mevrouw genoemd worden

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

Als mensen me van achter zagen, pardon mevrouw....dan draaide ik me om, oh sorry...meneer

Nu zie ik vooral twijfel, ook al is mijn gezicht niet erg veranderd.. reality check, ik ben nog geen mevrouw genoeg

Fay
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Anon20190122 »

Twijfels is goed dan ga je de goede kant op! ;)
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

Nu moet ik bekennen dat ik niet bijster veel doe om er ook daadwerkelijk als een mevrouw ut te zien, ik heb een hekel aan lagen make up, hooguit lijntje onder mijn ogen, en wat ik elke dag doe vraagt gewoon niet om delicate vrouwen outfit

Als ik wat meer mijn best zou doen dan denk ik dat het sneller mevrouw wordt voor iedereen

Tis een praktische keuze momenteel, er moet gewerkt worden er moet gegeten worden, elke cent die ik verdien wordt zon beetje geinvesteerd om later de vruchten te kunnen plukken, oogsten doen we op later tijdstip wel

Fay
Sunny
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 apr 2012, 06:30
Gender: Vrouw

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Sunny »

Ik vind je er erg vrouwelijk uitzien, van wat ik kan zien, en schitterend. En sterk. Respect :)
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

Als je doelt op die profielfoto, 2 jaar geleden, ik ben qua rimpels een flink stuk ouder geworden in 2 jaar, en vanwege overstap spiro minder vervrouwelijking, maar iig kan ik het mentaal bijhouden. thx anyway


Fay
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Anon20190122 »

@ fay veel cisvrouwen zien er tijdens hun beroep ook niet echt vrouwlijk uit.
Als je op het punt staat dat ze staan te twijfelen ben je echt al een heel stuk in de goede richting in dat ze je zelfs al in een (manlijke) werk outfit als vrouw beginnen te zien!
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

Ik denk niet dat dat zo is,daar is mijn stem nog te mannelijk voor, maar mensen die mij alleen zien , dat is een ander verhaal, daar is het denk ik voornamelijk vrouw, na de twijfel

De mensen die ik dagelijks zie, dat is vaak in een typische mannenomgeving,daar lukt het me wel steeds beter gewoon mezelf te zijn, ik hoef die mannenknop niet meer om te zetten en dat lukt ook niet goed meer, k ben steeds vaker gewoon ik, en uiterlijk, het is winter, ziet men niet wat er wel en niet onder zit (het groeit inmiddels behoorlijk )

Fay
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Anon20190122 »

Tja mijn stem is ook vrij donker gebleven! daar moet je je niet te druk over maken er zijn ook veel cisvrouwen met een donkere stem.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Emma »

Ik heb ook zo mijn twijfels over mijn stem. Maar ja, dan roept een vriendin die ik een jaar of wat ken, dat ze er heilig van overtuigd was dat ik cis was tot een andere vriendin die ik al 15 jaar ken het over 10 jaar geleden had en zich versprak. Wat ik haar niet echt kwalijk kan nemen trouwens.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

Ik stoor mij aan mijn stemgebruik, de reden dat ik daar wat meer mee wil doen

Gisteren nog op een terras, degen die me kwam bedienen was een jonge vrouw van ik schat een jaar of 25, met een hele donkere lage zwoele stem, ik vond het prachtig, het paste echt enorm bij haar, gaf mij wat mentale ruimte als, misschien valt het met mijn stem best mee

Ik oefen iig met een voice recorder, mezelf terug luisteren , het is lastig objectief je eigen stem te beoordelen, net zoals ik het lastig vind om te beoordelen of ik er nu als een mevrouw of een meneer uitzie (mbt mijn gezicht vooral, on contact is daar de focus op)

Dus, aan objectieve mensen vragen wat zei vinden en denken,als soort van graadmeter

@ Emma, ik zag je op tv een keer, je bewuste stemgebruik viel me op, daar was imo weinig mannelijks aan

Fay
Plaats reactie