Werk

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Werk

Bericht door Hedwich »

Jeej! Ik wil jullie mededelen dat ik de baan gekregen heb, waarop ik heb gesolliciteerd dinsdag. Vanaf 4 juni t/m tenminste eind augustus ben ik wederom werkzaam bij Dienst Landelijk Gebied, (ministerie van EL&I). Helaas zal ik minder tijd hebben voor dit forum. Maar dat zien we dan wel.

Daarnaast lijkt me dit een mooie instapperd voor het onderwerp "werk" :D

Ik heb voor DLG eerder gewerkt. Ik heb indertijd gesolliciteerd toen ik pas uit de kast was als vrouw (een paar week tot 1 maand als ik het wel heb). Mijn collega's vonden het wel spannend om een T als collega te krijgen. Ze waren van tevoren ingelicht. Dit was ook omdat ikzelf bij het uitzendbureau waar ik via werkte nog bekend was als man, dus ik had ze eea uitgelegd. Het bleek allemaal prima te zijn. Mijn collega's hebben me heel normaal behandeld en waren ook nieuwsgierig; ik wilde ze op momenten wel eea uitleggen.

Over 2 weken ga ik dus weer een tijd met ze doorbrengen. Ik heb er zin in! :D

Hoe zijn jullie sollicitatie- en werkervaringen?
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Werk

Bericht door Jessy »

Proficiat!!
Hedwich schreef:Hoe zijn jullie sollicitatie- en werkervaringen?
In het algemeen? Laat ik daar maar niet over beginnen... :roll:
Als vrouw? Nog niet van toepassing.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Werk

Bericht door Judiana »

Congrats ! en succes !
marlies
Gast

Re: Werk

Bericht door marlies »

Ik ben in ieder geval heel erg blij voor je Hedwich! :)


Wat betreft m'n eigen werk heb ik wel zorgen. Ik weet hoe er over een homoseksuele stagiair werd gepraat vorig jaar... Ik vrees dat ik wat anders zal moeten gaan zoeken TZT.
Anne
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2012, 00:18

Re: Werk

Bericht door Anne »

Net gehoord dat ik voor sollicitatie ben afgewezen...

Ach wel, tijdens het gesprek kwam trans niet ten sprake, het ging beter dan het vorige gesprek (ik werd niet gelijk afgewezen!) en we gaan morgen weer zoeken.

Overigens heb ik op mijn huidige werk alleen maar positieve ervaringen. Baas en collega's waren alleen maar ondersteunend, en de nieuwelingen kennen me alleen maar als Anne. Soms zit het leven mee.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Werk

Bericht door Arike »

Nogmaals gefeliciteerd!

En heeft je outfit geholpen denk je?
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Werk

Bericht door Hedwich »

... en jullie advies!

Jammer, Anne! Maar ik ben er van overtuigd dat je eens iets gaat vinden!
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Werk

Bericht door Aster »

Gefeli!

Nee, nooit probs gehad met solliciteren en werk. Vwb PZ een korte uitleg na het registreren van mijn paspoort en verder werd mijn arbeidscontract keurig op V gezet.

Vwb collega's: ook niet, maar ik denk dat dat wel grotendeels van je eigen 'T' gedrag afhangt.
Is er niet krampachtig over doen maar ook niet gaan praten over operaties, geslachtsdelen, de werking van hormonen enz.

Je transitie en TS zijn is deels 'publiekelijk' maar in detail treden....nee.
Xandra
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:49
Gender: Vrouw

Re: Werk

Bericht door Xandra »

Hartelijk gefeliciteerd Hedwich, denk echt dat je het ook verdiend met al je inzet. In dit geval ben je een voorbeeld voor ons dat het toch ook wel eens goed kan komen met werk hoewel jij wel meer passabel bent dan ikzelf. Werk zelf nog als "man met borsten en billen" en vrouwelijk gedrag in diverse besturen en zal geleidelijk overgaan in vrouw met mannelijk gezicht. Ondanks alle levenservaring ervaar ik het trans zijn nog steeds niet als iets fijns maar als de best mogelijke wijze om te leven met vrouwelijke gevoel.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Werk

Bericht door Hedwich »

Ik denk wel dat ik geluk heb gehad. Toen ik als vrouw ging solliciteren in 2009, was ik niet passabel. Maar het was bij een rijksoverheidsdienst, waar een diversiteitsbeleid en tolerantie heerst.