Coming out bij mijn zus: ik wil het wel maar ik kan het niet

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Coming out bij mijn zus: ik wil het wel maar ik kan het niet

Bericht door Nate_0 »

Ik weet niet of je zus een interview had mogen afnemen bij een familielid ivm de onderzoeksresultaten, of of ze dat uberhaupt had gewild. Maar goed, je hebt dus al laten weten dat je van dit soort groepen weet, maw ze weet ook hoe jij je over TGs voelt. Schuldig hoef je je iig niet te voelen, zoiets kan gebeuren en je hoeft als familie ook niet altijd/bij alles te helpen.

En heel veel succes in ieder geval!
meerdere zakken met zaagsel
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Coming out bij mijn zus: ik wil het wel maar ik kan het niet

Bericht door Ender »

Het is wel fijn dat je zus iig open staat tegenover TG's. Denk dat je van haar niks hoeft te vrezen :) . Ik ken haar ook niet maar ik denk niet dat ze het je kwalijk neemt dat je daar niet meteen mee over de brug bent gekomen. Zij zal vast wel begrijpen dat coming outs super moeilijk zijn.

Btw, bij m'n ouders begon ik met "ik wil je heel graag wat vertellen, maar heb geen idee hoe je gaat reageren". Misschien helpt dat ook, want beide ouders reageerden met "wat het ook is, ik hou van je" :)
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Coming out bij mijn zus: ik wil het wel maar ik kan het niet

Bericht door Freedom »

Nate_0 schreef:Ik weet niet of je zus een interview had mogen afnemen bij een familielid ivm de onderzoeksresultaten, of of ze dat uberhaupt had gewild. Maar goed, je hebt dus al laten weten dat je van dit soort groepen weet, maw ze weet ook hoe jij je over TGs voelt. Schuldig hoef je je iig niet te voelen, zoiets kan gebeuren en je hoeft als familie ook niet altijd/bij alles te helpen.
Daar heb je misschien wel gelijk in: kan goed zijn dat ze geen familie mag interviewen voor een scriptie. En ik vergeet weleens dat ik niet overal bij hoef te helpen :)
Nate_0 schreef:En heel veel succes in ieder geval!
Dank je!
Ender schreef:Het is wel fijn dat je zus iig open staat tegenover TG's. Denk dat je van haar niks hoeft te vrezen :) .
Daar heb je denk ik helemaal gelijk in, ik heb niet echt wat te vrezen bij haar aangezien ze zelf al met het onderwerp bezig is. :)

Btw, bij m'n ouders begon ik met "ik wil je heel graag wat vertellen, maar heb geen idee hoe je gaat reageren". Misschien helpt dat ook, want beide ouders reageerden met "wat het ook is, ik hou van je" :)[/quote]
Hier heb ik zeker wat aan, ik denk dat het zoiets gaat worden als "openingszin". En wat een fijne reactie van je ouders! Dat maakt de drempel een stuk lager lijkt me. :)
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Aydin
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 sep 2017, 13:20
Gender: Trans FtM

Re: Coming out bij mijn zus: ik wil het wel maar ik kan het niet

Bericht door Aydin »

Hi ik ben wel benieuwd hoe het verder is verlopen. Ik ben zelf de helft van een eeneiige tweeling. Mijn zus en ik zijn super close. Toen ik het aan haar vertelde moest ze huilen. Zij is de enige die er moeite mee heeft om het te accepteren, maar ze doet er wel moeite voor. We praten er heel open over en ik probeer haar de tijd en de ruimte te geven die ze nodig heeft. En ze houdt nog evenveel van me als voor mijn coming out.
Ik verwacht dat dat laatste ook voor jouw zus geldt, hoe haar eerste reactie ook is.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Coming out bij mijn zus: ik wil het wel maar ik kan het niet

Bericht door janine2363 »

Als ik het onderwerp lichtjes veranderen in:

"Coming out naar mijn zus: Ik kan het wel maar zij wil het niet"

Je kan wel stellen dat mijn familie het er moeilijk mee heeft. Dat helpt eigenlijk niemand want zij versterken elkaars ontkenning en mijn reactie daarop wordt er ook niet beter op. Stress in een situatie ontneemt je veel vrijheid van keuzes.

Maar toch, ... volgend weekeind wil ze bij mij op bezoek komen, da's positief. Ik moet bekennen, dat ik toch bang ben dat ze als soort van "Jehova getuige" langs komt, dus om mijn ziel te redden of zo, al weet ik niet precies waarvan ik gered zou moeten worden, maar positivist als ik ben zal ik in dat geval waardering pogen op te brengen voor de moeite, al zal ik een lijn trekken als ze met een zilveren kruis of zo een poging tot exorcisme zal ondernemen.

Dit klinkt wat sarcastisch, is het ook, maar feit is, ze bedoelt het goed. Maar ook goede bedoelingen kunnen schade geven. Omdat ze het een "familie probleem" vond, heef ze bijvoorbeeld ook mijn vader verteld. Nu, daar heb ik geen probleem mee in de zin dat ik een "geheim" heb, maar mijn vader, de tachtig voorbij, was er, dacht ik, niet klaar voor. En die arme man ging dus helemaal tilt. Zo ook, naar mijn (ex)partner, diens ontkenning versterken, door haar "judgement" boven "dit is de situatie, dit zijn de feiten" te laten gelden. (of op zijn minst informatie of hulp te zoeken)

Nu allemaal water onder de brug natuurlijk en uiteindelijk kunnen alle paden wel weer eens samenkomen
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Coming out bij mijn zus: ik wil het wel maar ik kan het niet

Bericht door Nate_0 »

:/

Succes, Janine.
meerdere zakken met zaagsel
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Coming out bij mijn zus: ik wil het wel maar ik kan het niet

Bericht door Saskia »

Succes en ik hoop dat het je mee zal vallen
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Plaats reactie