Nieuwe chat! Zie dit topic.

Moeite met de switch

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Lucy999
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:24
Gender: Anders
Locatie: Zuidholland zuid

Moeite met de switch

Bericht door Lucy999 »

Ken je dat gevoel dat het hele weekend heerlijk fem bent geweest en dan moet switchen voor je dagelijks bestaan. Ja ja het ligt aan mij, ik durf de deur niet uit als fem, ik durf er niet voor uit te komen. En met de artikelen over homo haat word het er niet makkelijker op. Ik ben bang...... zo heb ik het eindelijk gezegt ik ben bang. Normaal stop ik dat weg en doe alsof het niet bestaat. Ik ben bang voor de haat bang voor mijn eigen gevoelens bang voor mijn onzekerheid. Denk aub niet dat dit klagen is, voor mij is het al een hele stap, in het niet ontkennen dat ik iets voel. Maar dat gevoel van onmacht nekt me. Ik probeet het allemaal een plek te geven maar verdrink inmiddels in alles wat ik al jaren ontken. Blub. Ik ben man, voor de rest van de week met veel tegen zin. En doe gewoon alsof ik niks voel.
Mtf, getrouwd, en in dubio.
Gebruikersavatar
Petra-S
Berichten: 175
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:32
Gender: Vrouw
Locatie: Hoensbroek, Limburg

Re: Moeite met de switch

Bericht door Petra-S »

Hoi Lucy, ik begrijp jouw terughoudendheid. Ik denk dat we dat allemaal wel herkennen. Zelf ben ik begonnen met de eerste stappen tijdens T&T avonden. Voor mij was dat Eindhoven bij TG040. Je eerste stappen zet je dan in een veilige omgeving, je kunt je daar omkleden en je bent onder mensen die met de zelfde zaken zitten als jij. Wanneer je wat verder bent kun je van daaruit met een groepje naar buiten gaan waardoor je jezelf ook sterker, zekerder en veilig gaat voelen.

Bij mij kwam de doorbraak door mijn logopediste. Ze zij mij hoe kun je als een vrouw leren praten wanneer je je als een man gedraagt, hier ben je alleen nog Petra. Zij heeft mij de duw gegeven die ik nodig had en ben vanaf dat moment steeds vaker als Petra naar buiten gegaan, winkelen et cetera. Eng, bang, onzeker natuurlijk net als ieder ander maar na een paar keer merk je dat het steeds gemakkelijker word en nu na zo'n kleine 6 maanden voel ik mij als Petra in het openbaar als een vis in het water en ben ik Petra 24/7 ook op het werk.

Iedere reis begint met de eerste stap, soms heb je iemand nodig om die eerste stap te durven zetten. Er zijn genoeg mensen die jou willen helpen.

Groetjes, suc6 en sterkte

Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lucy999
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:24
Gender: Anders
Locatie: Zuidholland zuid

Re: Moeite met de switch

Bericht door Lucy999 »

Dankjewel petra.


Ik word gewoon gek van al die angst in me lijf. Maar ik ben niet van plan 27/7 365 vrouw te zijn. Ergens vind ik dat niet kunnen zou ook niet weten waar ik moet beginnen. Hoewel ik weken heb waar ik de man in mij compleet kwijt ben en ook weken heb waar ik de vrouw in mij kwijt ben. Ik weet het niet meer dat is het eigenlijk. En het is zo ie zo allemaal onzin. Het ene moment wil je de beschermer zijn het andere moment de gene die beschermt word. Pffffffff het is een grote warboel in die bovenkamer van mij op dit moment.


Maar goed het is niet de eerste x dat ik richting een groep gestuurd word ik moet eens gaan luisteren. Maar goed ik ben voor transen net zo bang als normaalos, geen idee waarom ken niemand irl niemand die van mij weet behalve mijn vrouw. Ook dat is een angst. Het kwijt raken van.

Zit gewoon even in een putje en weet niet hoe ik er uit moet komen...... ja praten maar goed ben nogal verlegen in me fem modus. Dat helpt ook niet.. . . Blaaaaaaaah

Zelf me ergste vijand/drempel.


En ik heb het idee dat mensen het beginnen te merken....... nog meer angst.
Mtf, getrouwd, en in dubio.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Moeite met de switch

Bericht door Anon20190122 »

Knop om en schijt aan alles hebben is echt de enige manier! Is dat makkelijk nee echt niet maar jij bent de gene die het door zal moeten zetten als je verandering wil.
Gebruikersavatar
Alatàriël
Berichten: 285
Lid geworden op: 27 feb 2017, 20:19
Gender: Androgyne

Re: Moeite met de switch

Bericht door Alatàriël »

Hai Lucy,

ik ken jou gevoelens hoor ;)

als ik jou tweede berichtje zo lees moest ik ook wel aan mij zelf denken.
wel eens aan Androgyne gedacht?
misschien dat dat voor jou veel verklaard?
klik de link.https://nl.wikipedia.org/wiki/Androgynie
of GenderFluid (engels) : http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ma ... lacht.html

op mijn Website kan je misschien ook wel wat nuttigs vinden, is nog lang niet compleet en af. maar wie weet.
http://liannewassenaar.com/aboutme.html


succes
Liefs ,
Ariël :hbeat:


check ook www.arielwassenaar.com en mijn instagram Arielwassenaar

Wherever you go,
No matter the wheather,
always bring your own

Sunshine
Gebruikersavatar
Lucy999
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:24
Gender: Anders
Locatie: Zuidholland zuid

Re: Moeite met de switch

Bericht door Lucy999 »

Of ik wel eens aan androgyne heb gedacht..... euh nee niet echt wel over intersekse. Maar inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer er is zo veel info te vinden en sommige spreken elkaar compleet tegen. Ik dacht volmondig te kunnen zeggen ik crossdress, maar dat is niet genoeg meer. Ik baal ook gewoon dat ik niemand ken irl die dit ook heeft of heeft mee gemaakt. En echt mensen uitnodigen van bijv. dit forum doe ik ook niet omdat ik dat nogal dubieus vind..... en niet zo makkelijk vrienden maak. En wees eerlijk er zijn heeeeeeeeel veel rare mensen, ben zelf ook raar, en dat maakt de wereld hartstikke mooi maar....... die paar gevaarlijke zit ik niet op te wachten.

