Mijn eerste keer...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden
Contacteer:

Mijn eerste keer...

Bericht door Tyler »

in vol ornaat de grote boze buitenwereld in. Ik wilde het draadje van Jacinta niet stelen dus begin ik een nieuwe. Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen toen ze voor het eerst bewust zich als hun werkelijke zelf aan de buitenwereld presenteerde.

Ik ben gister naar het COC in Leiden geweest, het was 'een feestje zoals vroeger' en ze hadden een heleboel mensen die in de jaren 90 daar woonden weer uitgenodigd. Er waren dus een heleboel oude vrienden van me en het leek me leuk om ze weer eens te zien. Matti, mijn oudste vriend, ging ook maar was dood zenuwachtig dus ik stelde voor om er samen heen te gaan. We zijn eerst nog heel even langs de Roze Beurs gelopen omdat iedereen daar het songfestival zat te kijken. We kwamen daar aan lopen en een meisje herkende Matti van een tijd geleden. Ze vroeg of ik zijn vriendje was. :D Nope, dat niet maar ik was wel heel blij met de opmerking. Eenmaal binnen in het COC dus weer al die oude bekenden tegen gekomen en verteld dat ik nu dus heb besloten als man door het leven te gaan. Alleen maar positieve reacties. Je wilt niet weten wat we vroeger allemaal hebben uitgehaald daar. Het was leuk om iedereen weer te zien en te merken dat we allemaal beter onszelf hebben gevonden. Ik heb echt een top avond gehad.
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Mijn eerste keer...

Bericht door Jessy »

Mijn eerste keer...

Voor mij is de trein beginnen rijden op het moment dat ik contact zocht met de lokale T bijeenkomsten. Daar ben ik twee keer als man naartoe geweest, en werd snel opgenomen in de groep. Na deze tweede keer (en dus nog steeds nooit als vrouw buiten geweest) werd afgesproken om met een groepje een keer op stap te gaan.
Daar was ik wel voor te vinden, en ik kon mij bij 1 van de dames omkleden. Zelf had ik nog nauwelijks kleding, nog geen make-up, en geen schoenen, maar zij had dezelfde maten als ik en hielp mij met een make-over.
Dat werd mijn eerste keer naar buiten. En meteen een sprong in het diepe. Eerst zijn we uit eten gegaan, en daarna op stap in een discotheek. Er was natuurlijk wel een beetje schrik, maar de mensen met wie ik was deed mij daar snel overheen stappen. We waren met een hele groep en dat gaf toch wel een gevoel van veiligheid.

Vanaf die dag ook steeds als vrouw naar de T avonden kunnen gaan. Helaas buiten dat maar weinig mogelijkheden meer gehad om "gewone" dingen te gaan doen, dus niet in de veilige T omgeving. Ik denk nog 1 of 2 keer op stap geweest, en een dagje shoppen. Was wel geweldig!

Nooit zal ik vergeten hoe de eerste keer op de T avond als man iemand tegen mij zei "Het kan soms snel gaan!". En hoe ik haar niet geloofde :oops:
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Mijn eerste keer...

Bericht door Eva »

Jeetje, wat is dat nog maar kort geleden, realiseer ik me nu...

Elisabeth is op 3 januari jarig en eigenlijk hadden we al veel jaren geleden opgegeven om dat te vieren. Iedereen is wel uitgevierd op die datum, net gestopt met roken, net op dieet en zelden bereid om nog een feessie te vieren. Neem daarbij het weer, gladheid, ijzel en ander ongerief en er komt niemand.
Ruim twee jaren geleden waren we desondanks positief. Een aantal dierbare mensen hadden het voornemen gezellig op visite te komen. We hadden zelfs een afspraak dat we na zonsondergang een rondje door de wijk zouden gaan lopen. En femme, net als Elisabeth :)
Het mocht niet zo zijn. Als je het halve land door moet en er wordt ijzel voorspeld haak je al snel af. Iedereen zegde af en dat viel ze niet kwalijk te nemen. Kort na het middaguur zei ik: "Ik ga me opmaken en we gaan met z'n tweetjes op pad. Straks is het donker en dan ziet niemand me meer." Dat was mijn eerste keer.

Mijn meissie heeft er onder andere deze foto van gemaakt:

Afbeelding
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Mijn eerste keer...

Bericht door Hedwich »

Toen ik mezelf voor het eerst serieus als vrouw kleedde, nu bijna 3 jaar geleden, besefte ik dat het wel eens voor de rest van mijn leven zou kunnen zijn. Dat was voor mij de reden om niet langer te schromen en prompt de stad (binnenstad van Nijmegen) in te lopen. Ik kon hoogstens doodgeschopt worden en op dat ogenblik vond ik dat eigenlijk niet zo erg. Namelijk: het alternatief - binnen zitten en kniezen - stond me nog minder aan. Sommige mensen wisten achter mijn rug om luid & duidelijk aan derden te melden dat er een kerel voorbijliep. Ik heb me er niets van aangetrokken.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Mijn eerste keer...

Bericht door Irene_de_Vreede »

Mijn eerste keer bij bekenden op bezoek volledig in mijn vrouwelijke rol moet nog komen. De eerste keer naar een T&T en dus volledig in mijn vrouwelijke rol de straat over was in het begin van de jaren tachtig. De eerste keer winkelen was in Den Bosch een jaar of zes geleden, dat vond ik toen heel spannend kan ik me herinneren. De eerste keer is dus niet de eerste keer, er zijn een heleboel eerste keren en er zullen er nog velen volgen. Kortom, ik ben niet zo snel :-)


Irene
Irene
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Mijn eerste keer...

Bericht door Tyler »

Snel hoeft niet. Als je je er maar goed bij voelt. Alles op z'n tijd.
Plaats reactie