Nieuwe chat! Zie dit topic.

Typische eigenschappen die niet handig zijn

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Jessy »

Hoezo? Mijn oude toestel is ongeveer net zo groot en twee keer zo dik :D
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Tyler »

finesse schreef:trouwens een geniale tip...mascara en lippenstift in je laars. zeer handig als je toch even je make-up moet bijwerken en je tas in een locker ligt (soms gebeurt dat).
Allemachtig wat ben ik blij dat ik van dat soort gezeur af ben zeg. Ik kan nu heerlijk de deur uit lopen zonder ook maar 1 keer in de spiegel te kijken. Wat een vrijheid.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Eva »

Tyler schreef:Allemachtig wat ben ik blij dat ik van dat soort gezeur af ben zeg. Ik kan nu heerlijk de deur uit lopen zonder ook maar 1 keer in de spiegel te kijken. Wat een vrijheid.
Tja, daar heb je een punt, Tyler. Ik vind het 's ochtends soms ook wel een beetje een gedoe. Dat opmaken nog niet zozeer; dat duurt nog geen vijf minuten, maar dan die haarextensie. En als je later op de dag weggaat je opnieuw scheren. En 's avonds als je uitgaat... nou ja... je hebt 100% gelijk, maar ik zou toch voor geen prijs terug willen.
Merkwaardig leven hebben wij soms, nietwaar?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door finesse »

ik vind het geen gezeur...het schept mij plezier
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Jessy »

Het schept mij plezier om er goed uit te zien. Maar het proces er naartoe vind ik ook wel een gedoe. Zeker nu er nog wat meer tijd nodig is, en vaker per dag, om mannelijke weggevertjes te verbergen.
Na HRT en ontharing wordt dat allemaal wel wat gemakkelijker, en kun je de hele dag de deur uit met minimale make-up en een paar dingetjes bij je.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door jacqueline »

Arike schreef: Gelukkig bestaat er geen examen "vrouw" ;)
Dan was ik grandioos gezakt omdat mijn houding beweging en uitstraling nog lang niet vrouwelijk is. De enigste voldoende is tot nu toe mijn uiterlijk
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Jeste »

Tyler schreef:Allemachtig wat ben ik blij dat ik van dat soort gezeur af ben zeg. Ik kan nu heerlijk de deur uit lopen zonder ook maar 1 keer in de spiegel te kijken. Wat een vrijheid.
Dat begrijp ik heel goed, Tyler. Het lijkt me ook zo heerlijk om dat te kunnen doen. Vreemd genoeg is het voor mij dan weer zo dat ik eerst helemaal vrouw wil zijn om dat te kunnen doen.
Begrijpen jullie het nog? :?
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Tyler »

Tja, het schijnt inderdaad bij het vrouw zijn te horen. Vroeger deed ik het ook de hele tijd. Ik heb ook periodes gehad als vrouw nog echt dat ik er ook lak aan had maar dan was dat ook meteen weer een statement zeg maar. Maar om die statement te kunnen maken moet je wel helemaal vrouw zijn.

Het is trouwens niet zo dat ik nu niet meer goed voor mezelf zorg hoor dames. Ik kijk nog zat in de spiegel maar meer voor de algemene indruk dan dat getuur om te kijken of alle makeup nog op de juiste plek zit en of er niet ergens een haartje zit. Hoewel, ik stond gister mijn tanden te poetsen en kreeg toen weer impuls om een pincet te pakken en mijn wenkbrauwen bij te werken. Ik scheer ook nog steeds alles. Ik ben er nog niet helemaal uit wat wel en wat niet kan. Omdat ik sportinstructeur ben zijn er ook weer andere regels. Als je voor de groep staat met je barbel in de lucht en je hebt van die doorgezwete plukken onder je oksels worden je deelnemers daar niet blij van. Okselhaar vind ik gewoon smerig, of je nou man bent of vrouw, vies is vies.
Gebruikersavatar
Dinges12
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2012, 17:35
Gender: Trans FtM

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Dinges12 »

Haha, ja idd oksel haar blijft wel vies... En t gaat zo stinken...

Typische eigenschappen die niet handig zijn?... Nou ik had het afgelopen vrijdag, wat bij mijn beste vriendin en op een gegeven moment, na wat alcohol. Moest zij naar de wc en ik zei zo, ja jammer dat je dan geen mannetje bent dan kun je gewoon een fles pakken... En zij keek me aan van gadverdamme, dat doe je gewoon niet... Ik weet nou niet of dit mannelijk of vrouwelijk gedrag is... Oh en ik vind het alfabet boeren geweldig, en schaam mij der ook niet voor omdat te doen. En scheten laten, ik heb twee uitersten mee gemaakt, als vrouw. Bij de ene had ik een relatie met een man waarbij ik niet eens durfde te schijten op zijn wc... En bij de ander voelde ik mij zo vrij dat ik gewoon een scheet liet bij hem in bed toen we lepeltje lepeltje lagen... :D
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Typische eigenschappen die niet handig zijn

Bericht door Judiana »

LOL