Nieuwe chat! Zie dit topic.

WC gebruik

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: WC gebruik

Bericht door wiggeltje »

hahaha, die is leuk, ik ken die aflevering xD

nou ja, je zit niet bij mijn sportschool Nate :P heb je ff geluk hihi
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: WC gebruik

Bericht door Nick1703 »

Ik zit voor afstanden in een rolstoel, dus meestal duik ik de invalidentoilet in als die er is. Is die er niet of ben ik lopend, wat af en toe wel eens voorkomt, dan kies ik waar t t drukst is. Vorige keer op de universiteit stond er een super rij bij de dames, het invalidentoilet is helemaal aan de andere kant van het gebouw, en ik moest nodig. Nou dan duik ik de heren in hoor. Heb een super mannelijk kapsel, ben redelijk breed en mannelijk gekleed. Niemand die t opvalt als ik mijn mond hou.. (;
I am, who I am.
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: WC gebruik

Bericht door J1nny »

Nu wordt er bij de heren toch niet zo geklept, dus ook dat valt niet op...
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: WC gebruik

Bericht door Nick1703 »

J1nny schreef: 15 aug 2017, 10:07 Nu wordt er bij de heren toch niet zo geklept, dus ook dat valt niet op...
Precies eer dat ik ga staan te praten op een toilet zeg, wat dat betreft ben ik echt een typische vent. Was gisteren in de dierentuin en daar waren de dames en de heren toiletten doorgekoppeld aan elkaar, met de wasbak in t midden. Dus ik stond mn handen te wassen en toen werd k me toch giftig aangekeken door een vrouw. Dacht echt ik ga al, en je moest eens weten.
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: WC gebruik

Bericht door Nick1703 »

Gisteren moest k naar een snelwegtoilet in Duitsland. Die medewerker stond me giftig aan te kijken, you are in between zei hij 😜 Herentoilet mocht niet, dan maar naar t dames toilet. Die schoonmaker wilde gewoon dat k m Mn geslacht vertelde omdat hij twijfels had welke kant hij me op moest sturen, dat doe k dus echt niet. Toen zij hij: ladies for in between, oké dan.
I am, who I am.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: WC gebruik

Bericht door janine2363 »

Nick1703 schreef: 30 sep 2017, 09:27 .. een snelwegtoilet in Duitsland. Die medewerker stond me giftig aan te kijken.
Mensen die werken in toiletten langs de snelweg krijgen dan ook speciale training en jaarlijkse opfris cursussen (pun intended) hoe correct om te gaan met toilet bezoekers van allerlei achtegronden. Ook headhunters die deze hoog gekwalificeerde mensen voor deze uitdagende functie zoeken, letten daar extra goed op.

Alle ironie & relativering ten spijt. Het werkt mij ook op de zenuwen als ik naar een heren toilet zou worden gedirigeerd en zo nog veel meer details die eigenlijk niet zo belangrijk horen te zijn. Het hangt af van de situatie. b.v. mensen die zich totaal vergissen, maar vriendelijk zijn en het overduidelijk goed bedoelen, dan is de vergissing moeiteloos te accepteren. Een onduidelijke situatie met mensen die op afstand staan, dan schep ik wel duidelijkheid. Geen "in between", ik laat een ander niet mijn identiteit kiezen / bepalen, da's anders dan vergissen. "Entschuldige mein Herr, Sie irren sich, ich bin eine Transgender Frau, ich moechte gerne das Sie mir jetzt durchlassen" of zoiets (en ik kijk terug met een goede vertrouwde Amsterdamse: "Wat nou" blik).
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: WC gebruik

Bericht door Nick1703 »

K spreek niet goed Duits. Dus k dacht laat maar, k duik die vrouwen wc in, staand plassen is voorlopig toch nog niet aan de orde dus een hokje heb k toch nodig 😜
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Maaikedegeest
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2017, 17:22
Gender: Vrouw

Re: WC gebruik

Bericht door Maaikedegeest »

Hallo Petra,

Ik sluit me aan bij de rest. Gewoon naar de dames WC gaan je bent immers bezig om Vrouw te worden dus heb je er ook recht op.
Het beste is borst vooruit hoofd omhoog rug recht en gaan. Niemand die echt op je let.
Daar was ik in het begin ook bang voor maar het valt echt mee. Mensen zijn toch te druk met zich zelf bezig.

Volgende keer dus gewoon naar de Dames WC gaan. Je kan het echt. Succes

Groetjes Maaike
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: WC gebruik

Bericht door Simão »

Mensen gaan naar de wc om vooraal naar de wc te gaan of zich op te maken, maar echt niet om te checken wie er in en uit gaat. Ik ga gewoon naar de wc met de kortste rij. Een bordje heren of dames is een indicatie maar geen verplichting of verbod!
Ik heb nog nooit gebruikers een probleem zien maken. Wel mensen met enige autoriteit, maar daar kun je mee in gesprek gaan, of je gaat naar de aangewezen wc of verderop. Problemen moet je oplossen op het moment dat ze zich voordoen, het heeft geen zin om je vooraf druk te gaan maken.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: WC gebruik

Bericht door Anon20180730 »

naar de dames wc gaan bevalt me voor géén enkele meter. Veelal stinkt 't namelijk nogal vreselijk in zo'n vrouwelijk wc-hok (vind ik dan hé).
Aangezien ik veel plas, ga ik dus eigenlijk veel liever naar 't urinoir mannen toilet, dat gaat niet alleen sneller, maar dan plas ik tenminste (veelal) niet in die vreselijke poepvrouwen (en andere odeur)stank (tja.. de mannen pisdruppels op de vloer nagelaten, die je dan mag ontwijken met je schoentjes).
Da's dan mijn fully bijdrage, doe er iets mee of niet, maakt niet uit.. :clap: