Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Alice »

Ik ga graag naar de Plus, vriendelijk personeel die je te woord staat in Pools en Engels. Goed voor mijn taalontwikkeling.

Maar ook ik zal de Jumbo in Dongen mijden.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Petratrans
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 feb 2013, 13:03
Gender: Transgender

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Petratrans »

Bij de Albert Heijn wordt ik altijd vriendelijk behandelt. Maar misschien zien ze niet dat ik transgender ben?
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Anon20180311 »

Alice schreef:Klacht indienen bij de filiaalchef, als die er niet serieus op in gaat dan klacht doorsturen naar het hoofdkantoor consumentenzaken.
De kassa's hebben videobewaking zodat je klacht onderzocht kan worden.
Mogelijk zijn er al meerdere klachten over deze dame binnen gekomen en dat zou haar consequenties kunnen geven.

Heb ooit bij Hoogvliet en Action ook eens problemen gehad met een medewerkster (niet t gerelateerd), na mijn klacht heb ik die dames niet meer in de winkel gezien. Klacht pakjes bezorger PostNL, telefonisch gemeld, een week daarna kwam een andere bezorger langs.

Hoi Alice,

Volledig eens, zo vroeg ik eens aan een filiaalchef of hij ( naam) medewerkster, : Niet beter rekken zou laten aanvullen en een cursus beleefdheid volgen ?. En wat kreeg ik, onmiddellijk te horen ! : Dat is nu, al de derde klacht. Die dame, heb ik nooit meer in de winkel gezien.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef:(Negeer me gerust, als je dat nodig hebt--ik wilde wel reageren omdat ik dat bij ieder ander ook zou doen)

Allereerst wil ik uit de weg ruimen wat je niet gaat willen horen, maar ik zeg het toch omdat ik geen correct oordeel kan vellen over een situatie die ik niet helemaal ken. Het zou kunnen zijn dat degene die voor je staat de kassière kent. Gebeurt mij regelmatig in de woonplaats van mijn ouders. Het zou ook kunnen dat ze bang voor je zijn/niet weten hoe ze je moeten behandelen omdat ze niet bekend zijn met het fenomeen genderdysforie, of dat jij al verwacht dat ze zich op x manier gaan behandelen en ze zich daarnaar gaan gedragen (een soort van self-fulfilling prophecy). En de toelichting daarbij: als ik me goed voel en contact wil met anderen straal ik iets anders uit dan wanneer ik me rot voel en dat niet wil, en daar zijn andere mensen gevoelig voor (een praatje met een ander wanneer ik daar behoefte toe heb; zo kort en simpel mogelijk wanneer ik me slecht voel).

Daarnaast heb je het over de actie die je onderneemt, en ik neem aan dat je daarmee dit berichtje op dit forum bedoelt. Heb je het gedrag van het winkelpersoneel besproken met een winkelmanager of de filiaaleigenaar? Het lijkt me namelijk dat dat de eerste logische vervolgstap zou zijn, nog voordat je de vereniging er bij betrekt...

(En dat zeg ik vooral omdat ik bang ben dat een actie door een vereniging op dit moment door zo'n winkel/het winkelpersoneel als dusdanig bedreigend over zou kunnen komen dat ze zich nog vijandiger jegens jou gaan gedragen)
Hoi Nate,

Is het bang zijn van mensen of van mensen die naar hun menig, " minder mens" zijn dan zij.
Dat is iets totaal anders !

Grtz Nick :(
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Nate_0 »

Ik heb werkelijk geen idee wat je hier probeert te zeggen, Nick...

Maar als het er weer om gaat dat jullie mijn uitleg van bepaald gedrag interpreten als een excuus: nee. Natuurlijk niet. Onwetendheid of angst is een mogelijke oorzaak van gedrag dat niet oké is en aangepakt dient te worden, maar de aanpak van onwetendheid en angst dient anders te zijn (voorlichting, kennis creëren, normaliseren) dan de aanpak van regelrechte transhaat/onwil een transgender persoon fatsoenlijk te behandelen...
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef:Ik heb werkelijk geen idee wat je hier probeert te zeggen, Nick...

Maar als het er weer om gaat dat jullie mijn uitleg van bepaald gedrag interpreten als een excuus: nee. Natuurlijk niet. Onwetendheid of angst is een mogelijke oorzaak van gedrag dat niet oké is en aangepakt dient te worden, maar de aanpak van onwetendheid en angst dient anders te zijn (voorlichting, kennis creëren, normaliseren) dan de aanpak van regelrechte transhaat/onwil een transgender persoon fatsoenlijk te behandelen...
Hoi Nate,

Neen, totaal niet niets persoonlijk ( der reactie of schrijven). Bepaalde mensen , kennen en weten genoeg wat transgender zijn is, alleen hebben ze moeite om die, kennis persoonlijk te plaatsen of te aanvaarden ( om welke reden dan ook).

Men is in de eerste plaats mens, om ( jammer genoeg) o.a. GD te kennen, maar men moet ook mens zijn, om o.a. GD te aanvaarden. Bepaalde mensen, kunnen dat nu, eenmaal gewoonweg niet of willen niet ( om welke reden , dan ook ). Als ik, in ons " boerengat, dorpje einde beschaving" in de "West-hoek, België, mijn :hbeat:thuishaven " ben dan kennen ze dat, daar immers al lang genoeg. We leven niet meer in de jaren 1900.

