Nieuwe chat! Zie dit topic.

mevrouw genoemd worden

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
82c65d4a
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 mei 2016, 16:18
Gender: Trans MtF

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door 82c65d4a »

Vervelend, maar ze heeft het ongetwijfeld niet expres gedaan, waarschijnlijk keek ze niet naar die C-cup, of had ze je al in het m-hokje 'geplaatst'. Mensen verschillende 'cues', aanwijzingen(?), in verschillende prioriteiten om iemand's gender uit te vogelen.

Ik ben afgelopen zomer, na een dag zeilen, op een terras in Duitsland door een kelner met "Bitte Fraulein" aangesproken terwijl hij een halve liter bier voor me neerzette. Ik verbaas me er nog over.
Gebruikersavatar
Aydin
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 sep 2017, 13:20
Gender: Trans FtM

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Aydin »

kijkt de 1 anders dan de andere?
Ja Rikki, vlg mij wel. Mijn tweelingzus en ik werden door de een niet uit elkaar gehouden, de ander zag nog net dat we zussen waren. Ik denk dat de een vooral keek naar lengte, haarkleur en gelaatstrekken, terwijl de ander keek naar onze heel verschillende verschijning. Mijn zus is echt een stereotype vrouw en dat ben ik natuurlijk nooit geweest.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

Ik schrik nog steeds als men mevrouw zegt, alsof ik het steeds vergeet, ik geloof het ook telkens nie, ik denk steeds, hoezo.....mevrouw??Heel raar,het duurt lang voordat je oude ik op de achtergrond is, die je allang niet meer bent maar die nog nagalmt, toch is het 'mevrouw ' elke keer een bevestiging en das goed

Fee
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Nate_0 »

Ik vind het inderdaad ook vreemder dat men me heer/meneer/etc. noemt. "Die jongen" vind ik trouwens wél oké en "mevrouw" heb ik ook altijd raar gevonden dus misschien is het ook deels gewoon het officiële aspect daar van.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

Mevrouw klinkt ouwbollig, meisje zeg men niet snel als je over de 40 bent , misschien is 'hot chick' een goed alternatief ;)

Enfin, ut blijft raar

Fee.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Nate_0 »

Naja, op officiële documenten wordt wel "mevrouw" gezegd he? Dame is ook nog altijd een alternatief...
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

Jongedame, jongeman, nog steeds raar, ik pleit voor een heel nieuw woord ter aanspreekvorm ;)

(in brabant is alles jongeh btw, of ej!
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door janine2363 »

Ik heb in mijn hoofd de MS office 2013 autocorrect feature geinstaleerd. Zegt iemand "meneer", dan volgt automatisch: "mevrouw alstublieft".
Dat de meeste mensen welwillend zijn, blijkt uit dat zij de MS office 2013 "custom dictionary" installeren. Want mensen die ik vaker, maar toch sporadisch, tegenkom corrigeren zichzelf.

Komt ook voor dat mensen zich uitputten in verontschuldigingen, Dat hoeft ook niet natuurlijk. Ik weet ook wel dat het gewoon een makkelijk te maken vergissing is.