mevrouw genoemd worden

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Emma »

Fay schreef: @ Emma, ik zag je op tv een keer, je bewuste stemgebruik viel me op, daar was imo weinig mannelijks aan

Fay
Dank je wel :-) Het is wat je zegt, objectief je eigen stem beoordelen is erg moeilijk..
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Jeste »

tanisha schreef:Dat is een fenomeen wat ik ook net voor mijn transitie had mijn lange haren en vrouwlijk gezich deden veel mensen twijfelen of ik een man of vrouw was!

Er zullen vast veel meer zijn die dat fenomeen kennen! :D
Ja, dat ken ik wel. Zelfs met kort haar.
Emma schreef:
Fay schreef: @ Emma, ik zag je op tv een keer, je bewuste stemgebruik viel me op, daar was imo weinig mannelijks aan

Fay
Dank je wel :-) Het is wat je zegt, objectief je eigen stem beoordelen is erg moeilijk..
Aan de andere kant is het dan ook weer zo dat ik soms mijnheer wordt genoemd, ook al horen ze mijn stem, die vrouwelijk is. Komt gewoon door m'n korte haar. Kort haar: Dan is het automatisch man. Zit helemaal vast in de hoofden van sommige mensen. Verbazingwekkend eigenlijk.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Jennifer W »

Ik sta nog aan het begin maar tegenwoordig is het vooral mijn stoppels die na een paar uur tevoorschijn komen die mij "verraden", of als ik mijn mond opendoet.

De laatste 2 maanden zo ongeveer gebeurt het steeds vaker dat mensen twijfelen.
(Winterkleding heeft hier zeker aan bijgedragen)

Zoals sommige andere hier al aangeven, dat geeft ook mij juist een boost, omdat ik niet meer als echt man gelezen word....men twijfelt inmiddels..


Op de goede weg denk ik dan.

Toegegeven dat op een sombere dag ik dit zelf ook niet altijd inzie.
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Jeste »

Laatst gebeurde het na lange tijd weer eens dat iemand me met "mijnheer" aansprak. Hij schrok wel heel erg toen ik daarop iets zei als "Zie ik er dan zo slecht uit vandaag?" en hij dus mijn stem hoorde.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Fay »

bij mij is het nog heel vaak meneer, nog steeds stem, met logopedie begonnen, stap voor stap

vooral de mensen die me kennen als die meneer blijft het hardnekkig meneer

Naja, ik zit beter in me vel, tis nie prettig maar overleven we ook wel en mag hopen dat het tzt echt mevrouw wordt en daar ga ik wel vanuit

Fay
MarloesIsWeg
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:02
Gender: Vrouw

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door MarloesIsWeg »

De laatste maanden krijg ik ook mevrouw aan de telefoon, maar een tijdje terug vroeg ik een formulier aan (per telefoon dus). Kreeg het formulier geadresseerd aan : "Dhr. Martine Le Clere". Nu dit de uitzondering is kan ik er wel om lachen, al is het nog wel een zuur lachje....
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door J1nny »

Afgelopen dinsdag in het VU, een van de vampiers van de prikpoli meneerde me....
Wel excuus nadat ik mijn mond open deed...
Een van de zeldzame keren, de 5 a 6 maanden daarvoor was het niet voorgekomen.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Eva »

Als mensen mijn gezicht zien gaat het wel goed. Dan word ik met mevrouw aangesproken. Over de telefoon gaat het echter vaak mis.
Zojuist werd er tweemaal achtereen te lang op de voordeurbel gedrukt en gelijktijdig hard op de voordeur gebonsd. Ik greep de hoorn van de intercom en snauwde ze toe. Wat is er aan de hand?, vroeg ik boos. Wij collecteren voor (weetikveel), mevrouw.
Tjonge... moet ik eerst boos worden voordat ze een vrouw horen? Kan daar achteraf toch wel om glimlachen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Anon20190122 »

Jinny schreef:Afgelopen dinsdag in het VU, een van de vampiers van de prikpoli meneerde me....
Wel excuus nadat ik mijn mond open deed...
Een van de zeldzame keren, de 5 a 6 maanden daarvoor was het niet voorgekomen.
O die had ik vandaag ook ben benieuwd of die dat nog een keer flikt ik was nogal bot dat hij me na 20 jaar als vrouw echt wel als mevrouw kon aanspreken hij schrok zich in ieder geval het lamlazeres! :twisted:
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: mevrouw genoemd worden

Bericht door Veronica »

tanisha schreef:
Jinny schreef:Afgelopen dinsdag in het VU, een van de vampiers van de prikpoli meneerde me....
Wel excuus nadat ik mijn mond open deed...
Een van de zeldzame keren, de 5 a 6 maanden daarvoor was het niet voorgekomen.
O die had ik vandaag ook ben benieuwd of die dat nog een keer flikt ik was nogal bot dat hij me na 20 jaar als vrouw echt wel als mevrouw kon aanspreken hij schrok zich in ieder geval het lamlazeres! :twisted:
Afbeelding
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Plaats reactie