Nieuwe chat! Zie dit topic.

Typische eigenschappen die niet handig zijn

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Arike »

hmmm voor mijn transitie had ik best wel een hoop eigenschappen die nou niet echt mannelijk waren ... en vaak niet handig....
nu post-transitie merk ik ook nog steeds een hoop eigenschappen die niet echt vrouwelijk zijn... /me denkt bijvoorbeeld eens aan haar weggedrag, ook niet altijd handig.... :roll:
Maar ik heb besloten me er niet druk over te maken 8-)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Michel
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 mei 2012, 15:46
Gender: Man

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Michel »

Hallo,

Ik las dit topic even door. En moet soms wel lachen hihi. Waarom zou een vrouw geen scheet mogen laten?
Ik had een vriendin, en als ik een scheet liet, wekte zij er prompt ook eentje op :-) Ik zag bij haar het typische "etiquette"-gedoe: vrouwen laten geen scheten (omdat dat naar buiten toe niet "netjes overkomt") maar ze vond het maar al te prachtig om er wel eentje te kunnen laten. Ik dacht dan: In hoeverre ben je echt jezelf zonder de door jezelf opgelegde hang naar goedkeuring van anderen? :-D

Maar het roept bij mij wel een vraag op.
Als je nu ernaar verlangt om een vrouw te zijn, en dat qua uiterlijk zoveel mogelijk vorm probeert te geven, en er innerlijk zoveel mogelijk naar gaat leven, waarom probeer je dan ineens het "mannelijke" weg te stoppen? Waarom ben je dan ineens bang om voor "man" te worden gezien?

Dan denk ik met m'n nuchtere boerenverstandje: als je je gedraagt naar hoe je ooit geboren was (als jongetje) dan is dat probleem uit de wereld. Kun je gewoon een mannetje zijn die scheten laat, en af en toe ACHTING roept en meer van die dingen.

De volgende vraag is dan ook gauw bedacht: Wat is TEN DIEPSTE je motief om vrouwelijk te willen zijn?
Een vraag die mij al heeeeel lang heeft bezig gehouden. Ik ben wel benieuwd eigenlijk naar jullie motieven.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Merel77 »

Vrouwen zullen misschien wel schichtig lachen als ze een scheet laten, maar een vrouw zal het in proberen te houden. Dat heeft een natuurlijke reden. Het is eigenlijk hetzelfde als bij honden en wolven. Een bazige hond laat geurvlagen achter (scheten) en poept op hooggeplaatste plekjes waar iedereen het goed kan ruiken. Bij mensen is dat ongeveer net zo. Meestal zijn mannen toch wat dominanter en vrouwen niet en daarom laten vrouwen geen scheten in het openbaar. Daarom willen vrouwen ook niet poepen in een openbaar toilet.
marlies
Gast

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door marlies »

Merel77 schreef: Daarom willen vrouwen ook niet poepen in een openbaar toilet.
Volgens mij probeert iedereen dat te vermijden, toch?
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Hedwich »

Toppunt van hoffelijkheid: als een dame in bijzijn van een heer een scheet laat, dient de heer zijn verontschuldigingen aan te bieden, toch?
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Merel77 »

Hedwich schreef:Toppunt van hoffelijkheid: als een dame in bijzijn van een heer een scheet laat, dient de heer zijn verontschuldigingen aan te bieden, toch?
Hahahahaha *ligt dubbel*
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik weet niet of transgender als eigenschap kan worden beschouwd, maar het is in ieder geval niet handig, het kost zeeen van tijd en bergen energie.

Irene
Irene
Michel
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 mei 2012, 15:46
Gender: Man

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Michel »

marlies schreef:
Merel77 schreef: Daarom willen vrouwen ook niet poepen in een openbaar toilet.
Volgens mij probeert iedereen dat te vermijden, toch?
Ik doe dat gerust. Ik leg er wel eerst een dikke laag papier op, zo in een vierkantje :-)

En nee, als ik 's een windje laat, dan ga ik geen sorry meer zeggen. Die fase ben ik toch echt voorbij.
Sinds ik ergens las dat dokters het ten strengste afraden om windjes op te houden. ZEER slecht voor de innerlijke mens.

Oke, nog een kleine anekdote :-D
Ik zit als christen wel 's in de kerk te zingen, heerlijk is dat. En ik liet 's een heeeeeeel zacht klein windje. Het is algemeen bekend dat
harde klinken, maar zachte stinken. Even later stootte ik de persoon naast me aan: "Joh, ruik jij dat ook??" :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Jeste »

Een vriendin vind het wel eens leuk om luide boeren te laten. Tegen mij zegt ze dan wel eens "Dat kan je niet, hè!".
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Arike »

Michel schreef:... en er innerlijk zoveel mogelijk naar gaat leven,
Is iemand die probeert zich een levenswijze aan te leren, in plaats van zichzelf te zijn... is die wel zo goed bezig? ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"