Kwetsbaarheid jonge transgenderpersonen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Amilia
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jul 2016, 10:45
Gender: Genderfluid
Locatie: Sassenheim

Kwetsbaarheid jonge transgenderpersonen

Bericht door Amilia »

Transgenderpersonen krijgen de laatste tijd veel media aandacht en dat is mooi. Wat we dan veelal zien zijn de succesverhalen van transgenderpersonen die in transitie zijn of hun transitie hebben voltooid.
Vanuit mijn dagelijkse praktijk weet ik dat er ook veel personen "transanders" of "parttime transgender" zijn. Transgendernetwerk Nederland noemt cijfers van zo'n 4 % man en vrouw. Zij zijn niet geheel duidelijk over hun identiteit of leven meerdere genderrollen.
Zelf ben ik man, echter zo af en toe mag ik ook gewoon even vrouw zijn, dat voelt fijn, dat geeft me rust.
Jonge, naar hun genderidentiteit zoekende, transgenderpersonen zijn kwetsbaar. Soms een makkelijke prooi voor zij die die kwetsbare personen heel bewust benaderen met foute bedoelingen. Ik doel dan op school, tijdens studie, op (sport)verenigingen.
Het was een thema op een door NOC-NSF georganiseerde training voor VertrouwensContactPersonen bij sportverenigingen.
Herken jij onzekerheid, kwetsbaarheid bij jezelf of bij een jongere? Het is het onderzoeken waard, immers ook jij of zij mogen gewoon zichzelf zijn.
Verstoppen is geen oplossing! Mocht je hier meer van willen weten, dan mag je me natuurlijk altijd benaderen.