Nieuwe chat! Zie dit topic.

Genderfluid

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Sky
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 aug 2015, 23:30
Gender: Trans FtM

Re: Genderfluid

Bericht door Sky »

"Trans" is geloof ik inclusive, als in je "mag" jezelf ook trans noemen als je ergens in het midden van het spectrum zit.
"Trans" komt denk ik van grenzen overschrijden (weet ik niet heel zeker), en dus als jij je soms mannelijk voelt en soms vrouwelijk (zoals ik), dan ben je ook klassieke gender-hokjes aan het overschrijden.

Maar als je je niet op je gemak voelt met dat label, dan gewoon lekker niet doen :) Ik voel me er juist wel weer bij op mijn gemak.

Mijn identiteit fluctueert trouwens ook niet zo veel Blue. Ik voel me meer man dan vrouw, en dat is ook redelijk vast... maar op sommige dagen kan ik het "vrouw-zijn" accepteren en het ook omarmen.

PS Ruby Rose is geweldig :)
Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Genderfluid

Bericht door Yentl »

Sky schreef:PS Ruby Rose is geweldig :)

Totally agreeable
Sweet kiss of goodbey
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: Genderfluid

Bericht door Maria_G »

I am a female ("trans M2F" means a female in male body)
I am a male (look at my ID card and please respect official documents. Well, a female photo, but a male marker.)
I am a trans, in between. (This is obvious and I have F64.0 paper from doctors)

Does it mean that I am a genderfluid?
No, it does not.

Reality and presentation mean different things. There are possibilities for manipulations and speculations in some situations and the TS status gives a lot of such possibilities.

It is like I am living in Germany, working in England I have also an UK address, I have a property in another country. Then it is possible to be fluid and change a residence once a week.(I am not stupid to bring an attention of tax authorities, but this is possible)

"Where do you live?" Officers ask me a question at a border control.
Then I am not thinking where do I live. I am thinking what answer gives me less problems and more benefits in the situation.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Genderfluid

Bericht door Jeste »

Sky schreef:"Trans" is geloof ik inclusive, als in je "mag" jezelf ook trans noemen als je ergens in het midden van het spectrum zit.
Op Radio 1 hoorde ik net (nacht ma. op di. 25-8) toevallig nog een interessant stukje waarvan een aantal dingen hier een beetje op aansluiten. Het programma is "Nooit meer slapen" en dat was dus op 25 augustus. Terugluisteren kan via de website, of als het goed is direct via www.radio1.nl/popup/terugluisteren-prog ... 2015-08-25. Vanaf 1 uur en 11 minuten.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
ronaldooo
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2017, 11:48
Gender: Trans FtM
Locatie: leiden

Re: Genderfluid

Bericht door ronaldooo »

ja ik ben genderfluid en ben nog alleen als ik vrouwe voel als ik wakker wordt doe ik ik nog alleen in huis ik zou me er niet moeten voor schamen dat ik tussen man en vrouwe zit ik wil men zelf zijn
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Genderfluid

Bericht door Dieuwertje »

ronaldooo schreef: 05 sep 2017, 23:28ik zou me er niet moeten voor schamen dat ik tussen man en vrouwe zit ik wil men zelf zijn
Dat zou zeker niet nodig moeten zijn. Kan het natuurlijk nog best wel eng zijn om er mee naar buiten te komen. Vooral in het begin. Maar schamen hoef je er niet voor.
Gebruikersavatar
Alatàriël
Berichten: 285
Lid geworden op: 27 feb 2017, 20:19
Gender: Androgyne

Re: Genderfluid

Bericht door Alatàriël »

Genderfluid. dat is waar ik mij sinds vorig jaar onder bestempeld heb. ik twijfel er zelf echter aan.
maar tot nu toe zit ik nog wel ff in dat aankruis vakje.
voor mij betekend Genderfluid wisselend van mannelijk naar vrouwelijk en andersom.
als ik echter naar mijzelf kijk, dan klopt dat niet helemaal.
ik ben mezelf. en dat andere mensen nu twijfelen of ik een man of een vrouw ben, tjah, niet mijn probleem.
ik ben buitensport instructeur, en begeleid dus veel groepen met mensen. de een zegt meneer tegen mij terwijl de andere mevrouw zegt.
who cares. ik reageer op beide.
Liefs ,
Ariël :hbeat:


check ook www.arielwassenaar.com en mijn instagram Arielwassenaar

Wherever you go,
No matter the wheather,
always bring your own

Sunshine
Frederique
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 mei 2017, 19:56
Gender: Genderfluid

Re: Genderfluid

Bericht door Frederique »

Ik voel me genderfluid. Het is voor mij normaal. Ik voel me ook transgender. Ieder heeft eigen woorden die beter of slechter bij zichzelf passen. Da's prima, leven en laten leven. Ik weet dat de VU nog steeds sterk achterhaalde beelden over genderfluide mensen heeft (ze denken daar nog steeds dat het een overgangsverschijnsel tussen altijd-als-man-geleefd-hebben en dan-als-vrouw-mogen-leven is, dat dit dus iets is dat overgaat als je maar lang genoeg als vrouw leeft). Om dezelfde reden accepteert de VU ook niet dat het levenslang hebben van non-binaire gevoelens normaal is.

Ik voel me al (zowel) fluide (als non-binair - het zijn geen synoniemen) sinds ik kind was. Mijn operatie was begin 2011 en ik voel me nog steeds fluide. Ik kan er overigens ook prima mee leven als dit bij anderen anders is. Er is niet zoiets als "één vorm van transgender zijn" die voor iedereen geldt.
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .