Nieuwe chat! Zie dit topic.

Werk

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Werk

Bericht door Arike »

Jacinda schreef:
Hedwich schreef:
Lotte schreef:Ik zoek het liefst werk in een bedrijf waarbij traditioneel een groot deel van het personeel uit vrouwen bestaat en/of eventueel gays.
Lijkt me ook wel wat! :D Maar... hoe kom je daar dan achter?
Wat dacht je van artiesten wereld. lijkt me aardig te voldoen en moeilijk werk is het niet, bv zinloos over voetbal praten, voetbal bahhhhh
LOL :mrgreen: :mrgreen:
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Lotte
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 mei 2012, 21:36
Gender: Transgender
Locatie: Zweden

Re: Werk

Bericht door Lotte »

Bedrijven en organisaties die in de bedrijfstakken zorg, gezondheid, welzijn, mode werken bijvoorbeeld.
Beroepskeuze is ook van belang, als je bijvoorbeeld een echte IT-er bent kom je toch vaak in zo´n organisatie ook alleen tussen de mannen te zitten. Dan kan je het beste ervoor zorgen dat je in een functie komt waarbij je veel in contact komt met het overig personeel. Heb je een bouwkundig vak, kan je eventueel werkzaam worden als buitenman voor een facilitaire/technische afdeling.
Na het afbreken van mijn H.T.S. opleiding heb ik een jaar sociale dienstplicht vervuld aangezien ik militaire dienst toch echt niet zag zitten.Ben toen een tijdje werkeloos geweest en daarna een éénjarige opleiding gaan volgen tot boekhouder en ben uiteindelijk zo een organisatie binnengekomen uit een bedrijfstak met van oorsprong meer vrouwen dan mannen. Ik denk dat de vrouw/man verhouding iets van 70%/30% was.
Aangezien het een administratief opleidingscentrum betrof waar ik mijn opleiding tot boekhouder genoot, waren de leerlingen hier bijna allemaal vrouw. Je voelt dan ook meteen dat de sfeer heel anders is. Hier werd ik wel in de groep opgenomen. We gingen met een groep enkele keren uit.
De omgang (geen seksuele) met gays verloopt bij mij ook soepeler dan met gewone heteromannen.
Heteromannen zijn toch, hoe moet ik het zeggen, sterk 'territoriaal´gericht. Gezellig samenwerken wordt daardoor moeilijk.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Werk

Bericht door Eva »

Niet-helemaal-hetero-mensen hebben vaak een bewustwordingsproces doorgemaakt waar ze als mens niet slechter van geworden zijn ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)