WC gebruik

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: WC gebruik

Bericht door Nate_0 »

Mensen kijken over het algemeen überhaupt niet zo precies naar wie naar welk toilet gaat. Op het moment dat je als FtM pre-transitie bent, kort haar hebt en mannenkleding draagt is het absoluut niet vreemd om naar de heren te gaan. Ik ken een butch lesbian die ook nogal eens verkeerd word aangekeken in het vrouwentoilet (en dus geen poging doet om te passen).

Uiteindelijk gaat het natuurlijk om waar jij je het meest comfortabel/veilig bij voelt, maar het moment dat je een herentoilet in gaat als FtM nemen mensen dat gewoon voor "waar" aan.

(Hoe dit zit voor MtF weet ik niet, en ga ik dus ook geen uitspraak over doen.)
meerdere zakken met zaagsel
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: WC gebruik

Bericht door Vethrvolnir »

Tijgertje schreef: 09 jul 2019, 01:28 Ook lelijke vrouwen maken gebruik van het dames toilet.
hm ja kan ook zijn dat ze gewoon schrok natuurlijk van mijn tronie :D

en fem mannen en lelijke mannen gaan ook gewoon naar het mannentoilet

op mijn werk is het wel een ding trouwens. ik heb alle vrouwen gear nog. en dan ga ik ineens naar de mannenplee. hm. zal ik eens aan mijn teamleider vragen hoe hij daar tegenaan kijkt? en aan personeelszaken?
:shock:
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: WC gebruik

Bericht door Anon20200101 »

Ik voelde me zeker in het begin van de FtM transitie nogal ongemakkelijk op het dames toilet, of beter gezegd, die gezamelijke ruimte met wastafel en spiegel; en ging dan zo 'blik op oneindig en geen contact maken' de wc ruimte binnen en stoof door naar het wc hokje.
Pas toen - bij een sport tournooi in Tsjechie - een vriendin en ik tegelijkertijd in het toilet waren, en zij met mij een gesprekje begon met "hoe gaat het met je?" (en niet waar ik bang voor was: "wat doe je hier in dit toilet?"), werd die gevoelde druk weggenomen, en kon ik relaxter het dames toilet binnen.
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: WC gebruik

Bericht door Hrafn »

@Nate_0 ik heb geen kort haar en ook geen 'mannenkleding' ik heb ontdekt dat dat niet bij me past, ik loop rond in harembroeken enzo. Als mijn sikje gelukt is (ben bezig die te kweken) dan vind ik mezelf wel geslaagd voor de heren wc test.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: WC gebruik

Bericht door Anon20200101 »

Kweekze, @Hrafn :)
Ik ben zelf nog steeds borsten aan het kweken. :P
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: WC gebruik

Bericht door Tijgertje »

Onlangs moest ik nodig plassen. Omdat ik er zo uitzag als op mijn avatar, ben naar het damestoilet gegaan. Was bij de heren meer uit de toon gevallen denk ik. Ik zou zeggen als het er vrouwelijk uitziet, ga naar een damestoilet. Als het er mannelijk uitziet, naar het mannen toilet. Als er een invalidentoilet is, neem die.
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: WC gebruik

Bericht door Sara »

Waarom invalidentoilet als het er mannelijk of vrouwelijk uitziet?
AstroNoud
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 aug 2017, 23:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Gelderland

Re: WC gebruik

Bericht door AstroNoud »

Als je je niet prettig voelt dames of herenwc in te lopen is het invalidetoilet een zeer prettig alternatief!
I will not yield!
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: WC gebruik

Bericht door ReneeCross »

als ik en femme loop gebruik ik het damestoilet anders het heren. ga overigens wel altijd zittend plassen. die mannen manier heb ik af gezworen sinds ik voor mezelf heb besloten wie ik ben wil gaan uiten.
Mayke
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:52
Gender: Vrouw

Re: WC gebruik

Bericht door Mayke »

Het damestoilet is voor mijn gevoel zoals het moet,
dus als ik moet dan voor mij het damestoilet.
leef geeft liefde voor al wat leeft
Plaats reactie