Nieuwe chat! Zie dit topic.

Boosheid

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Boosheid

Bericht door Jessy »

Wat is een juiste ogenblik? Dit heb ik mezelf ook lang wijsgemaakt, maar ben tot de conclusie gekomen dat dit (voor mij dan toch) gewoon een excuus is tot uitstel. Er is geen perfect moment, ik moet het gewoon doen of ik kan wachten tot sint-juttemis.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Boosheid

Bericht door Eva »

Het juiste ogenblik. Ja, ik begrijp je.

Laat me toch een voorbeeld geven. Misschien een verkeerd voorbeeld voor jou, maar het was in mijn geval een heel heftig moment.
Op een zeker moment had ik een klant aan de lijn. Eind van de middag, begin van de avond. Een erg belangrijke klant; onze oudste en grootste. Nogal reformatorische achtergrond en in veel opzichten behoudend.
Ik had zijn adjudant al eens gevraagd of ik niet eens met hem kon praten. Ik wilde hem vragen hoe ik het het beste kon aanpakken om de baas zelf op de hoogte te brengen. En nu had ik de baas plotseling zelf weer eens aan de lijn. Het gesprek verliep aanvankelijk zakelijk, maar werd gaandeweg vertrouwelijker. Familiekwesties, aan zijn kant. Aangenaam, begripvol, kortom een moment van vertrouwelijkheid. Op dat ogenblik wist ik dat ik niet langer moest wachten en heb ik hem op de hoogte gebracht. Met alle risico's van dien. Hij reageerde tamelijk onthutst en ik herinner me wat hij zei: "Ik heb hier geen teksten voor".
Toch heeft hij de volgende ochtend het voltallig personeel bijeengeroepen en verteld dat ze in het vervolg zaken met Eva zouden doen. Kort geleden sprak ik hem en nog andere leden van zijn team op een beurs. De oude E. lijkt uit hun geheugen gewist. Eva is nu een vertrouwde verschijning geworden. Als ik in een hogere macht zou geloven (quod non) zou ik die op mijn blote knietjes danken.

Twee kernpunten die de basis kunnen vormen om 'het juiste ogenblik' te herkennen, Jessy:
- een moment van emotionele nabijheid, als ik dat tenminste correct uitdruk,
- een daarmee samenvallend moment van lef, van pure durf.

Daaromheen spelen natuurlijk meer factoren. Enorm veel zelfs, maar die werp je terzijde op het moment dat je de juiste dosis moed bij jezelf voelt.

Nogmaals; ik wens je courage, en dat geldt voor heel veel mensen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
tijgertjetzum
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 apr 2012, 19:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Tzum

Re: Boosheid

Bericht door tijgertjetzum »

KimNL schreef:Ik merk dat ik steeds vaker last krijg van boze buien. Dat ik uit het niets en om niets van binnen begin te koken. :evil:
Op die momenten kan ik er vrij weinig mee. Het liefst wil ik schreeuwen en slaan. (dit doe ik dan uiteraard niet)
Hadden jullie deze buien ook voordat jullie aan HRT begonnen? En zo ja? werden deze buien minder door de hormonen?
Heel herkenbaar wat je hier zegt. Ik kan bij het minste op geringste totaal uit me plaat gaan. Zin hebben om alles kort en klein te slaan.
In het verleden uitte dit zich ook in zelfverwonding. Na een aantal maanden ging ik naar de tattooshop of zette ik een tattoo bij mezelf, dit gaf mij een enorme opluchting, maar is natuurlijk niet de manier.