Nieuwe chat! Zie dit topic.

Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
amy_Harder
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mei 2015, 21:22
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

Bericht door amy_Harder »

wiggeltje schreef:gewoon niet zeggen dat je transgender bent? Van mij zien ze het (horen ook), maar als ze het van jou niet zien, dan hoef je niets te vertellen. Je partner op de datingsite kan naderhand nog wel ja of nee zeggen. En vind degene dat een punt, dan is dat niet aan jou te verwijten, maar aan die bekrompen datingsite. Iemand vind jou leuk zoals je bent, en niet zoals de oprichter van een site wilt.
Ja klopt je hoeft het niet te zeggen en dat deed ik in het begin ook niet tot je de 100 afwijzing krijgt omdat je later verteld dat je trans bent wordt je ook niet vrolijk van. Door het gelijk te melden voorkom je die afwijzinging heb mijn operatie nog niet dus moet het altijd wel vertellen. En voor mij heeft het gewerkt want heb nu mijn droom vrouw gevonden
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

Bericht door janine2363 »

amy_Harder schreef: 10 jul 2017, 10:30 Deed ik in het begin ook niet tot je de 100 afwijzing krijgt omdat je later verteld dat je trans bent wordt je ook niet vrolijk van. Door het gelijk te melden voorkom je die afwijzinging heb mijn operatie nog niet dus moet het altijd wel vertellen.
Ik heb mij ook op een datingsite ingeschreven, maar daar kan je het niet zo vermelden dat het effect heeft op zoek opties (twee kanten op), aan de ene kant wil ik gewoon als mijzelf gezien worden, aan de andere kant lukt dat niet iedereen en daar wil ik wel rekening mee houden.

Het effect van het onderscheid niet goed kunnen maken en mensen die ik aanspreek, of zij die mij aanspreken zich later realiseren dat ik trans ben is, uhm, "interessant" (los van diegenen die bepaalde "veronderstellingen" in hun hoofd hebben en mij aanspreken omdat ik trans ben). Ik kan dan wel zeggen "ik heb een dikke huid", is misschien wel zo, maar ik wil eigenlijk van die dikke huid af. Maar ja, het is altijd wel wat.
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

Bericht door intrans »

Ik heb het vroeger op Tinder meegemaakt dat ik op meerdere accounts gebant werd omdat ik transgender in mijn profieltekst had staan, haha. Wat ik uit ervaring weet is dat veel mensen je ook expres rapporteren omdat ze geen leven hebben, zeker als je als transgender iemand afwijst, want veel denken dat we met alles genoegen hebben omdat we trans zijn. Ik zit nu op OkCupid en dat is tot nu toe de meest open-minded denk ik naar trans en de hele mikmak toe.
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

Bericht door AnnaNannette »

tanisha schreef: 18 jun 2017, 10:42 Weet je dat wel zo zeker Emma in de jaren 90 kon je als transje amper over straat zonder uitgescholden te worden , alles tot mishandeling kon je verwachten en aangifte doen koste je enkel en alleen maar je tijd.
Nooit echt problemen gehad gedurende mijn transitie van 1996-1998