mevrouw genoemd worden

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Anon20190122 »

Ik had beter verwacht van een medewerker van het vu daar komen dagelijks transgenders hij had aan mij even een verkeerde
vickyblauw
Berichten: 296
Lid geworden op: 24 sep 2014, 10:40
Gender: Transgender

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door vickyblauw »

Laatst met een groep mensen wezen eten in de Stadsherberg in Gennep en daar als enige T-dame in de groep heel netjes aangsproken met mevrouw en zelfs een keer jongedame. Echt geweldig die hartelijkheid
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

Zojuist bij een bedrijf waar ik regelmatig kom ivm zaken:

Ej wat loopt daar voor lekker wijf, vinde gei nie?

Wijselijk niet op ingaan en negeren en ondertussen wensen dat je een end verder was in je proces, ik ben nog steeds nie full time om, en dat heeft te malen met die zakelijke kant, maar op die momenten denk je, was ik maar wel...geduld nog, met een nieuw huis gooi ik alles kompleet om



Fay
Laatst gewijzigd door Fay op 13 mar 2015, 13:41, 3 keer totaal gewijzigd.
ada
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 nov 2012, 15:21
Gender: Vrouw
Locatie: hoogvliet

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door ada »

Renate Petronella schreef:Zo nu en dan word ik aangesproken als"mevrouw"in de winkel of als iemand bv de weg vraagt.steeds als dit gebeurd ben ik vervuld van trots en het rare is,dat het vaak voorkomt als ik helemaal niet bezig ben met mijn vrouwzijn.als ik in de kaaswinkel een stukje kaas koop,denk ik niet..oeh ik ben een vrouw,hihi.zelfs in mijn mannenkloffie,maar dan wel met langere haren die donker geverfd zijn en geverfde wenkbrauwen/wimpers.verbaast me toch,want als ik later dan in de spiegel kijk is het beeld wat terugkijkt in mijn ogen helaas niet zo vrouwelijk!en hoe kan het dat anderen in winkels of andere plekken mij zonder aarzelen mijnheer noemen?kijkt de 1 anders dan de andere?gr Renate
Zou een fotootje willen zien, ben benieuwd, vroeger had ik het ook dat men soms mevrouw zeiden, had toen wel vrouwenring aan en een ANWB vrouwenjas.
Wees je zelf en niet een ander
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Cait »

Renate heeft recent foto gelost bij "fotos" . Geen link, maar kan je kopiëren plakken in zoekbalk
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Nienke »

Soms wou ik weleens dat ik zo mooi was als sommige anderen hier, ik doe steeds hele kleine dingetjes, ben getrouwd met een lieve vrouw die ik eigenlijk niet kwijt wil, baardgroei weghalen wat de goede kant op gaat doet al wel wonderen, 1e indruk reageren er steeds meer mensen met mevrouw, tot ze wat beter kijken.
Was laatst Kado aan het halen voor een verjaardag, riep een andere mevrouw,.... mevrouw mevrouw mevrouw, vanuit een auto, zij wilde uit parkeren, ik draaide me helemaal om, nee niemand anders om mij heen... prodent smile.. daarna bij de bloemenzaak weer, maar toen van korte duur... :( , was iig wel mijn dag... YOU made my day
Esther..
Berichten: 60
Lid geworden op: 20 dec 2015, 17:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Esther.. »

Wat een geweldig gevoel moet dat gegeven hebben om mevrouw genoemd te worden :D
Ik zou het zien als een compliment hihi
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Bregje »

Heerlijk is dat. Ik had op vakantie vaak dat ze eerst mevrouw zeggen tot ze mijn stem horen en dan wordt het ineens meneer. Heel irritant. Op het vliegveld aan het eind van de reis moest ik me omkleden want m in paspoort en daar had ik de balen van. Dus in mannenkleding in het vliegtuig. Zijn net aan het opstijgen. Komt de stewardes langs en die zegt tegen me: mevrouw wilt u thee? Ik heb een prima vlucht gehad :D
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Tanja »

Ik had vroeger in mijn jeugd lang haar. Ik werd dan ook meer dan eens benaderd met meisje. Ook vanwege mijn lengte en smalle figuurtje. Mijn vrienden lachten toen, maar ik was intens gelukkig.
Gebeurde meestal in een winkel of snackbar. Mensen die achter mij stonden riepen dan van dat meisje is nu aan de beurt.
Helaas is een groot deel van het lange haar jaren geleden afgeknipt vanwege het werk, maar verlang er zo naar. :cry:
Smalle figuurtje is er nog wel, maar zou er wel wat pondjes bijwillen :oops:
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Blue »

Heel af en toe zegt men wel eens mevrouw en inderdaad , dat voelt enorm goed.
Maar zonder make-up blijft het meneer, of in het meest gunstige geval geen van beide.

Zonder make up EN in neutrale kloffie (Jeans/Tshirt) is er helemaal niets van me over en is het zonder blikken of blozen mijnheer wat ik ze natuurlijk niet kwalijk kan nemen maar pijnlijk blijft het wel natuurlijk.
Plaats reactie