Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Nate_0 »

Het probleem is een beetje dat Amsterdam niet voor iedereen om de hoek of makkelijk bereikbaar is. Wel apart dat ze niet standaard de extra stevige verkopen.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Hrafn »

Ik heb zelf een gewone binder van Danae en ben er zeer ontevreden over, goed om in deze thread te kunnen volgen wat goede binders zijn! Mijn borsten zijn niet heel groot C cup maar wel heel stevig dus ik ben bang dat het toch nog steeds zichtbaar blijft. Heeft iemand tips welke dan het beste werkt?
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Nate_0 »

GC2B is in ieder geval een goede keuze, en de juiste Underworks modellen ook, ongeacht hoe stevig je borsten zijn.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Jer158 »

In principe zijn gc2b en Underworks (niet die goedkope!) beide prima. Ik zou de keuze laten afhangen van hoe breed je schouders zijn (gc2b beter voor smalle schouders, Underworks beter voor brede schouders), en hoe je in de maatranges valt (het beste is als je mooi middenin een maatrange valt).
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Freedom »

Daan/Hester schreef: 20 jul 2017, 12:37 Ik heb zelf een gewone binder van Danae en ben er zeer ontevreden over, goed om in deze thread te kunnen volgen wat goede binders zijn! Mijn borsten zijn niet heel groot C cup maar wel heel stevig dus ik ben bang dat het toch nog steeds zichtbaar blijft. Heeft iemand tips welke dan het beste werkt?
Dit had ik ook met mijn eerste (Danae) binder. Ik dacht dat het niet mogelijk was om te 'binden' met mijn (toen nog D) cup.
Nu heb ik een B/C denk ik en draag de Tri Top Binder van Underworks, hier ben ik erg tevreden over! Helemaal vlak is het niet maar dat is het bij CIS-mannen ook niet. Sommigen hebben meer 'bump' dan ik met mijn binder aan!
Ik bestel ze bij Amazon.de en ze kostten me incl. verzending ± 46 euro per stuk. Bespaar hier niet op, want goedkoop is duurkoop in mijn ervaring. :)
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Hrafn »

Ik heb nu een binder van Underworks besteld bij Amazon.de, ik ben heel benieuwd hoe die zit. Ik kan haast niet wachten tot ie bezorgd wordt! Ergens tussen a.s. zaterdag en donderdag...
Gebruikersavatar
DeSprinkhaan
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jun 2017, 15:03
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door DeSprinkhaan »

Ik heb nu een binder ontvangen van PAS MON GENRE, een klein etsy bedrijfje in Frankrijk. Goedkoopste kost 20€ (exclusief verzendkosten), duurste 33€ geloof ik.... ze worden gemaakt door een transman.

Wat vind ik ervan?
Hij zit heerlijk ! :D (zelf heb ik een rits, super ideaal... want ik sport graag, en hoef alleen even snel de rits open te doen onder mijn T-shirt, en go!)
Wel heb ik een maatje te groot, dus niet super plat (maar ik kan niet tegen strak), maar platter dan mijn maatje te groot bij danaë (en stukke comfortabeler), en zit beter dan mijn 2maten te groot van GC2B (die even strak zit als deze, en minder lekker). Enige minpuntje is dat ik de armgaten iets te klein vind, maar dat ligt er misschien aan dat hij te groot is, en de gaten teveel op mijn schouders zitten.
Ik raad ze zeker aan ! (let op wel meten, hun maat-tabellen zijn niet dezelfde als andere merken!)

Ik zal kijken of ik vanmiddag een fotootje kan plaatsen ;)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Nate_0 »

Ik heb trouwens de Underworks binder opnieuw besteld (jeej geld!), nu wél met de juiste adresgegevens, dus als het goed is komt die begin augustus binnen en kan ik daar een vergelijkignsfoto van plaatsen.

Mijn GC2B binder begint overigens duidelijk wat losser te worden. Hij bindt nog steeds goed bij mij, maar ik weet niet hoeveel langer hij het vol gaat houden. Hopelijk wat langer als ik twee binders heb om het mee af te wisselen.

@Sprinkhaan: Ga je nog een foto plaatsen ter vergelijking?

Ik heb de PAS MON GENRE binder even opgezocht, dit is de Etsy pagina: https://www.etsy.com/fr/shop/Pasmongenre Het lijkt er op dat ze voor kleine maten wel goed werken, maar voor grotere maten wat minder.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
DeSprinkhaan
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jun 2017, 15:03
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door DeSprinkhaan »

Tuurlijk ga ik nog een foto plaatsen (maar ik ben ook niet super plat, maar dat komt door een maatje te groot) ;) Ik heb alleen geen tijd gehad gisteren om de fotos te maken (ga een fotoshoot doen van gezicht, lichaamsbouw, met binder, alles erop en der aan, omdat ik net mijn hormoontherapie ben begonnen). Kijken of het vandaag lukt ^^
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Arthas »

Nate_0 schreef: 18 jul 2017, 13:17 Het probleem is een beetje dat Amsterdam niet voor iedereen om de hoek of makkelijk bereikbaar is. Wel apart dat ze niet standaard de extra stevige verkopen.
Ik heb pre-T ook lange tijd de extra stevige gebruikt, ik denk dat het wel goed is dat er de keus is om hem niet stevig te doen, want die dikke is echt een marteling, hij is onwijs strak, door de extra laag stugge stof is het heel benauwd (in de zomer) maar hij bind wel echt véél strakker, dus voor het lijden is wel een goed resultaat. Ik had zelf de korte.

Het enige wat ik heel vervelend vond, en nu nog steeds nu ik de dunne binder heb is dat na het wassen of gewoon na het dragen van de dikke binder de 2 stoflagen niet aan elkaar vastgenaaid zitten dus je allemaal kreukels krijgt die door je kleren te zien zijn. Nu heb ik dat met de dunne alleen op de plek waar de schouderbanden lopen zegmaar, en grotendeels zal het mijn perfectionisme zijn die het dan als een gigantische belemmering ziet, maar ik voel me niet comfortabel om een enkel shirt te dragen omdat ik dan het gevoel heb dat heel erg de binder randen te zien zijn.

Maargoed wou een kleine comment doen nu is die huge haha, kortom: Dikke binder bind veel beter, is wel veel oncomfortabeler
En het is ook wel redelijk omdat ze gelukkig maar 4 euro extra vragen voor de dikke.

Voor mensen die niet snel naar Amsterdam kunnen, wat ik steeds deed was alle binders waarin ik geinteresseerd was bestellen in verschillende maten, dun en dik. Dan kan je meestal via Klarna een factuur aanvragen zodat je het eigenlijk (net als met een H&M bestelling) Thuis krijgt, kan passen, retour kan sturen wat je niet wilt houden, en dán pas hoeft te betalen wat je houdt.