trans op de werkvloer

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anne
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2012, 00:18

Re: trans op de werkvloer

Bericht door Anne »

Op mijn laatste salarisstrookje stond 'mevrouw G. Visschedijk', zonder dat ik daar expliciet om gevraagd heb. Ik had al wel bij de algemene administratie wat wijzigingen in de persoonsgegevens doorgegeven, maar ik had niet verwacht dat het officiele salarisstrookje ook zover zou gaan. Jammer alleen dat het zo weinig betaalt...
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: trans op de werkvloer

Bericht door Eva »

Jessy schreef:Wellicht alles dat onder de grote transgender paraplu valt, en buiten de hokjes "normale man" en "normale vrouw" ligt.
EvaVanA schreef:Zij werken snel en deskundig, bovendien gewoonlijk met succes: behoud van je baan!
Maar anderzijds vraag ik me af... Als het zo ver komt dat je hun moet inschakelen, wil je daar dan nog blijven werken? Misschien kun je jezelf even voor de gek houden, maar je zult je nooit meer echt goed voelen vrees ik.
Ik ken persoonlijk een geval waarbij dat juist bijzonder gunstig uitpakte. Ze werkt nog steeds bij die werkgever. Nu als vrouw, en met meer plezier dan ooit. Ik moet er wel aan toevoegen dat de betreffende organisatie tamelijke nauwe banden heeft met de lokale overheid.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: trans op de werkvloer

Bericht door Eva »

Hedwich schreef:Gister geëmailleerd met StartPeople:
Ik word in uw (administratie)systemen graag opgenomen als "mw. Hedwich Scholtens" (voor zover van toepassing), hoewel mijn paspoort "dhr. Arnout René Scholtens" vermeldt. Dit ivm mijn transseksualiteit.
Antwoord:
In ons systeem zal u opgenomen worden als mw. Hedwich Scholtens zoals gevraagd. Het contract wat wordt aangemaakt zal wel aangemaakt worden op naam van dhr. A.R. Scholtens.
:D
Geweldig, Hedwich!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Lotte
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 mei 2012, 21:36
Gender: Transgender
Locatie: Zweden

Re: trans op de werkvloer

Bericht door Lotte »

In de eerste beëindigingsovereenkomst die ik ontving van mijn laatste werkgever stond, zonder dat ik ze ooit op de hoogte had gesteld van mijn genderproblematiek, netjes als aanhef de heer .... en de rest was gesteld in de zij en haar vorm.

Ze waren het sjabloon vergeten aan te passen... :shock:, een stille hint of toch een na schop. :?
Cisca1953
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: trans op de werkvloer

Bericht door Cisca1953 »

Goed initiatief. Moet bij de Vakcentrale FNV eens kijken wat wij doen. Ik zit nu bij FNV Lokaal Rotterdam. Er was volgens mij een LHBT-groep.