WC gebruik

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg
Contacteer:

WC gebruik

Bericht door Petra-S »

Iets dat mij al langer bezighoudt.

Ik ga al veel naar buiten als Petra, vrouwenkleding, make-up en pruik. Ben ik passabel? In mijn ogen nog niet maar in het gunstigste geval zullen ze denken, "Goh, wat een lelijke vrouw"'. Aan mijn stem ben ik aan het werken met een logopediste en ik ben bezig met HRT.

Mijn dilemma is nu: Naar welk toilet zou ik moeten gaan in een openbare gelegenheid. Ik ben bang om op te vallen in het damestoilet, maar ook het herentoilet is niet, gezien mijn presentatie, de juiste keuze.

Welke ervaring hebben jullie en hoe gaan jullie hiermee om?

Groetjes,

Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: WC gebruik

Bericht door Venusss »

Invalide toilet
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg
Contacteer:

Re: WC gebruik

Bericht door Petra-S »

Venusss schreef:Invalide toilet
De meeste kroegen, restaurantjes, cafetaria's et cetera hebben geen invalide toilet. Daarbij komt dat ik niet invalide ben.

Groetjes,
Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: WC gebruik

Bericht door Venusss »

Pak gewoon het toilet met de korste rij, want een wc is een wc. Als je door de mand valt dan kan je altijd nog de geschikte situatie gewoon aanpassen. Jezelf druk maken over een toilet discussie is zonde van je energie en dan heb je zowel pijn aan je hoofd als aan je blaas.
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: WC gebruik

Bericht door Beardelady »

Petra,

Pak gewoon het dames toilet.. Je bent toch een vrouw!.. Gewoon doen.. Je kan het!
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: WC gebruik

Bericht door Saskia »

Gewoon het dames toilet nemen.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: WC gebruik

Bericht door Emma »

Het damestoilet is denk ik eerste keuze. En voor gebruik van het invalidentoilet hoef je echt niet invalide te zijn, dus als dat er is en je twijfelt, is dat ook een goede keuze.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: WC gebruik

Bericht door Nienke »

Absoluut Damestoilet vindt ik het best, wees wie je bent.
JacquelineM
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2016, 12:04
Gender: Vrouw
Locatie: Epe

Re: WC gebruik

Bericht door JacquelineM »

Hoi Petra,
als je in rok of jurk bent zou ik altijd voor het damestoilet gaan. In het herentoilet kijken ze anders wel vreemd op. Je bent immers V.I.O. (vrouw-in-opleiding) en geen travestiet of crossdresser (overigens niet beledigend bedoeld hoor :-) ).
Als ik lees hoe jij je presenteert zou ik ook in lange broek in principe voor het damestoilet gaan, tenzij er een wachtrij staat, het herentoilet tamelijk vrij is en je nood hoog. Dan ga je (noodgedwongen) daarin, a.h.w. genderneutraal. Zelf doe ik dat soms en geniet van de verbaasde blikken. Je ziet ze denken: wat doet dat wijf hier en staand plassen vind ik wel stoer staan.

In het damestoilet vriendelijk en ontspannen glimlachen, zelfverzekerd proberen over te komen en zo weinig mogelijk zeggen, tenzij je je stem ook wilt oefenen. En vertrouw erop dat na verloop van tijd de hormonen je gezicht nog wat meer zullen feminiseren. Maar als je nog geen baardepilatie gedaan hebt, nooit met een 'stoppelkop' gaan, tenzij je Conchita Wurst heet :-) .

Maar eerlijk gezegd, na een jaar HRT durfde ik dat echt nog niet en ik voel het nu na bijna 3 jaar HRT maar volledig pre-operatief, en het feit dat ik veel meer als mevrouw dan als meneer aangesproken wordt (dat begrijp ik ook nog niet) telkens weer als een triomf en mijn hart juicht als ik het weer gedaan heb.

Wel voel ik me 'gesteund' door mijn paspoort met vrouwennamen en V/F vermelding, maar ik heb dat nog nooit hoeven te gebruiken. Heel veel succes met je sanitaire experimenten.

Lieve groet van Jacqueline.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: WC gebruik

Bericht door Anon20190516 »

Ik zou ook gewoon voor het damestoilet gaan!
Offline
Plaats reactie