beroep

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: beroep

Bericht door Irene_de_Vreede »

Homoseksualiteit lijkt me al helemaal niet iets dat problemen oplevert, dat is tenslotte een privé aangelegenheid. Ik kan me voorstellen dat een werkgever in sommige functies terughoudend zal zijn met het aannemen van transgenders.
Irene
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: beroep

Bericht door NaomiClareNL »

Heb deze eeuw alleen nog maar op commerciële basis archieven bewerkt. 80% van de tijd bij de klant en 20% op een kantoor met eigen collega's. Heb sterk de indruk dat mijn sterrebeeld, ben toch echt wel een weegschaaltje, me meer parten heeft gespeeld in mijn werk dan mijn transzijn. En het zal wel net omgekeerd zijn als ik weer een baan kan zoeken.

Verder denk ik dat je toch wel met discriminatie te maken krijgt als trans. En dat is erg moeilijk te bewijzen.
In het team passen, heeft net iets meer ervaring, komt uit de regio, is goed in Frans, etc. etc. etc. Ik heb het in de loop der jaren allemaal gehoord. Het blijft voor een werkgever toch ook een beetje natte vingerwerk en hoe iemand persoonlijk valt wat de eerste indruk is.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: beroep

Bericht door Jessy »

Ik kan het van de andere kant ook bevestigen. Niet uit eigen ervaring, en nee ik heb nooit een HR of management functie gehad. Maar wel ooit een gesprek opgevangen tussen 2 managers die aan het brainstormen waren met welk excuus ze iemand moesten ontslaan zonder dat dat problemen ging opleveren. Ging in dit geval overigens niet om discriminatie maar een terecht ontslag. Maar toch, het irriteert me mateloos dat ze om die reden gewoon niet eerlijk zijn.

Welkom in de 21ste eeuw. Eén voor allen, en allen voor zichzelf. En alles voor het geld. :evil:
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: beroep

Bericht door Eva »

Jessy schreef:Welkom in de 21ste eeuw. Eén voor allen, en allen voor zichzelf. En alles voor het geld. :evil:
Was al eerder, Jessy ;)
Ben in het verleden wel met HR bezig geweest. Mijn directeur nam mensen aan en ik moest ze ontslaan.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: beroep

Bericht door Eva »

Ik zal het je nog sterker vertellen...
's Ochtends zegt mijn directeur "Ik heb het helemaal gehad met Xxxx", zeg hem maar ontslag aan".
Xxxx gaat 's middags op zoek naar de baas en vindt hem in de kroeg (waar anders?). "Eva heeft me ontslagen!!!"
"Wat zeg je me nou... meen je dat...? Hoezo dan..."

Goed, het is ook die baas vergeven. Kort geleden hebben we hem ten grave gedragen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: beroep

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je hebt slechte werkgevers en slechte werknemers, maar gelukkig hebben de meeste werkgevers en werknemers gemeenschappelijke belangen en daarom zijn werkgevers er bij gebaat om hun personeel tevreden te houden en de werknemer zal in een aangenaam werkklimaat ook uit eigenbelang zijn werkgever te vriend houden. Ik heb al vele jaren een leidinggevende functie en probeer zoveel mogelijk harmonie in het team te houden en dat lukt natuurlijk niet altijd, maar over het algemeen ben ik redelijk tevreden met mijn mensen, hoe zij over mij denken weet ik natuurlijk niet helemaal zeker, maar ik heb de indruk dat dat ook wel aardig lukt.
Irene
marlies
Gast

Re: beroep

Bericht door marlies »

Jessy schreef:Ik kan het van de andere kant ook bevestigen. Niet uit eigen ervaring, en nee ik heb nooit een HR of management functie gehad. Maar wel ooit een gesprek opgevangen tussen 2 managers die aan het brainstormen waren met welk excuus ze iemand moesten ontslaan zonder dat dat problemen ging opleveren. Ging in dit geval overigens niet om discriminatie maar een terecht ontslag. Maar toch, het irriteert me mateloos dat ze om die reden gewoon niet eerlijk zijn.
Ik heb van mijn baas wel eens gehoord (toen werkten er alleen nog mannen bij het bedrijf) dat hij liever geen vrouwen wou aannemen, want dat zou de "jongens onder elkaar"-sfeer verpesten en zouden we op onze woorden moeten gaan letten. Ik zeg liever niet waar ik werk, maar dit soort dingen komen stiekem nog best veel voor. Ik weet zeker dat ik daar als trans nooit aangenomen zou zijn.
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: beroep

Bericht door Arike »

Jessy schreef:Ik kan het van de andere kant ook bevestigen. Niet uit eigen ervaring, en nee ik heb nooit een HR of management functie gehad. Maar wel ooit een gesprek opgevangen tussen 2 managers die aan het brainstormen waren met welk excuus ze iemand moesten ontslaan zonder dat dat problemen ging opleveren. Ging in dit geval overigens niet om discriminatie maar een terecht ontslag. Maar toch, het irriteert me mateloos dat ze om die reden gewoon niet eerlijk zijn.

Welkom in de 21ste eeuw. Eén voor allen, en allen voor zichzelf. En alles voor het geld. :evil:
Ik heb ooit eens ergens gewerkt waar een complete reorganisatie op touw werd gezet om één enkel persoon eruit te werken...

En het was nog overheid ook :? :roll:
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Plaats reactie