Nieuwe chat! Zie dit topic.

Nog altijd verdrietig

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Nog altijd verdrietig

Bericht door Tyler »

Dit is gewoon een slechte dag. Het gaat beter worden. Heb vertrouwen. Je weet nu wat het is en wat je er aan moet doen. Het heeft tijd nodig maar je bent op de goede weg. En we doen het met zn allen. Je bent niet alleen.
Gebruikersavatar
MissJoan
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2012, 21:38
Gender: Vrouw

Re: Nog altijd verdrietig

Bericht door MissJoan »

Ja nou ben vaak positief over alles, maar zelfs ik kan een dag hebben dat alles tegelijk komt en ik eigenlijk even moet praten of dingen op papier moet zetten.. daarna gaat het wel weer weg en kan ik door.
Jeste schreef:Vervelend hè, dat soort gedachtes. In je introductie klonk je heel positief, alsof je het punt van deze gedachtes al voorbij was, maar dat is dus helaas niet zo. Misschien gaan die gedachtes van "wat als ......" wel nooit weg. Er zullen altijd wel gebeurtenissen zijn om er mee geconfronteerd te worden.
Gebruikersavatar
MissJoan
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2012, 21:38
Gender: Vrouw

Re: Nog altijd verdrietig

Bericht door MissJoan »

Nog even een stukje.......
Ter aanvulling.
Er is met mij nog wel veel meer gebeurd ook buiten mijn vrouw gevoelens om, wat een normaal mens over een heel leven doet.
Daarom ook dat ik nu geen baan wil/kan vinden omdat het alles met elkaar iets teveel wordt zo af en toe, wel ik krijg ik nu dikke steun van Romy ben ik zeer dankbaar voor, maar wat ik heb mee gemaakt dat wens je niemand toe.
Dat maakt mij overigens wel heel erg sterk en volwassen ik zie er dan wel jong uit maar ik denk als iemand van een jaar of 35 of misschien wel ouder.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Nog altijd verdrietig

Bericht door Jeste »

Het is wel een buiten het onderwerp, maar ik wil het toch even schrijven:
Je ziet er dan wel jong uit maar je denkt als iemand van een jaar of 35 of misschien wel ouder, schrijf je. In veel gevallen hebben werkgevers zoiets gewoon niet in de gaten :( als je op een sollicitatiegesprek komt. Daar heb ik ervaring mee en ik ben zelfs boven de 35.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
MissJoan
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 mei 2012, 21:38
Gender: Vrouw

Re: Nog altijd verdrietig

Bericht door MissJoan »

Jeste schreef:Het is wel een buiten het onderwerp, maar ik wil het toch even schrijven:
Je ziet er dan wel jong uit maar je denkt als iemand van een jaar of 35 of misschien wel ouder, schrijf je. In veel gevallen hebben werkgevers zoiets gewoon niet in de gaten :( als je op een sollicitatiegesprek komt. Daar heb ik ervaring mee en ik ben zelfs boven de 35.
Nou voor mij mag dit verhaal blijven staan, vind mooi als andere mensen ook over mij mee lezen en wie weet kan nog wel een dag hebben dat het erg slecht gaat.
Ja zeker werkgevers zoeken meestal wel iemand met ervaring en ook qua volwassenheid alleen moeten ze dat wel zien .. En is voor mij ook spannend om te gaan solliciteren op dit moment maar kan dat zo maar doen.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Nog altijd verdrietig

Bericht door Jeste »

Wat werken betreft heb ik het behoorlijk verprutst. In plaats van toegegeven te hebben aan mijn gevoelens (niet alleen genderdysforie, maar ook hoge werkdruk) ben ik uiteindelijk steeds van de ene naar de andere baan gegaan. Ik dacht dat ik uiteindelijk wel een baan tegen zou komen waarbij de werkdruk niet zo hoog was en waarbij ik niet te veel met anderen te maken zou hebben, zodat ik er niet mee geconfronteerd zou worden met dat ik als man niet goed kan functioneren.
Elke keer als dat niet lukte ben ik als het ware weggevlucht door weer iets anders te gaan zoeken. Tot ik er achter kwam dat dat niet eeuwig zo door kon gaan.
Achteraf gezien heb ik er wel spijt van dat ik niet eerder toegegeven heb aan mijn gevoelens. Daar kan ik wel eens verdrietig om worden.
Maar ja, ik voelde me, en voel me nog steeds, ook niet echt vrouw, dus durfde ik geen stappen te zetten om er voor uit te komen dat ik met genderdysforie zit.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Nog altijd verdrietig

Bericht door Judiana »

er komen altijd betere tijden, zegt een pessimiste, echt !