Nieuwe chat! Zie dit topic.

Moeite met de switch

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Moeite met de switch

Bericht door Dieuwertje »

Ok, bericht ik dat.
Gebruikersavatar
Lucy999
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:24
Gender: Anders
Locatie: Zuidholland zuid

Re: Moeite met de switch

Bericht door Lucy999 »

Heb jij nog parkeer tips of is die q-park goed te doen?
Mtf, getrouwd, en in dubio.
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Moeite met de switch

Bericht door Dieuwertje »

De parkeerplaatsen met P&R zijn goed te doen. 5 Euro voor een OV retour voor 2 personen + parkeren voor 1 Euro. Zelf maak ik graag gebruik van de parkeerplaats op Zeeburg (oostzijde Amsterdam) met een heel goede en snelle tram verbinding naar het Centraal Station. Een andere mogelijkheid is de parkeerplaats onder de bibliotheek bij het Centraal Station. Kost meen ik 14 euro, maar dan moet je tenminste 5 uur geparkeerd staan. Anders betaal je een uur tarief en dat kan duurder zijn.
Als je gebruik maakt van de P&R parkeerplaats niet je parkeerkaart kwijt raken. Dat kost je 220 Euro (buiten proportionele rip off).
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Moeite met de switch

Bericht door janine2363 »

Lucy999 schreef: 04 apr 2017, 09:29 Ken je dat gevoel dat het hele weekend heerlijk fem bent geweest en dan moet switchen voor je dagelijks bestaan.
In mijn dagelijks bestaan ben ik gewoon mijzelf, behalve ... als ik mijn kinderen zie. Ik heb nog geen vergelijk met mijn (ex)partner. Ik ben er nog niet uit wat op dit moment meer impact zou hebben op de kinderen. Gescheiden ouders met ruzie, of het moeten verwerken dat ze een trans papa hebben die moeilijk bereikbaar is, of vooral later dat ze zich realiseren dat ze hun ouders niet onconditioneel kunnen vertrouwen omdat die zulke belangrijke dingen verzwijgen.

Dat gezegd, het moeten switchen, dat irriteerd mij mateloos. Waarom eigenlijk, doen die kleren er echt zoveel toe ? Het zal toch eerder zijn dat ik mij bewust ben dat ik me moet "vermommen"
Lucy999 schreef: 04 apr 2017, 09:29 Ja ja het ligt aan mij, ik durf de deur niet uit als fem, ik durf er niet voor uit te komen.
Als je de deur niet uit durft als jezelf, dan heb je zowiezo een probleem, jezelf zijn maar niet in relatie tot anderen om je heen heeft denk ik beperkte waarde. Mensen zijn niet bedoeld om alleen te zijn, we hebben het nodig om aangeraakt te worden. Ik zou geen seconde wachten met het zoeken naar een manier om uit te gaan op een manier dat je wel lukt, kleine stapjes.
Lucy999 schreef: 04 apr 2017, 09:29 En met de artikelen over homo haat word het er niet makkelijker op.
De wereld is niet perfect, maar zeker niet zo slecht.