Hoe open en vrij IS Nederland?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Hoe open en vrij IS Nederland?

Bericht door Hedwich »

Immigranten zijn vaak conservatiever / rigider dan de achterblijvers: je moet toch ergens in kunnen geloven als al het bekende je ontvalt? Kijk naar de Nederlandse gemeenschap in Canada bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Hoe open en vrij IS Nederland?

Bericht door Arike »

In het kader van uitzonderingen bevestigen de regel ;) hoorde ik laatst nog wel een tegengesteld bericht over Marokko...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe open en vrij IS Nederland?

Bericht door Jeste »

Arike schreef:In het kader van uitzonderingen bevestigen de regel ;) hoorde ik laatst nog wel een tegengesteld bericht over Marokko...
Op het werk heb ik wel dingen gehoord van jonge Marokkanen over hun verblijf in Marokko tijdens de zomervakantie. Dan deden alles wat god verboden had.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Hoe open en vrij IS Nederland?

Bericht door leonie »

kan niet spreken voor de rest van nederland , maar hier op dit forum ben ik als belg wonende in bretagne-frankrijk zeer goed , vriendelijk onthaalt ,; proficiat , maar natuurlijk , denk ik ook , dat er in alle volkeren en landen op de wereld telorante en niet tolerante mensen zullen zijn , in belgie zeker hoor .

wisten jullie dat hier in bretagne een " cercle nairlandaise de bretagne " bestaat , dat is een groep nederlanders die vast hier wonen , de een heeft een boerderij en andere gehuwd met een bretoen , nederlandse gezinnen die gewoon uitgeweken zijn naar hier enz... die groep^daar is toch meer dan 100 mensen , zo geven ze bv. voor de jongste jaarlijks een st.niklaas feest , want frankrijk viert geen st.Niklaas .
en wisten jullie , dat al die nederlanders perfect frans spreken , en dat is voor een nederlander niet gemakkelijk .

Ik zeg altijd over tolerant en niet , als je ergens het woordje " TE " moet voorzetten , dan deugd het gewoonlijk niet

groetjes
leonie
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Hoe open en vrij IS Nederland?

Bericht door Aster »

Aster schreef:
En wat Anti's, Maroks en in mindere mate Turken zoal openlijk(!) te melden hebben over homo's, vrouwen, andersdenkenden EN hoe ze die vaak (openlijk!) behandelen enz....majah, dat is in de ogen van policor autochtonen 'een kwestie van cultuur'.

Doen autochtonen dat dan zijn dat opeens 'rascisten', ze 'discrimineren' enzenz.


Een paar dagen geleden had AT5 een klein nieuwsitem over een Turkse vrouw(! heel bijzonder, want vrije partnerkeus dus EN géén hoofddoek ook!) die met een Surinaamse man is getrouwd....en die hun kinderen 'surks' noemen.
Alleen al de bijzondere ethnische combi van dit stel+ kinderen spreekt boekdelen over de gang van zaken binnen alloch NL.

Ik heb een mannelijke NL collega die met een Marokkaanse vrouw getrouwd is. Dat huwelijk kostte haar haar hele familie die het contact met haar verbrak ivm 'haar foute keus'.
En niet alleen dat: als ze met zijn 2en en met hun zoontje over straat lopen dan worden ze door passerende Maroks, jong en oud al dan niet in het Marokkaans voor rotte vis uitgemaakt.
Omdat ze als een 'afvallige en verraadster' wordt gezien.
Dat is het echte en pure onversneden rascisme EN vrouwenhaat in NL openlijk beleden.

Van de voorpagina van het Parool van zaterdag 5 mei:

"Baby na straatruzie overleden.

Paul Vugts.

Amsterdam - Een zwangere Amsterdamse die op de Nieuwendijk door vijf Marokkaanse mannen was mishandeld, is kort daarop te vroeg bevallen, waarna de baby is overleden.


De 26 jarige vrouw van Marokkaanse komaf liep 26 maart met haar Surinaamse vriend op de Nieuwendijk. De vijf mannen, rond de twintig, liepen achter hen. Het groepje schold haar uit voor 'negerhoer'.
Haar vriend reageerde, waarop bij de Beurspassage een vechtpartij ontstond. Ook de vrouw werd geduwd, geslagen en geschopt.
De belagers werden gearresteerd, de vrouw liet zich in een ziekenhuis onderzoeken. Haar verwondingen leken mee te vallen, maar op 4 april werd het kind te vroeg geboren, waarna het overleed.
Geneeskundigen van het Nederlands Forensisch Instituut onderzoeken nog of de dood van het kind het gevolg is van de mishandeling.
De rechtbank heeft de verdachten anderhalve week na het incident vrijgelaten. Het hoger beroep van justitie tegen die beslissing moet nog dienen."

