persoonlijkheisveranderingen...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: persoonlijkheisveranderingen...

Bericht door Arike »

Cisca1953 schreef: geen "typisch mannelijk" gedrag meer zoals reageren als iemand je in het verkeer of op straat onheus bejegent. (...) , maar genieten van een moment van onthaasting.
Ahum kuch kuch.... maar goed dat je nog niet bij mij in de auto hebt gezeten Cisca... 8-)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: persoonlijkheisveranderingen...

Bericht door jacqueline »

ik heb tijdens de bbq nog genoeg "mannelijk" gedrag gezien ondanks de moontjes :mrgreen: .....dus het is wel bij ieder persoon anders. Overigens hoeft dat mannelijk gedrag helemaal niet storend te zijn. 100% vrouwelijk gedrag lijkt me zelfs niet eens wenselijk! Soms kan mannelijk gedrag zelfs een positieve uitstraling hebben ook. De meesten van ons zullen altijd nog wel wat mannelijke trekjes blijven houden. We zullen deze in ons voordeel moeten benutten in plaats van ons ertegen te verzetten. Mannelijke kenmerken moeten niet langer meer als "slecht" worden beoordeeld en zeker niet als belediging......mocht iemand dat tegen je zeggen
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: persoonlijkheisveranderingen...

Bericht door Heleen »

Toen ik aan de hrt begon wilde ik, dat ik gewoon dezelfde zou blijven maar dan een vrouw. Maar ik ben toch een jankende zak met emoties geworden, dus dat is niet helemaal uitgekomen :-)
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: persoonlijkheisveranderingen...

Bericht door NaomiClareNL »

Heleen schreef:Toen ik aan de hrt begon wilde ik, dat ik gewoon dezelfde zou blijven maar dan een vrouw. Maar ik ben toch een jankende zak met emoties geworden, dus dat is niet helemaal uitgekomen :-)
Maar is dat nu wel een persoonlijkheidsverandering of gewoon een bevrijding van je persoonlijkheid? Ik persoonlijk vind het vooral een bevrijding, geen barriere meer voor iets dat er al was.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: persoonlijkheisveranderingen...

Bericht door Heleen »

NaomiClareNL schreef: Maar is dat nu wel een persoonlijkheidsverandering of gewoon een bevrijding van je persoonlijkheid? Ik persoonlijk vind het vooral een bevrijding, geen barriere meer voor iets dat er al was.
Ja, daar heb je wel een punt. Ik kan moeilijk onderscheid maken tussen emoties die met 'de bevrijding' te maken hebben en sentimentele oorzaken. Ongetwijfeld zal er iets vrijgekomen zijn na een paar decennia wegstoppen en zal er iets van mij geactiveerd zijn wat altijd onderdrukt is.

Maar ik vind het wel lastig als mijn emoties zo dicht onder de oppervlakte zitten. En in het verlengde daarvan de rollercoaster die zo ongeveer aan het begin van elke dag bepaalt of ik in een hoek ga zitten of dat ik wat gedaan krijg. Misschien moet ik het wat beter onder de knie krijgen, want na een paar jaar hrt zal dat wel een blijvertje zijn.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: persoonlijkheisveranderingen...

Bericht door Eva »

Helaas mag ik voorlopig nog niet aan de hormonen (leverproblemen), maar er is wel iets veranderd. Elisabeth merkte kort geleden op "je bent tegenwoordig wel eerder emotioneel!". Mijn antwoord, na een tiental seconden: "Ja, dat merk ik. Ik hoef geen man meer te zijn". Toen werd m'n meissie even emo. Op een heel positieve manier.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: persoonlijkheisveranderingen...

Bericht door Venka »

Eva dat heb ik hetzelfde,nu ik geen man meer hoeft te zijn ervaar ik dat als een enorme bevrijding.Ik zat laatst te huilen als een kleine meid die enorm ontroert was door een hele mooie plaat.Als man was dat mij nooit overkomen.Of dit nu met vrouw zijn te maken heeft of geen man meer hoeven zijn daar ben ik nog niet achter.Ik zit als vrouw echt stukken beter in mijn vel dan dat ik als man ooit ben geweest.Ik kan nu ook veel meer genieten van dingen om mij heen i.p.v. alleen in mij zelf gekeerd en zitten mokken over hoe ongelukkig ik ben.