Daar komt bij ik ben best een doetje op sociaal gebied :s


Speel wel met het idee eens een prof te zoeken voor een gesprek maar ja wat ga ik zeggen dan: hoi ik voel me meer vrouw als man doe er wat aan....... dat kan toch niet.

En dan komt het moment dat ik overloop in hoofd en hart.

Maar goed morgen is alles beter zeggen we dan maar.
Mtf, getrouwd, en in dubio.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Moeite met de switch

Bericht door Anon20190122 »

Waarom kan dat niet? ik ben met 18 jaar naar de huisarts gestapt en mijn verhaal er uit gegooid een verwijzing naar het VU was met veel tranen snel geregeld!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Moeite met de switch

Bericht door Nate_0 »

Ik ken de angst... heel erg goed.

Gelukkig zijn er een heleboel tussenvormen binnen genderpresentatie, en het is niet zo dat als je 1 keuze maakt, je daar ook de rest van je leven bij moet blijven (of überhaupt de rest van de week). Ik zie bv op het forum (en dit heb ik zelf ook gedaan) vaak dat mensen beginnen met toch al redelijk "genderneutrale" kleding (shirtjes/truien/bepaalde broeken) van het gewenste geslacht aantrekken, zonder daar de buitenwereld van op de hoogte te stellen. Dat geeft toch een stukje comfort én veiligheid. Je zou als MtF bijvoorbeeld ook een sporttopje kunnen dragen om toch het gevoel van BH te ervaren terwijl de buitenwereld het niet ziet. En soms kan gewoon het idéé dat iets een kledingitem gericht op een bepaalde groep is al heel erg helpen met je comfort... Ik heb zo twee truien die bijna identiek zijn, maar de ene is een mannentrui en de andere een vrouwentrui. Buitenstaanders hebben niet eens door dat het twee verschillende zijn, maar je kunt vast raden welke trui mijn favoriet is... En zo zijn er ook dingetjes als je wenkbrauwen invullen/epileren etc. die mensen om je heen niet door gaan hebben, maar jijzelf wel.

En als je dat stapje hebt genomen, en zo de deur uit bent geweest, is het wellicht ook makkelijker om een volgende stap te zetten richting transitie (voor zover je dat wilt) of in ieder geval je angsten een beetje te overwinnen, en kun je beter bepalen hoe gemakkelijk je je wel/niet voelt bij hoe je je uitdrukt.

Veel succes in ieder geval :hug2:
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Moeite met de switch

Bericht door Ender »

tanisha schreef:Waarom kan dat niet? ik ben met 18 jaar naar de huisarts gestapt en mijn verhaal er uit gegooid een verwijzing naar het VU was met veel tranen snel geregeld!
niet iedereen kan zo snel als jij, tanisha :P xD
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Moeite met de switch

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef:Ik ken de angst... heel erg goed.

Gelukkig zijn er een heleboel tussenvormen binnen genderpresentatie, en het is niet zo dat als je 1 keuze maakt, je daar ook de rest van je leven bij moet blijven (of überhaupt de rest van de week). Ik zie bv op het forum (en dit heb ik zelf ook gedaan) vaak dat mensen beginnen met toch al redelijk "genderneutrale" kleding (shirtjes/truien/bepaalde broeken) van het gewenste geslacht aantrekken, zonder daar de buitenwereld van op de hoogte te stellen. Dat geeft toch een stukje comfort én veiligheid. Je zou als MtF bijvoorbeeld ook een sporttopje kunnen dragen om toch het gevoel van BH te ervaren terwijl de buitenwereld het niet ziet. En soms kan gewoon het idéé dat iets een kledingitem gericht op een bepaalde groep is al heel erg helpen met je comfort... Ik heb zo twee truien die bijna identiek zijn, maar de ene is een mannentrui en de andere een vrouwentrui. Buitenstaanders hebben niet eens door dat het twee verschillende zijn, maar je kunt vast raden welke trui mijn favoriet is... En zo zijn er ook dingetjes als je wenkbrauwen invullen/epileren etc. die mensen om je heen niet door gaan hebben, maar jijzelf wel.

En als je dat stapje hebt genomen, en zo de deur uit bent geweest, is het wellicht ook makkelijker om een volgende stap te zetten richting transitie (voor zover je dat wilt) of in ieder geval je angsten een beetje te overwinnen, en kun je beter bepalen hoe gemakkelijk je je wel/niet voelt bij hoe je je uitdrukt.

Veel succes in ieder geval :hug2:
Tja zo doe ik het ook een beetje om toch die erg grote overgang van man naar vrouw wat kleiner te maken en het niet een grote teleurstelling is als ik weer in de rol van man moet gaan.
Draag vrouwelijke kleding maar op zo'n manier dat het je niet tegemoet springt(Door kleding te nemen welke niet zo opvalt zeg maar.)
Wenkbrauwen epileren doe ik om de 6 tot 8 weken en dan verf ik ook meteen mijn haar weer.
Door gewoon kleine dingen voel ik mij gewoon prettiger en is de stap als ik al vrouw in huis ben niet zo heel erg groot.
Maar de switch blijft heel erg lastig hoor, dus herken je verhaal helemaal Lucy.

Liefs:Lisa