Grtz Nick ;) ( Ps. hoe een mens er ook uit mag zien, dat is totaal geen reden, om " bewust, onbewust " klantonvriendelijk te zijn).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Nate_0 »

Het is wél een reden, Nick. Het zou niet zo mogen zijn natuurlijk, maar mensen die afwijken van de norm op wat voor manier dan ook (bv. gehandicapt, zichtbare ziekte, rolstoel, afwijking aan gezicht of inderdaad zichtbaar of hoorbaar TG) worden te vaak anders behandeld. Dan kun je je kop in het zand steken en doen alsof het niet een reden of probleem of wat dan ook is, of je kunt er iets aan doen.

En ik zeg nergens dat het niet zou kunnen dat dit inderdaad transhaat betreft... enkel dat er verschillende oorzaken kunnen zijn waarbij de meest effectieve oplossing verschilt en het dus belangrijk is om wel te weten waar het om gaat in dit geval.
meerdere zakken met zaagsel
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Simão »

Hallo, we hebben het hier over een supermarkt kassa gebeuren. Je bent daar om af te rekenen, dat je tegenwoordig zelfs nog buiten een cassière om kan doen in veel grote supermarkten. ~
Ik verwacht helemaal geen behandeling, vriendelijk of niet, van een cassière, maar dat ze mijn geld aanneemt en eventueel wisselgeld teruggeeft. Daarom kan bijna iedereen het ook worden.

En ik snap ook dat sommige mensen zich niet echt een houding weten te geven bij mensen die afwijken van hun norm.
Deze moet je niet achter een balie of op de werkvloer van een winkel gaan zetten waarbij mensen persoonlijke aandacht verdienen.

Maar het blijft ook dat als je een probleem met iemand hebt, dt je die persoon zelf en/of haar chef daar op aan kunt spreken als je verandering wilt zien.

Overigens heb ik het probleem met het zien van moslimas met de hooddoek op een bepaalde manier aangebracht, en dan met name die er dom uitzien en blank of nogal blank zijn. Ik heb het niet bij Afrikaanse of Indonesische, vreemd genoeg, of mensen die een slimme uitstraling hebben.
Maar ik moet dan echt wel alle zeilen bijzetten om vriendelijk te kunnen doen, behalve als ze me heel hartelijk benaderen of je moet samen ergens om lachen ofzo.
Ik heb geen idee waar het vandaan komt. Het is hier niet onbekend maakt onbemind, mijn zus is met een Moslim getrouwd geweest.
Maar ik wil maar zeggen dat ik als ik achter een kassa had gestaan en dan een zo´n moslima geld moet teuggeven waarschijnlijk een soort van zal doen alsof ze niet bestaat. Niet leuk voor haar, maar beter dan een agressieve blik op niks af..... Soms is het kiezen van geen contact de betere keuze.
Als zij of de chef me zou komen vertellen dat ze daar last van heeft zou ik een nep glimlach opzetten de volgende keer, of mischien zelfs echt proberen aardig te doen.
Maar als ze wegblijft en andere moslimas ook, geeft dat opluchting bij mij, maar verandert mijn houding niet.
Om maar even stof tot nadenken te geven....
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef:Het is wél een reden, Nick. Het zou niet zo mogen zijn natuurlijk, maar mensen die afwijken van de norm op wat voor manier dan ook (bv. gehandicapt, zichtbare ziekte, rolstoel, afwijking aan gezicht of inderdaad zichtbaar of hoorbaar TG) worden te vaak anders behandeld. Dan kun je je kop in het zand steken en doen alsof het niet een reden of probleem of wat dan ook is, of je kunt er iets aan doen.

En ik zeg nergens dat het niet zou kunnen dat dit inderdaad transhaat betreft... enkel dat er verschillende oorzaken kunnen zijn waarbij de meest effectieve oplossing verschilt en het dus belangrijk is om wel te weten waar het om gaat in dit geval.
Hoi Nate,

Net daarom is je stem duidelijk laten horen, zeer belangrijk ( kennis of niet, oorzaak terecht, laat die dan ook horen, onterecht, dat doe je, gewoon niet).

Niemand moet toch eerst, zijn of haar probleem laten kennen ( om welke reden dan ook ) voor een vriendelijk gebaar of woord.

Grtz Nick ;)
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 27 mei 2017, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Frank
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 okt 2016, 20:12
Gender: Man
Locatie: Dongen

Re: Blijf Weg Bij Jumbo Dongen!!!

Bericht door Frank »

Zitten zowiezo nogal slechte reviews bij, daar bij de Jumbo... Als ik 't zo hoor mag het personeel wel eens vervangen worden, zeker als dit veelvoudig bij meerdere mensen personeel gebeurt. Denk dat een klacht bij de locale chef niet zo veel zou helpen als het al bagger gaat over het algemeen, misschien klacht bij het hoofdkantoor en (tijdelijk) voorkeur trekken voor de Emte?
Plaats reactie