beroep

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: beroep

Bericht door Tyler »

Passen in het team is zeker belangrijk, voor iedereen.

Ik heb donderdag 2 sollicitatie gesprekken gehad en ze willen me allebei hebben. (Heb niets gezegd over T dingen.) De ene is parttime, waar ik in eerste instantie naar opzoek was, heeft meer mogelijkheden om door te groeien in de personal training, betaalt voor fitness en balie uren weinig maar extra veel voor groepsuren hoewel ze op dit moment geen groepsuren over hebben voor me, is 10-15 minuten fietsen. De ander zit verder weg (woon in Leiden en ze zitten in Den Haag), meer groeimogelijkheden in groepslessen, betaalt meer voor gewone uren (ook geen balie werk) maar minder voor groepslessen en is 40 uur. Ik heb bij die 2e nu al een vast uur voor de BodyBalance. Na veel wikken en wegen heb ik besloten mijn gevoel te volgen en heb die lui in Den Haag een mailtje gestuurd dat ik toch die 40 uur wil hebben. Ik had eerst gevraagd of ze konden kijken of ze een parttimer erbij konden vinden voor me maar ik wil niet het risico lopen dat ze me straks helemaal niet aannemen. Ik wil die baan echt graag hebben. Hun insteek sluit precies aan bij wat ik graag wil. Nou maar hopen dat ik snel iets hoor en ze me nog steeds willen hebben. Ze had in de middag nog een paar sollicitanten... Wish me luck.
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: beroep

Bericht door Gabriël »

Veel succes, hopelijk word je aangenomen!
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3659
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: beroep

Bericht door Irene_de_Vreede »

succes,
Irene
Lotte
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 mei 2012, 21:36
Gender: Transgender
Locatie: Zweden

Re: beroep

Bericht door Lotte »

Veel succes met de sollicitatie.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6814
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: beroep

Bericht door Eva »

Bij mij groeit een wat ongebruikelijke gedachte. Denk ik.
T-mensen, van welke aard ook, hebben een historie. Over een strijd wil ik eigenlijk niet spreken, maar vaak klopt ook dat wel, eigenlijk. Je komt niet heel makkelijk in de positie waarin je nu verkeert. Heeft dat invloed op je professionele functioneren?
Ik denk het wel. Je bent feitelijk al losgekomen van de groep. Je bent feitelijk dus al geen groepsmens meer, of minstens behorend bij een groep waarbinnen je de kost vermoedelijk niet kunt verdienen.

Het valt me op dat bij een sollicitatie erg vaak wordt geprobeerd te bepalen of je binnen de groep past. Snap ik wel natuurlijk; hoe minder gerommel in 'de groep' hoe beter. Ik ben eigenwijs genoeg om te denken dat veel T-mensen juist heel slecht in zo'n moderale groep passen; laat staan zich daar gelukkig zullen voelen.
In het verleden heb ik ook in loondienst gewerkt. Als zodanig niets mis mee. Misschien instinctief reflecteerde ik altijd op banen waar het groepsinstinct minder gewenst was dan het zelfstandig kunnen denken en handelen. Einzelgänger? Misschien wel ja.
Niet iedere T, maar een vrij groot deel van ons moet misschien eens als uitgangspunt nemen dat er ook jobs zijn waar je het heft in eigen handen neemt, dan wel moet nemen.
Is dat nou niet juist waar we vaak nogal in getraind zijn? Tegen wil en dank vaak, maar wel getraind.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Lotte
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 mei 2012, 21:36
Gender: Transgender
Locatie: Zweden

Re: beroep

Bericht door Lotte »

Dat ik niet in de groep paste hebben ze me al vanaf mijn jonge jaren goed weten duidelijk te maken. :( Toch houd ik wel erg veel van sociale contacten.
Als je als transgender hoogstens een paar procent van de bevolking uit maakt is de kans wel erg groot om bij een bedrijf niet in een team te passen, dat is een kwestie van kansberekening. :evil:

Bij mijn vorige werkgever werkte ik als applicatiebeheerder samen met één andere applicatiebeheerder in een team. We hebben in de tijd dat we samenwerkten twee verschillende leidinggevenden gehad en er stond er weer een andere aan te komen. Mijn teamgenoot was homo. In de tijd dat ze ons team samenstelde moesten ze gedacht hebben dat ze ons wel samen konden zetten.
We hebben tijdelijk uit drie leden bestaan, maar de derde was een hetero man. En die was al weer snel ergens anders in de organisatie aan het werk.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3659
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: beroep

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik geloof niet dat het zijn van transgender of homo of hetero er iets toe doet of iemand in een team past of niet. Overigens kan je met bijna dezelfde argumenten als Eva beweren dat transgenders juist heel goede teamplayers kunnen zijn, omdat ze hebben geleerd zich aan te passen en zo nodig weg te cijferen in het belang van het team.
Irene
Lotte
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 mei 2012, 21:36
Gender: Transgender
Locatie: Zweden

Re: beroep

Bericht door Lotte »

Irene_de_Vreede schreef:Ik geloof niet dat het zijn van transgender of homo of hetero er iets toe doet of iemand in een team past of niet. Overigens kan je met bijna dezelfde argumenten als Eva beweren dat transgenders juist heel goede teamplayers kunnen zijn, omdat ze hebben geleerd zich aan te passen en zo nodig weg te cijferen in het belang van het team.
Op zich kan volgens mij een zelf bewuste transgender of homo goed in een team met hetero´s functioneren mits die gewoon open minded zijn.
Maar we hebben ook te maken met selecties aan de poort en tevens zijn vaak binnen organisaties de verhoudingen op de afdelingen helemaal niet goed en dat merk je als ´buitenstaander´als eerste.
En leidinggevenden kiezen toch meestal voor mensen waarvan men aanneemt dat die de minste problemen opleveren met functioneren binnen de bestaande afdeling.
Leidinggevenden zijn over het algemeen ook erg gemakzuchtig.
marlies
Gast

Re: beroep

Bericht door marlies »

edit: nah, beter van niet
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6814
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: beroep

Bericht door Eva »

Lotte schreef:En leidinggevenden kiezen toch meestal voor mensen waarvan men aanneemt dat die de minste problemen opleveren met functioneren binnen de bestaande afdeling.
Leidinggevenden zijn over het algemeen ook erg gemakzuchtig.
Soms lijken ze op mensen. Wat zou jij doen? ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)