Vrouwelijkheid

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door jocyn »

Merel77 schreef:
Jeste schreef:Heel mooi gezegd. Een vriendin van me had het daar lang geleden eens over gehad. Ze zei iets van "Jij bent niet direct man of vrouw, maar gewoon jezelf".
Als mensen tegen mij dat soort dingen gaan roepen. Dingen als ''je bent in ieder geval een mens,'' dan vat ik dat op als een eufemistische manier om te zeggen dat je geen vrouw bent. :(
Oh ja, daar zou ik dus ook een probleem mee hebben :evil:
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door Jeste »

Merel77 schreef:Als mensen tegen mij dat soort dingen gaan roepen. Dingen als ''je bent in ieder geval een mens,'' dan vat ik dat op als een eufemistische manier om te zeggen dat je geen vrouw bent. :(
jocyn schreef:Oh ja, daar zou ik dus ook een probleem mee hebben :evil:
Dat kan ik wel begrijpen, maar ik zit net iets anders in elkaar en daarom vind ik dat juist niet erg.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door Arike »

Merel77 schreef:
MissJoan schreef:[...] ik denk gewoon je zelf zijn dan zijn er nooit twijfels over je vrouwelijkheid. :wship:
:hug2: Inderdaad

Het hele idee dat frele zijn, soft zijn, lage libido en al dat soort dingen is misschien wel helemaal niet perse vrouwelijk. Soms is het ook een overdrijving van de werkelijkheid. Net zoiets als aardbei snoepjes die meer naar aarbeien smaken dan aarbeien zelf. Het is in ieder geval helemaal niet leuk en handig omdat je ook heel vaak survivalen moet / moest. Het is zeker niet iets wat je perse wilt etaleren. :|
Zodra je iets gemaakt of overdreven gaat uitstralen dan hebben de mensen het door...

Ik vind het zelf ook veel comfortabeler om me zo min mogelijk zorgen daarover te maken
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door Judiana »

vrouwelijkheid is voor mij elegant in een jurk flaneren... ( van de keuken tot de woonkamer en weer terug...)

dat het lak en leer is is puur de gender onafhankelijke opstelling wellicht...
( het wordt ook wel de fetish wereld gezien, maar daar is gender vrijwel onbelangrijk in de meeste gevallen)
Gebruikersavatar
MissJoan
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2012, 21:38
Gender: Vrouw

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door MissJoan »

Ja een jurk is wel heel vrouwelijk, je kan er zelf een draai aan geven voor de één is dit vrouwelijk en voor de ander niet.
Nou en ik hou ook van Lakleren Boots echt vind dat super mooi met 14cm hak geweldig maar niet altijd doet soms zeer ;)
Maar fetish is het niet bij mij draag ze onder jeans of een rokje.
Judith schreef:vrouwelijkheid is voor mij elegant in een jurk flaneren... ( van de keuken tot de woonkamer en weer terug...)

dat het lak en leer is is puur de gender onafhankelijke opstelling wellicht...
( het wordt ook wel de fetish wereld gezien, maar daar is gender vrijwel onbelangrijk in de meeste gevallen)
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door Judiana »

ik wil nu niet impliceren dat ik alleen van fetisch spullen houd...
Gebruikersavatar
MissJoan
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2012, 21:38
Gender: Vrouw

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door MissJoan »

Nee dat denk ik ook niet..je hebt vast een leuke brede smaak :D
Judith schreef:ik wil nu niet impliceren dat ik alleen van fetisch spullen houd...
Gebruikersavatar
Sunny
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 apr 2012, 06:30
Gender: Vrouw

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door Sunny »

Ik heb nog te weinig geëxperimenteerd met kleding etc. die buiten mijn eigen smaak ligt. Ik moet wel zeggen dat hoge hakken mij angst aanjagen. Niet bij een ander hoor, maar gewoon bij mijzelf.
Ik heb al snel hoogtevrees.

:)
Gebruikersavatar
MissJoan
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2012, 21:38
Gender: Vrouw

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door MissJoan »

Ter aanvulling: Ik geloof ook niet echt dat kleding er voor zorgt dat je vrouwelijk kan zijn, ook je uitstraling zegt natuurlijk heel erg veel.
Zoals travestieten vind ik meestal niet vrouwelijk, 't is meestal gewoon een man in overdreven vrouwen kleren ;)
Zoals ik het zie doe maar normaal dan doe je al gek genoeg :wship:
Wel kan ik het voorstellen dat je bij je éérste intake je zorgen maakt over je vrouwelijkheid, maar echt mensen keuren je dan niet zo zeer op kleding maar meer op je gedrag,uitstraling,gevoel en je verhaal.
Gebruikersavatar
MissJoan
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2012, 21:38
Gender: Vrouw

Re: Vrouwelijkheid

Bericht door MissJoan »

Nou niet gelijk echt super hoge hakken aantrekken scheelt wel denk ik. Ik begon zelf met een laarsje van 5cm en zo kan je dat wat opbouwen.
Maar als het niks voor je is ook niet aantrekken, gewoon wat leuks kopen zou ik zeggen wat je leuk vind.
Sunny schreef:Ik heb nog te weinig geëxperimenteerd met kleding etc. die buiten mijn eigen smaak ligt. Ik moet wel zeggen dat hoge hakken mij angst aanjagen. Niet bij een ander hoor, maar gewoon bij mijzelf.
Ik heb al snel hoogtevrees.

:)