Reizen met de trein

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Reizen met de trein

Bericht door Irene_de_Vreede »

met baard(schaduw) mag ik hopen :-)
Irene
marlies
Gast

Re: Reizen met de trein

Bericht door marlies »

idd :P
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Reizen met de trein

Bericht door Arike »

Sarah schreef:Bedankt voor al jullie reacties! :)
Ook met het bovengenoemde geval van staande gehouden worden met de auto.
Ik heb ooit van een agent het advies gekregen om mijn rijbewijs (met name dus de foto ;) ) te vernieuwen... verder in het geheel niets aan het handje bij de controle, dus
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
marlies
Gast

Re: Reizen met de trein

Bericht door marlies »

Voordeel van een rijbewijs is ook meteen dat er geen geslachtsaanduiding op staat. Prettig om je mee te legitimeren dus.
Sarah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 mei 2012, 04:33
Gender: Vrouw

Re: Reizen met de trein

Bericht door Sarah »

Een nieuwe kaart aanvragen lijkt me inderdaad ook een oplossing. Ik denk alleen dat ik daarvoor net te weinig met de trein reis.
En misschien is het juist makkelijker als je inpassable bent? De conducteur kan dan inderdaad zien dat er iets aan de hand is en zal dan geen scene gaan maken. Misschien dat ik een baard moet laten staan? :?
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Reizen met de trein

Bericht door hX2eDVx3 »

Sarah schreef:Een nieuwe kaart aanvragen lijkt me inderdaad ook een oplossing. Ik denk alleen dat ik daarvoor net te weinig met de trein reis.
En misschien is het juist makkelijker als je inpassable bent? De conducteur kan dan inderdaad zien dat er iets aan de hand is en zal dan geen scene gaan maken. Misschien dat ik een baard moet laten staan? :?
Als je expres niet passabel gaat zijn krijg je denk ik eerder moeite met je medereizigers. De conducteurs doen wel netjes hoor, maar zeker in de Randstad heb je meer moeite van sommige types die ook met de trein reizen.
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Reizen met de trein

Bericht door Tyler »

Op mn OV sta ik nog met dreadlocks. Dat kan alle kanten op. Die moet over een jaar trouwens toch vervangen worden dus dat komt wel goed. Mijn rijbewijs heeft wel een erg vrouwelijke foto maar goed. Als iemand me daar op aanspreekt zie ik dat dan wel. Ik zie het zo gebeuren dat ik er gewoon uit flap dat ik trans ben op zo'n manier dat mensen denken, oke, het zal wel. maar dat ben ik. Ik sta er redelijk om bekent dat ik overkom alsof ik overal schijt aan heb.
Sarah
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 mei 2012, 04:33
Gender: Vrouw

Re: Reizen met de trein

Bericht door Sarah »

Marissa schreef: Als je expres niet passabel gaat zijn krijg je denk ik eerder moeite met je medereizigers. De conducteurs doen wel netjes hoor, maar zeker in de Randstad heb je meer moeite van sommige types die ook met de trein reizen.
So much voor tolerant Nederland? Ik ga gewoon proberen stil in een hoekje van de trein te gaan zitten en hopen dat ik niks hoef te zeggen anders val je meteen door de mand..
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Reizen met de trein

Bericht door hX2eDVx3 »

Sarah schreef:
Marissa schreef: Als je expres niet passabel gaat zijn krijg je denk ik eerder moeite met je medereizigers. De conducteurs doen wel netjes hoor, maar zeker in de Randstad heb je meer moeite van sommige types die ook met de trein reizen.
So much voor tolerant Nederland? Ik ga gewoon proberen stil in een hoekje van de trein te gaan zitten en hopen dat ik niks hoef te zeggen anders val je meteen door de mand..
Dat hoeft nou ook weer niet, maar inderdaad niet alle Nederlanders zijn even tolerant. Niet om je bang te maken hoor, het overgrote merendeel van de mensen doet gewoon normaal :)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Reizen met de trein

Bericht door Arike »

Sarah schreef:
Marissa schreef: Als je expres niet passabel gaat zijn krijg je denk ik eerder moeite met je medereizigers. De conducteurs doen wel netjes hoor, maar zeker in de Randstad heb je meer moeite van sommige types die ook met de trein reizen.
So much voor tolerant Nederland? Ik ga gewoon proberen stil in een hoekje van de trein te gaan zitten en hopen dat ik niks hoef te zeggen anders val je meteen door de mand..
Voor het gebruik maken van mijn stem, was ik in het begin ook heel bang....
Later merkte ik dat zelfverzekerd naar buiten treden juist beter werkt dan stil in een hoekje zitten... Maar forceer dat niet, dat komt vanzelf!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"