Typische eigenschappen die niet handig zijn

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Tyler »

Merel77 schreef:Voorbeeld: bijna alle vrouwen maken zich druk om hun uiterlijk. Daar kan best veel energie in gaan zitten en soms denk je misschien wel: "Het zou toch veel makkelijker zijn als ik dat helemaal niet belangrijk vond."
Nou, ik ken een aantal mannen die langer voor de spiegel staan dan sommige vrouwen die ik ken. En dat zijn niet allemaal homo's. De mensen die ik ken die het meest lomp zijn betreffende darmbewegingen etc zijn allemaal vrouwen. Zit je rustig, beging een van de dames met haar hand te wuiven en zegt: sorry hoor, dat moest even. Terwijl je zelf nog helemaal niets door had. En bedankt.
Michel
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 mei 2012, 15:46
Gender: Man

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Michel »

Arike schreef:Is iemand die probeert zich een levenswijze aan te leren, in plaats van zichzelf te zijn... is die wel zo goed bezig? ;)
Ja davroegikmeduzookaf..... :roll:
Jeste schreef:Een vriendin vind het wel eens leuk om luide boeren te laten. Tegen mij zegt ze dan wel eens "Dat kan je niet, hè!".
LOL

:lol: :lol:
valencia
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 apr 2012, 14:12
Gender: Vrouw
Locatie: nederland

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door valencia »

lekker smakelijk allemaal die dingen die ik lees zeg :P
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Jessy »

Michel schreef:
Arike schreef:Is iemand die probeert zich een levenswijze aan te leren, in plaats van zichzelf te zijn... is die wel zo goed bezig? ;)
Ja davroegikmeduzookaf..... :roll:
Ik denk dat dat als retorische vraag bedoeld was... ;)
Want wie echt trans is, past het lichaam aan op de levenswijze en genderrol (gedrag, uiting, uiterlijk) waar die zich mee identificeert, en gelukkig mee is.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Arike »

Jessy schreef:
Michel schreef:
Arike schreef:Is iemand die probeert zich een levenswijze aan te leren, in plaats van zichzelf te zijn... is die wel zo goed bezig? ;)
Ja davroegikmeduzookaf..... :roll:
Ik denk dat dat als retorische vraag bedoeld was... ;)
Want wie echt trans is, past het lichaam aan op de levenswijze en genderrol (gedrag, uiting, uiterlijk) waar die zich mee identificeert, en gelukkig mee is.
;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Amber-B
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 mar 2012, 21:02
Gender: Trans MtF

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Amber-B »

Jessy schreef:Want wie echt trans is, past het lichaam aan op de levenswijze en genderrol (gedrag, uiting, uiterlijk) waar die zich mee identificeert, en gelukkig mee is.
wie bepaald dan die levenswijze en genderrol? Ik ken meiden die altijd er netjes uit zien, netjes in de make up, vaak n jurkje of rokje aan, hakjes, etc. Die elke vrijdagavond met vriendinnen n wijntje drinken en nooit meer dan 3 glaasjes nuttigen. Maar ik ken ook meiden die je hun flesje bier geven onder t mom "ik moet even naar mn eigen gezeik luisteren", naar t toilet gaan, constateren dat er n rij bij de dames staat en op t mannentoilet gaan plassen. Ik ken meiden die automonteur zijn, elke dag zwarte handen hebben en alles met n auto kunnen, ik ken ook meiden die bang zijn dat hun nagels breken als ze n lekke band moeten verwisselen.. als ze uberhaupt al weten hoe dat moet...Of is de een meer vrouw dan de ander?
Some girls have a penis...some boys don't.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Arike »

Amber schreef:
Jessy schreef:Want wie echt trans is, past het lichaam aan op de levenswijze en genderrol (gedrag, uiting, uiterlijk) waar die zich mee identificeert, en gelukkig mee is.
wie bepaald dan die levenswijze en genderrol? Ik ken meiden die altijd er netjes uit zien, netjes in de make up, vaak n jurkje of rokje aan, hakjes, etc. Die elke vrijdagavond met vriendinnen n wijntje drinken en nooit meer dan 3 glaasjes nuttigen. Maar ik ken ook meiden die je hun flesje bier geven onder t mom "ik moet even naar mn eigen gezeik luisteren", naar t toilet gaan, constateren dat er n rij bij de dames staat en op t mannentoilet gaan plassen. Ik ken meiden die automonteur zijn, elke dag zwarte handen hebben en alles met n auto kunnen, ik ken ook meiden die bang zijn dat hun nagels breken als ze n lekke band moeten verwisselen.. als ze uberhaupt al weten hoe dat moet...Of is de een meer vrouw dan de ander?
Gelukkig bestaat er geen examen "vrouw" ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Jessy »

Ja gelukkig zeg!
Amber schreef:wie bepaald dan die levenswijze en genderrol?
Enerzijds wij zelf. We willen toch gewoon onszelf kunnen zijn? En de levenswijze bepalen we zeker zelf, daar zou geen twijfel over moeten bestaan.
En anderzijds de maatschappij. De kudde, zeg maar ;) We willen door de buitenwereld als het juiste gender geïdentificeerd worden, en daaraan moeten we werken. Maar niet ten koste van onszelf zijn.

Ik vind het dan ook heel jammer als ik mensen wel eens iets zie weigeren, omdat in hun hoofd zit dat het te mannelijk is. Dan ben je nog steeds jezelf aan het ontkennen, toch?
Daar tegenover staat natuurlijk ook wel dat ons gedrag niet altijd vanzelfsprekend is. We hebben jaren als man proberen te leven, onszelf in die rol geduwd, en dan gaan we het veranderen. We moeten eraan wennen, het moet natuurlijk worden. En veel transen (vooral MtF) kampen wel met een paar weggevertjes, vooral in vroege fasen van transitie, dus is het zaak aan zoveel mogelijk dingen aan te pakken die we wél kunnen veranderen. "Herkend" worden als trans is vaak niet 1 factor, maar een optelsom.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door finesse »

een vrouw hoeft niet naar het toilet om naar haar eigen gezeik te luisteren..
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door finesse »

trouwens een geniale tip...mascara en lippenstift in je laars. zeer handig als je toch even je make-up moet bijwerken en je tas in een locker ligt (soms gebeurt dat). ik ga gelijk een innaaivakje kopen op de markt in zeist...en een iphone in een laars werkt niet echt :)