Nieuwe chat! Zie dit topic.

Coconut oil / cocus olie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Coconut oil / cocus olie

Bericht door Nienke »

Even heel wat anders.....

De meesten van ons weten wel dat je in focus olie ( potje met die vaste cocus met een laag smeltpunt ) kunt bakken...

Maar wist je dat je er nog veel meer mee kunt.
Je kunt ermee je lichaam ontgiften door elke morgen in je mond ermee een 10 min te spoelen.
Je tanden ermee witter maken
Het gebruiken als gezichtscrème
en zelfs als haarmasker ( voor het wassen van je haar 30 min in laten trekken )

Dit laatste heb ik net gedaan, van al het blonderen was mijn haar echt een beetje boel droog, ik had met conditioners last van uitslag en kwam op dit id, blijkt heel internet hiermee vol te staan :)
Mijn haar is echt heel zacht geworden maar moest wel 2 x een klein beetje shampoo gebruiken om het er uit te krijgen.
Cocos olie kan heel diep het haar in trekken.....

had weer even een happy moment met mijn haar :)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Coconut oil / cocus olie

Bericht door Emma »

Ontgiften, daar hebben we organen voor, die nieren heten. Als je lief bent voor je nieren, dus voldoende water drinkt, maar ook weer niet 3 liter op een dag, ontgiften ze je lichaam gratis en voor niks. De vraag naar palm- en kokosolie is zo groot dat de productie ervan behoorlijk bijdraagt aan de ontbossing van de aarde en de kap van tropisch regenwoud.

Doe mij maar een glaasje kraanwater.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Coconut oil / cocus olie

Bericht door Venusss »

Doe mij ook maar een glaasje kraanwater met deze hitte...
Als ik rijk vet eet zoals 3 van die vieze zonnebloempitjes die je bij action haalt of bij wat pesto dan merk ik dat ook aan mijn haar wat zachter is. Ik doe ook wax in mijn haar om het te stylen en 's avonds uitwassen, dat vinden mijn haren fijner dan gel maar heb me er nooit echt in verdiept
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Coconut oil / cocus olie

Bericht door Alice »

Waar ook je haar van gaat glimmen en moeilijk uit te wassen is; Vaseline (petroleum jelly), een uit aardolie verkregen product.
Aardolie wordt uit de grond gepompt dus is het een natuur product.

Overigens, in de kokosolie producerende landen worden de mensen daar aangeraden om Ghee van plantaardige oorsprong te gebruiken (made in Holland, U.K.).

Voor een goede pruiken shampoo; Turtle Wax Autoshampoo, geeft een mooie glans en makkelijk te borstelen.
Laatst gewijzigd door Alice op 25 mei 2017, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Coconut oil / cocus olie

Bericht door Anon20190501 »

Emma schreef:Ontgiften, daar hebben we organen voor, die nieren heten. Als je lief bent voor je nieren, dus voldoende water drinkt, maar ook weer niet 3 liter op een dag, ontgiften ze je lichaam gratis en voor niks. De vraag naar palm- en kokosolie is zo groot dat de productie ervan behoorlijk bijdraagt aan de ontbossing van de aarde en de kap van tropisch regenwoud.

Doe mij maar een glaasje kraanwater.
De teelt van de oliepalm is inderdaad niet zonder issues. Er wordt echter hard gewerkt om deze issues op te lossen. Bovendien zijn er ook belangrijke voordelen aan verbonden.

Uit m.i. toch wel onverdachte bron:

https://www.wnf.nl/wat-wnf-doet/onze-aa ... e-rspo.htm

https://www.wnf.nl/wat-wnf-doet/onze-aa ... recard.htm

Ik heb mezelf verplicht me hierin te verdiepen alvorens een bedragje te investeren in aandelen van een palmolieproducent, vandaar mijn belangstelling.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Coconut oil / cocus olie

Bericht door Emma »

:)

Maar dan nog is kraanwater, dat lokaal geproduceerd wordt met weinig middelen, beter dan kokosolie verspillen. Dat moet hoe dan ook de halve wereld over gezeuld worden, en geen kokospalmenplantage is altijd beter dan een duurzame.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Coconut oil / cocus olie

Bericht door Anon20190501 »

Emma schreef: beter dan kokosolie verspillen.
Ik spreek nu tegen mijn portemonnee, maar mét mijn geweten: je hebt 100% gelijk :)
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Coconut oil / cocus olie

Bericht door Nienke »

Emma schreef:
ik dacht altijd dat het gewonnen werd vanuit cocusnoten, hoeft toch geen boom voor te vallen... ben benieuwd, ik ga google er op los laten :D
Die kokosnoten groeien aan kokospalmen, en daar groeien er in het wild niet genoeg van om aan de vraag te voldoen. In Indonesië en Maleisië werden enorme stukken tropisch woud gekapt om kokospalmen te kunnen planten.

Vandaar.
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Coconut oil / cocus olie

Bericht door Nienke »

Sigrid schreef:
Emma schreef:Ontgiften, daar hebben we organen voor, die nieren heten. Als je lief bent voor je nieren, dus voldoende water drinkt, maar ook weer niet 3 liter op een dag, ontgiften ze je lichaam gratis en voor niks. De vraag naar palm- en kokosolie is zo groot dat de productie ervan behoorlijk bijdraagt aan de ontbossing van de aarde en de kap van tropisch regenwoud.

Doe mij maar een glaasje kraanwater.
De teelt van de oliepalm is inderdaad niet zonder issues. Er wordt echter hard gewerkt om deze issues op te lossen. Bovendien zijn er ook belangrijke voordelen aan verbonden.

Uit m.i. toch wel onverdachte bron:

https://www.wnf.nl/wat-wnf-doet/onze-aa ... e-rspo.htm

https://www.wnf.nl/wat-wnf-doet/onze-aa ... recard.htm

Ik heb mezelf verplicht me hierin te verdiepen alvorens een bedragje te investeren in aandelen van een palmolieproducent, vandaar mijn belangstelling.
Zie nu jou postjes, Thanks, op mijn potje staat Germany, maar goed, waar komt dat vandaan.
lees nu dat het echt overal in zit... interessant.
Mich
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2017, 23:34
Gender: Genderfluid

Re: Coconut oil / cocus olie

Bericht door Mich »

Ik gebruik het als bodem om te mengen met mandarijnolie voor op de huid. Ben als Klinefelter xxy omwille van hormoonschommelingen gezegend met cellulitis :(
Aanbrengen op de probleemzones en goed in masseren met circelvormende bewegingen met een sisal handschoen. Dat zorgt toch voor enige verbetering.