Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

Bericht door Ender »

uiteindelijk wil je gewoon jezelf kunnen zijn zonder stempel TG toch? ... of ben ik dan te naïef
henriette
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 apr 2017, 15:52
Gender: Trans MtF

Re: Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

Bericht door henriette »

Ender schreef:uiteindelijk wil je gewoon jezelf kunnen zijn zonder stempel TG toch? ... of ben ik dan te naïef

Ik geloof dat in een reeks posts allerlei bedoelingen worden verondersteld die ik niet heb. Laat ik wat duidelijker zijn. Ik bedoel vooral: je kunt je over Knuz opwinden, en dat mag zeker wat mij betreft, maar de andere zijn niet per se beter of slechter. Ik geef daar verder geen waardering aan. Ik wijs slechts op een eventueel feit. Wat men daarmee doet, moet iedereen helemaal zelf weten. Maar het kan best wezen, dat pakweg match4me je eraf gooit, als iemand meldt, dat jij in een mailwisseling hebt verteld, dat je trans bent. Hoeft niet, maar zou kunnen.

En wat betreft jezelf zijn... Zoals o.a. recent in mijn eigen voorstellingsdraad aangeduid, ligt dat voor mij ingewikkeld. Dysphorie van de extreme soort. Maar dat is hier te zeer off topic.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

Bericht door Anon20190122 »

Ender schreef:uiteindelijk wil je gewoon jezelf kunnen zijn zonder stempel TG toch? ... of ben ik dan te naïef
Dat heb jij helemaal juist!
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

Bericht door Blue »

Ik zit zelf niet op een datingsite, maar persoonlijk zou ik wel de voorkeur hebben om (net zoals op dit forum of bijv Facebook) de optie te hebben om Transgender in te vullen.

Alleen de keuze man of vrouw is prima als het om een online shop o.i.d gaat maar bij een datingsite ligt dat toch echt anders en al helemaal voor transen die niet kiezen voor SRS. (zoals ik zelf)
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

Bericht door Anon20190501 »

Blue schreef:
Alleen de keuze man of vrouw is prima als het om een online shop o.i.d gaat maar bij een datingsite ligt dat toch echt anders en al helemaal voor transen die niet kiezen voor SRS. (zoals ik zelf)
2nd that
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

Bericht door Anne V »

Blue schreef:Alleen de keuze man of vrouw is prima als het om een online shop o.i.d gaat
Ook daar niet want het is absoluut niet nodig als je iets bestelt.
Gebruikersavatar
Emma1981
Berichten: 105
Lid geworden op: 09 nov 2016, 23:41
Gender: Trans MtF

Re: Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

Bericht door Emma1981 »

Eens met anne. Ik werk zelf voor een webshop en ben blij dat die vraag eindelijk verdwenen is van het registratie formulier.

Maar het is gewoon zo veel simpeler en to the point om te vragen naar aanhef. Want sommige mensen willen misschien wel aangesproken worden met ir. of drs. etc..

En over het dating aspect, afaik is okcupid redelijk trans-inclusief afaik.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

Bericht door Anon20190501 »

Anne V schreef:
Blue schreef:Alleen de keuze man of vrouw is prima als het om een online shop o.i.d gaat
Ook daar niet want het is absoluut niet nodig als je iets bestelt.
Klopt, maar afhankelijk van het verkochte product(-gamma) kan het wel nuttig zijn om toekomstige aanbiedingen te personaliseren. Maar inderdaad, ook dan kan de vraag anders geformuleerd worden.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

Bericht door Blue »

Anne V schreef:
Blue schreef:Alleen de keuze man of vrouw is prima als het om een online shop o.i.d gaat
Ook daar niet want het is absoluut niet nodig als je iets bestelt.
Mee eens, voor mij mogen ze geslacht eerlijk gezegd helemaal weglaten in zo'n geval maar ik bedoelde te zeggen dat het feit die keuze in het formulier voor mij niet zo'n probleem is, ik vul dan gewoon vrouw in.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Dating Site Discrimineert Tegen Transgenders

Bericht door Marijn »

Wat Emma1981 zegt over OKcupid klopt inderdaad. Daar heb je zowel qua gender als qua sexuele orientatie vrij veel mogelijkheden.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown