In / uit de zon

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: wens om enfemme te uiten buiten

Bericht door Eva »

Erg leuk en erg dapper! :)
Overigens is die brede hoedrand beter voor je gezondheid dan factor 50, lijkt het. Ik las daar recent nogal vervelende berichten over.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Lotte
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 mei 2012, 21:36
Gender: Transgender
Locatie: Zweden

Re: wens om enfemme te uiten buiten

Bericht door Lotte »

EvaVanA schreef:Erg leuk en erg dapper! :)
Overigens is die brede hoedrand beter voor je gezondheid dan factor 50, lijkt het. Ik las daar recent nogal vervelende berichten over.
Wat voor een vervelende berichten over factor 50 als ik vragen mag, ik heb hier niets over gelezen en ben benieuwd?

Ik kan eventueel ook een paar weken van tevoren beginnen met smeren volgens de bijsluiter van het schoonheidsinstituut.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: wens om enfemme te uiten buiten

Bericht door Judiana »

Hoeden !!!!

ik heb er 3 :D

ik voel een hoedjes draad opkomen
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: wens om enfemme te uiten buiten

Bericht door Eva »

Lotte schreef:Wat voor een vervelende berichten over factor 50 als ik vragen mag, ik heb hier niets over gelezen en ben benieuwd?
Er verschijnen regelmatig berichten dat zonnebrandcrèmes nanodeeltjes bevatten die makkelijk via de huid worden opgenomen en waarvan niemand weet wat dit op den duur voor gevolgen zou kunnen hebben. Een interessant artikel is ook te vinden op WAC Holland.

In jouw geval lijkt er nauwelijks aan te ontkomen, maar misschien is een biologische crème dan toch het beste...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: wens om enfemme te uiten buiten

Bericht door Hedwich »

EvaVanA schreef:Er verschijnen regelmatig berichten dat zonnebrandcrèmes nanodeeltjes bevatten die makkelijk via de huid worden opgenomen en waarvan niemand weet wat dit op den duur voor gevolgen zou kunnen hebben.
Klopt. Heb ik op de uni eens een literatuuronderzoekje naar gedaan, zo'n 10 jaar geleê. Komt er ongeveer op neer dat die nanodeeltjes (vaak titaniumdioxide) in hoge dosis schadelijk is voor ratjes. Maar de toediening is dan niet altijd via de huid dan, maar ook wel eens in een nevel, in het voer of in de bleodbaan ingebracht met een spuit. Voor de rest weten we idd nog niet zoveel. Geen idee wat ze in de tussentijd allemaal onedrzocht hebben.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: wens om enfemme te uiten buiten

Bericht door Eva »

We gaan een beetje off-topic, vrees ik, maar het uitgangspunt van Paracelsus dat de dosis de giftigheid bepaald is achterhaald. Er zijn uiterst boeiende fora over dit onderwerp. Zoek bijvoorbeeld op Bisfenol A (BPA) in combinatie met Paracelsus als het je interesseert.
Dit forum is voor dat onderwerp wat minder geschikt ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: wens om enfemme te uiten buiten

Bericht door Hedwich »

EvaVanA schreef:We gaan een beetje off-topic, vrees ik, maar het uitgangspunt van Paracelsus dat de dosis de giftigheid bepaald is achterhaald. Er zijn uiterst boeiende fora over dit onderwerp. Zoek bijvoorbeeld op Bisfenol A (BPA) in combinatie met Paracelsus als het je interesseert.
Dit forum is voor dat onderwerp wat minder geschikt ;)
O ja... Bisfenol A... ook ooit iets te veel over gelezen... :D Nee, ik plaatste mijn post om aan te geven dat er zulke onderzoeken gewoon vaak wat valt af te dingen, hoewel er een kern van waarheid in zit. Zo zijn mensen bijvoorbeeld veel vaker ratten dan dat ratten mensen zijn...
Lotte
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 mei 2012, 21:36
Gender: Transgender
Locatie: Zweden

In / uit de zon

Bericht door Lotte »

Hedwich schreef:
EvaVanA schreef:Er verschijnen regelmatig berichten dat zonnebrandcrèmes nanodeeltjes bevatten die makkelijk via de huid worden opgenomen en waarvan niemand weet wat dit op den duur voor gevolgen zou kunnen hebben.
Klopt. Heb ik op de uni eens een literatuuronderzoekje naar gedaan, zo'n 10 jaar geleê. Komt er ongeveer op neer dat die nanodeeltjes (vaak titaniumdioxide) in hoge dosis schadelijk is voor ratjes. Maar de toediening is dan niet altijd via de huid dan, maar ook wel eens in een nevel, in het voer of in de bleodbaan ingebracht met een spuit. Voor de rest weten we idd nog niet zoveel. Geen idee wat ze in de tussentijd allemaal onedrzocht hebben.
Dan zal ik maar zoveel mogelijk uit de zon blijven. Als het zo blijft als afgelopen dagen zal dat geen probleem zijn! :)
Helaas hoef ik maar even in de zon te lopen en er zit al een kleurtje op mijn gezicht.

Vandaag maar weer eens naar het dorp geweest met damessandaaltjes, zwarte pantykousjes, teen en handnagels gelakt, lichte make-up op. Supermarkt was erg druk. :)
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: wens om enfemme te uiten buiten

Bericht door Aster »

EvaVanA schreef:. Een interessant artikel is ook te vinden op WAC Holland.

.
Dankje voor de link!

Hier heb ik echt iets aan om aan mensen te laten lezen....die me voor gek verklaren dat ik onbeschermd in de volle zon lig...max anderhalf uur...ALS de zon hier schijnt.

Ik ben gemengdbloedig en ik heb zonlicht gewoon nodig. Ga ik in de winter niet op tijd onder de zonnebank, ga ik in de zomer niet op tijd in de zon liggen....dan krijg ik z'n vreemde, grauwe huidskleur en niet alleen dat; ook een vreemde, deegachtige huidstructuur.

Van zonlicht krijg ik een gezonde, gladde, goudbruine huid met kleine porieen. En heel veel complimenten over mijn (gezichts)huid :-)

En ik voel me dan een stuk beter en energieker. Daarbij verbrand ik niet.

Een poosje geleden als ik in een Engelse krant over een vrouw die haar zoontje vanaf zijn babytijd iedere dag, zomer en winter, van top tot teen insmeerde met factor 50, bang gemaakt voor huidkanker door de media.

En hij ontwikkelde Rachitis/de Engelse Ziekte op 8 jarige leeftijd, met bijbehorende pijn en bot vergroeiingen.

Maw: mits gedoseerd toegepast is zonlicht gezond en zeker voor mij.

Nooit last gehad van enige aandoening, ziekte, rimpels (integendeel zelfs) of wat dan ook...dankzij mijn 'zonnegewoonten' in binnen en buitenland.
Lotte
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 mei 2012, 21:36
Gender: Transgender
Locatie: Zweden

Re: wens om enfemme te uiten buiten

Bericht door Lotte »

Aster schreef:
EvaVanA schreef:. Een interessant artikel is ook te vinden op WAC Holland.

.
Dankje voor de link!

Hier heb ik echt iets aan om aan mensen te laten lezen....die me voor gek verklaren dat ik onbeschermd in de volle zon lig...max anderhalf uur...ALS de zon hier schijnt.

Ik ben gemengdbloedig en ik heb zonlicht gewoon nodig. Ga ik in de winter niet op tijd onder de zonnebank, ga ik in de zomer niet op tijd in de zon liggen....dan krijg ik z'n vreemde, grauwe huidskleur en niet alleen dat; ook een vreemde, deegachtige huidstructuur.

Van zonlicht krijg ik een gezonde, gladde, goudbruine huid met kleine porieen. En heel veel complimenten over mijn (gezichts)huid :-)

En ik voel me dan een stuk beter en energieker. Daarbij verbrand ik niet.
Mijn surinaamse ex-vriendin kreeg hier in Holland het advies van de dokter om extra vitamine D pillen te slikken, aangezien ze een tekort aan vitamine D had.
Nu heb ik ook eens gelezen dat blanke mensen door de blanke huid in combinatie met zonlicht efficiënter vitamine D aanmaken in hun lichaam, dus blanke mensen zijn beter aangepast aan onze klimaat.
Of dit waar is weet ik niet zeker.
Mijn ex-vriendin verbrandde uiteraard ook nooit, werd alleen maar erg snel zwart.