentenkot zat te bewonderen toen mijn buurvrouw even langskwam om eea te bespreken (mbt huurzaken). Deur opendoen of of niet? Schrik, hartkloppingen, zweet... Het was een dilemma: maar waarschijnlijk wist ze wel dat ik thuis was aan het geluid en ik had geen zin in een geheim leven. Dus... deurtje open... ze moest wel een beetje giechelen maar kon het prima verteren. We hebben gewoon besproken wat ze wilde bespreken en ik geloof ik ook nog uitgelegd dat dit voortaan het uitzicht zou gaan worden.

Sindsdien heb ik me in voorkomende gevallen de attitude aangemeten van : je hebt precies 10 seconden om aan deze onverwachte situatie te wennen en daarna ga ik het je pas kwalijk nemen. Daardoor is het ook al een tijdje geleden dat ik "verrast" werd door aanbellend bezoek (behalve dan door die misthoorn van de intercom). Een jaar geleden nog in het AMC voor zaad invriezen en daarvoor nog op gesprek bij het werkbedrijf.