WC gebruik

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: WC gebruik

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik zie het probleem eerlijk gezegd ook niet zo. Ik was een tijdje terug in een openbare gelegenheid waar de algemene ruimte van de toiletten gedeeld waren. Ik liep er naar binnen op het moment dat er iemand uit de damestoiletten kwam, ze hield keurig de deur voor me open en zou het ongetwijfeld vreemd hebben gevonden als ik de heren was binnengegaan.
Irene
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: WC gebruik

Bericht door Anon20210626 »

Vandaag wezen zwemmen , oh ja na de dames kleedkamer ook gewoon het toilet gebruikt hoor.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: WC gebruik

Bericht door Jer158 »

Ben recent de herenwc gaan gebruiken. Pass namelijk echt consequent nu ik in Nederland ben. Terug in mijn woonland is dat lastiger, omdat mensen vaak weten dat ik ten minste 18 ben en daardoor pass ik minder
Hung her from the branches of a mango tree
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: WC gebruik

Bericht door Simão »

Nick schreef:
@ Simão, Ik ben het persoonlijk een beetje oneens,
Het rolstoelgebruikers toilet, werd niet toevallig aangepast. Maar bewust en op vraag en aandrang van !
Je hebt het woordje "toevallig" te letterlijk genomen. ;) Nederlanders gebruiken dat buiten de context. Als ze zeggen "dat is toevallig gewoon zo", bedoelen ze niet dat het per ongeluk zo is, maar juist opzettelijk. Om maar wat te noemen.
Ik moet er meer rekening mee houden dat spreektaal en schrijftaal erg kunnen verschillen en voor onduidelijkheden kunnen zorgen, helemaal als je Belg bent of Nederands niet als moedertaal hebt. Mijn excuus, Nick, het was verkeerd geformuleerd. Maar de boodschap blijft hetzelfde:
Het toilet mag dan aangepast zijn, maar daarmee is het geen exclusief toilet geworden.

Ik gebruik net zoals het uitkomt hoor, ik kijk meestal niet maar bordjes maar de afstand (als ik nodig moet neem ik toch echt de dischtsbijzijnde), hoe schoon ze zijn, kortste rij etc. Met een vriendelijke verontschudiging als je als verkeerde gebruiker wordt gezien, kom je ver.
Als ze aan het schoonmaken zijn in de ene ga ik gewoon naar de andere, en echt niet op staan houden.

Ik vind dat je daar niet te krampachtig over hoeft te doen.
En als je in het dagelijks leven dame bent kun je gewoon naar de dames en als je in het dagelijks leven heer bent, ga je naar de heren. Als je genderneutraal/fluid etc, bent kun je gewoon kiezen wat je wilt.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Frank
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 okt 2016, 20:12
Gender: Man
Locatie: Dongen

Re: WC gebruik

Bericht door Frank »

Ik pass zelf niet echt, maar als ik kan (losse vest of binder aan & weinig/geen mensen of geen angst voor de mensen rond me heen) ga ik toch voor 't heren toilet. Toiletpot is een toiletpot, maar toch heb ik 't idee dat ik in een damestoilet in een ruimte zit waar ik niet welkom ben.

Invalidetoilet zal ik toch weigeren te gebruiken. Vrienden van me hebben onzichtbare handicappen en als je dan weer hoort van 'duim uit de kom met het uittrekken van m'n broek lol' & genantere dingen, of indenkt dat anderen fysiek niet kunnen bewegen in die krappe rothokjes terwijl ik met gemak kan wachten of gewoon naar 't ander niet-invalide toilet kan gaan, houd ik liever op.
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: WC gebruik

Bericht door Jeste »

Net was ik uit in het Utrechtse Ekko. Daar is nu een compleet genderneutraal toiletblok. Omdat ik er al enige tijd niet was geweest, was het nogal een verrassing. Ik dacht zelfs even het vrouwentoilet niet te kunnen vinden, omdat ik als eerste de rij met pisbakken zag. Maar het is heel gewoon aan de ene kant staan en aan de andere kant zitten. Niet zo spectaculair, lijkt mij. Het blijkt zelfs goed te werken, want de WC's zagen er best schoon uit. Zelfs tegen het einde van de nacht.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: WC gebruik

Bericht door Alice »

De toekomst is voor het genderneutrale toilet.
Wel om een iets andere reden.

Gemengde toiletten zijn vrouwvriendelijker
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: WC gebruik

Bericht door Anne V »

Afgelopen zondag verbaasde ik mij in Assen. Bij het vrouwen toilet geen wachtrij en bij de mannen wel.
Maar ja bij de Dutch TT ligt denk ik de verhouding M/V van bezoekers net wat anders.

Bij het binnengaan zei de toiletjuf wel dat de heren aan de andere kant was maar die opmerking aan mijn (motor)laars gelapt. (kon mij de verwarring wel voorstellen want dat motorpak is niet vrouwelijk) Tweede keer zei ze het niet meer.
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: WC gebruik

Bericht door Dieuwertje »

Anne V schreef:kon mij de verwarring wel voorstellen want dat motorpak is niet vrouwelijk
Motorpak is motorpak. Daar zit niet veel verschil in inderdaad en dus feitelijk androgyn.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: WC gebruik

Bericht door Anon20190501 »

Dieuwertje schreef:
Anne V schreef:kon mij de verwarring wel voorstellen want dat motorpak is niet vrouwelijk
Motorpak is motorpak. Daar zit niet veel verschil in inderdaad en dus feitelijk androgyn.
Mwah, zeker weten?

https://www.sportbiketrackgear.com/spid ... -pro-suit/
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Plaats reactie