Typische eigenschappen die niet handig zijn

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Merel77 »

Misschien is het omdat ik vandaag een negatieve dag heb dat ik me daarom geinspireerd voel om een negatief onderwerp te maken.

Ik zat zo te denken: "Je kunt dan wel man of vrouw zijn van binnen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat al die vrouwelijke of andersom mannelijke trekjes ook altijd even handig zijn."
Hebben jullie ook wel eens dat je jezelf betrapt op een typsich vrouwelijk eigenschapje (voor de m>f) en denkt: "Dat eigenschapje had ik dan toch liever weer niet gehad?"

Voorbeeld: bijna alle vrouwen maken zich druk om hun uiterlijk. Daar kan best veel energie in gaan zitten en soms denk je misschien wel: "Het zou toch veel makkelijker zijn als ik dat helemaal niet belangrijk vond."

En hebben sommigen van jullie ook wel eens het gevoel dat juist sommige typsiche eigenschappen wel eens tegen je worden gebruikt? Laat je je wel eens kort houden bijvoorbeeld?

En eigenlijk ben ik nog meer benieuwd naar de f>m. Betrappen jullie jezelf op typisch mannelijke trekjes die je eigenlijk niet zo handig vindt? Dat lijkt me heel grappig om te horen (heei , dit topicje is ineens helemaal niet meer zo negatief :twisted: )
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Raisa »

Fietsend door Amsterdam heel hard ACHTUNG! roepen als zo'n klein kind voor je wielen springt is niet handig als je voor vrouw wilt doorgaan.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Merel77 »

en? Werkte het? :twisted:

en heb je ook typische eigenschappen die wel vrouwelijk zijn maar waarvan je soms denkt: niet handig? :D
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Merel77 »

Merel77 schreef:
Hedwich schreef:Het blijft mijn favoriete speelgoed, met roterende kop en trilfunctie. :mrgreen:
:D Hmmm... tja, doe mij dan toch maar een trilfunctie dat werkt op 2 penlite's :P
Doet me toch wel denken aan mijn oude telefoon. Daarvan wist ik niet hoe ik de trilfunctie uit moest zetten (=blond: niet handig). Als ik dan eens ergens was en ik had mijn telefoon in mijn vestje of in de hand en hij ging plotseling af dan schrok ik, moest de telefoon steeds opvangen omdat ik hem bijna liet vallen en ik slaakte een kreetje. Dat was wel erg genant. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Jessy »

Van een biovrouw geleerd: telefoon in laars steken :mrgreen:

Ik herken de tijd die er in het uiterlijk gaat zitten. Perfectionistisch als ik ben is dat soms wel een beetje veel.

Ook wel iets typisch. In een uitgaansgelegenheid naar het toilet moeten en een lange rij waarnemen. Kan ik echt niet gebruiken, als ik moet dan moet ik en dan is dat meestal erg dringend... :oops:
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Merel77 »

Jessy schreef:Van een biovrouw geleerd: telefoon in laars steken :mrgreen:
Ja dat doe ik ook, maar dan ben ik ook schrikkerig als de trilfunctie aanstaat. (Vind de tip van de biovrouw ook al niet erg handig *zucht* :? .)
Ik herken de tijd die er in het uiterlijk gaat zitten. Perfectionistisch als ik ben is dat soms wel een beetje veel.

Ook wel iets typisch. In een uitgaansgelegenheid naar het toilet moeten en een lange rij waarnemen. Kan ik echt niet gebruiken, als ik moet dan moet ik en dan is dat meestal erg dringend... :oops:
hihihi Jessy toch :lol:

Waarom zijn we niet geboren met lippenstift, mascara en alles erop en eraan he. Dat zou zoveel makkelijker zijn. Dat als je om 7.00h van huis weg moet, dat je de wekker kunt zetten om 6.55h. (Mannen hebben het maar makkelijk) :mrgreen:

Ik neem altijd het toilet dat het verst weg is. Omdat ik bang ben dat ik misschien een scheet moet laten en des te verder je weg bent, des te minder hoorbaar je bent. Een grote boodschap op een openbaar toilet vind ik echt een catastrofe. Vreselijk, onbeschrijfelijk enz.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door jacqueline »

moet je schijt aan hebben.... :mrgreen:
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Judiana »

LOL..... pfffffffffft floep :lol:
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Merel77 »

Kun je het weer niet laten? :P
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Jessy »

Merel77 schreef:
Jessy schreef:Van een biovrouw geleerd: telefoon in laars steken :mrgreen:
Ja dat doe ik ook, maar dan ben ik ook schrikkerig als de trilfunctie aanstaat. (Vind de tip van de biovrouw ook al niet erg handig *zucht* :? .)
Nou wat ik zelf geleerd heb, is hem altijd aan de binnenkant steken. Soms valt die door naar binnen maar dan kan ik hem tenminste nog via de rits eruit halen.
Moeten ze nog eens verzinnen: een telefoonvakje in de laars :mrgreen:

Er bestaat overigens permanente make-up (wordt dan getattoeëerd). Maarja beetje afwisseling is toch wel fijner.

Wat heb ik overigens een pesthekel aan eyeliner. Ik vind een mooi lijntje echt prachtig, maar het is een kunst die ik niet meester ben... Op het moment gebruik ik het ook maar even niet meer, scheelt weer een half uur dat ik eerder klaar ben.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.