Hiep hoi voor onze politiek correcte samenleving die autochtonen per definitie uitmaakt voor 'rascisten', autochtone mannen constant op de vingers tikt over vrouwenemancipatie en allochtonen per definitie als 'slachtoffers van rascisme' etc ziet.

Hiep hoi voor de paralelle samenleving die gecreeërd is door policor autochtonen die allochtonen never nooit niet op hun gedrag tov andersvoelenden, vrouwen en andersdenkenden zal aanspreken, want 'cultuur'.

Zo 'open en vrij' IS Nederland momenteel.

En helaas: dat geldt ook voor ons, andersvoelenden in de grote steden.

En de allochtone mannelijke daders komen er vrijwel altijd met een lichte straf vanaf of komen er zelfs gewoon mee weg. Want 'is ('schaamte') 'cultuur'.

De ware heldinnen in deze NL samenleving anno 2012 zijn allochtone moslimvrouwen die hun middeleeuwse cultuur weten te ontworstelen.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoe open en vrij IS Nederland?

Bericht door Eva »

Dit is hard en naar, Aster. Ik ben moe en heb op dit moment geen passend antwoord. Er is natuurlijk ook geen ongenuanceerd en rechtlijnig antwoord. Mijn persoonlijke ervaringen met Noord-Afrikanen en andere allochtonen zijn in vrijwel alle gevallen positief, maar zo voorlijk als Mokum ooit was is het niet meer, vrees ik.
Nogmaals; een genuanceerd antwoord heb ik momenteel niet, maar het bericht maakt we wel verdrietig.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Hoe open en vrij IS Nederland?

Bericht door Judiana »

waar gaat het heen in de wereld...

die leden hebben dood door schuld op hun voorhoofd... als ze ze maar te pakken krijgen....
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Hoe open en vrij IS Nederland?

Bericht door Aster »

Wat me ook zo kwaad maakt is dat het een 'straatruzie' genoemd wordt terwijl het puur rascisme is.

En wederom een oorverdovende stilte uit de linkse hoek, de Anne Frankstichting, het AntiRascisme Platform NL Bekent Kleur het Anti Discriminatie Platform enzenz.

Schandalig!
Waren het 5 blanke mannen geweest die haar 'negerhoer' hadden genoemd en haar zwanger en wel in elkaar hadden getrapt dan zou NL te klein zijn en de linkse media bol staan over zoveel rascisme.

Op Marok.nl was het niet zo stil; de 'neger zou het wel uitgelokt hebben', 'had ze zich maar niet moeten laten bezwangeren door een neger' enz.
Dermate grof, rascistisch, goor en gemeen en zonder een spoor van medeleven met de ouders dat de hele draad na een paar uur gedelete is.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe open en vrij IS Nederland?

Bericht door Jeste »

Een stukje uit een ander topic
Aster schreef:In de jaren 60, 70, 80, 90 trokken andersvoelenden vanuit de provincie naar de grote steden om daar ongehinderd te kunnen leven; inmiddels is die 'exodus' andersom.
Inderdaad, dat merk ik ook aan de sfeer in de stad. Ik ken zelfs iemand die sinds een jaar of 10 bij mij in de buurt is gaan wonen omdat ze het niet meer prettig vond in de stad. En dat terwijl zij in een buurt woonde die, om het in makelaarstermen te zeggen, in opkomst was (Amsterdam, omgeving Admiraal de Ruyterweg / Bos en Lommerweg).
Er zijn in de stad natuurlijk wel plekken waar je ongehinderd kan leven als andersvoelende, maar dat zijn vaak een soort van reservaten voor de kosmopolitische elite met de bijbehorende woonlasten.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Hoe open en vrij IS Nederland?

Bericht door Hedwich »

Wat me opviel: deze Exodus geldt juist ook voor Bijbelminnend Nederland, als ik kijk naar de mensen die bijvoorbeeld het randstedelijk gebied van de biblebelt verruilen voor zeg Barneveld, waar de laatste jaren echt ontzettend veel gebouwd wordt. Mijn broer, woonachtig in Delft, heeft al veel mensen zien vertrekken. Reden: de verdorvenheid van de randstad wordt ze te veel.