Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Nate_0 »

Dat is best een goede tip idd! Heb jij ook dat die van Danae snel naar zweet ruiken?
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
DeSprinkhaan
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jun 2017, 15:03
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door DeSprinkhaan »

Hier dan the Pas Mon Genre binder die ik heb.
Eerst een paar belangrijke dingen:
-deze is een maat te groot (naar eigen keuze), dus het is normaal dat ik niet echt plat ben
-Hij zit toch echt wel een stuk lekkerder dan mijn GC2B binder. En is geloof ik ietsje platter (maar de GC2B was 2 maten te groot).
-Zo'n rits is ideaal... zodra ik even wil ademen gewoon snel mijn hand onder mijn T-shirt, hetzelfde als ik ga sporten. Geen binders uit, nope, gewoon ritsje los :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Nate_0 »

Tof design, ook! En ik neem aan dat het ritsje dus de binder niet helemaal los haalt maar nog steeds vast zit?
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
DeSprinkhaan
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jun 2017, 15:03
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door DeSprinkhaan »

Hé Nate,als ik de rits loshaalt zit hij wel los, als een open vest/jas... daardoor bind hij niets meer. Als je een dik T-shirt heb, zie je het niet zo... of vooral lijkt het niet op borsten, want je heb gewoon twee randen onder je T-shirt, van boven naar beneden... En daarna gewoon hand onder T-shirt en ik rits hem zó weer dicht. Ik vind het super handig, maar ben dan ook niet stealth, oftewel wil ik midden op het plein sporten, maakt het mij echt niet uit dat daar ineens wat meer is XD (maar als je een jas aan hebt, tijdens wandelen ziet niemand er iets van, bij mij niet tenminste)
Je hebt ook modellen zonder rits, trouwens (bijna allemaal kan je met of zonder krijgen geloof ik)
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Jer158 »

Als ik er ooit wat voor voel zal ik wel een vergelijking plaatsen tussen een nieuwe Underworks tri-top, oude Underworks tri-top, gc2b, en een paar goedkope eBay binders.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Jer158 »

Achtergrond: Ben ongeveer een 36B/80B denk ik (op basis van wat internet zegt), heb aanzienlijk brede schouders in vergelijking met mijn borstomvang. Dit beïnvloedt hoe de binders vallen/passen. De foto's aan de rechterkant blijken vrijwel nutteloos te zijn aangezien het shirt steeds anders valt. Vergeet ook niet dat "het" er heel anders kan uitzien na 5 minuten of een uur wat doen. Dit is allemaal vers aangetrokken.

Onder: Sportbh
Afbeelding


Onder: Underworks tri-top na 1.5 jaar intensief gebruik, in deze staat sinds ~1 jaar gebruik. De tri-top is de korte binder met 3 lagen compressiemateriaal.
Afbeelding


Onder: gc2b lange binder na 1 jaar gebruik (eerste 2 maanden intensief daarna weinig), in deze staat sinds ~3 weken gebruik. De lange binder bindt alleen op de borst zelf, de rest is stof, en is volgens gc2b zelf ietsjes strakker dan de korte binder in dezelfde maat.
Afbeelding


Onder: eBay binder na sporadisch maar intensief gebruik (inclusief zout water). Is een katoenen hemd met daarin een binder gestikt die je op 3 standen kunt vastmaken. Het is deze.
Afbeelding


Onder: Nieuwe Underworks tri-top, paar keer gedragen
Afbeelding


Het hele overzicht: http://imgur.com/a/QfzmU

EDIT: Bonuspunten voor wie het T-shirt kan plaatsen
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Lau92
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 jul 2017, 23:28
Gender: Genderfluid
Locatie: Drenthe

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Lau92 »

Kun je ook iets vertellen over wat een goede zet zou zijn als je een aardige D-cup wilt binden?
Wel duidelijk verschil te zien op de foto's, maar ik ben ook wel benieuwd in hoeverre je grotere cups weg kunt werken.

@Jer: je shirt komt me mieters bekend voor maar toch kan ik het niet plaatsen.. Geen bonuspunten voor mij!
Can we be just who we are?
Doesn't matter if the road is far
'Cause there are no regrets and there is no stress
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Jer158 »

Hoi Lau, hoe groter het "zaakje" hoe groter de uitdaging, helaas.

Ik zou sowieso voor een goed merk gaan en niet voor een goedkope (eBay) binder. Die zijn toch vaak ingesteld op kleinere/Aziatische mensen. gc2b raad ik eigenlijk alleen aan voor mensen met smalle schouders en/of die snel last krijgen van pijn/ongemak bij binden. Gc2b is namelijk doorgaans wat comfortabeler dan Underworks maar werkt lang niet bij iedereen even goed.

Underworks heeft de tri-top die het sterkst bindt van hun reguliere binders, maar als je elders op je lichaam ook wat steviger bent werkt de lange "ultimate" binder (de 997) ook erg goed. Misschien wel beter, omdat bij de tri-top je buik extra opvalt doordat de binder net daarboven stopt. Deze bindt over de gehele lengte en comprimeert eventuele vrouwelijke vormen ook wat. Er is ook nog hun post-operatie binder waarvan ik zeer goede verhalen heb gehoord van mensen met een G-cup e.d. Als de rest niet lukt kun je die ook proberen. Die heeft ook een rits waardoor aantrekken een stuk makkelijker gaat.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Arthas »

Nate_0 schreef: 28 jul 2017, 12:52 Dat is best een goede tip idd! Heb jij ook dat die van Danae snel naar zweet ruiken?
Ja vind ik zelf van wel, al zweet ik ook meer sinds ik hormonen heb, maar toch niet aanzienlijk veel, maar als het een dagje 24+ graden is dan stinkt mn binder wel naar zweet en moet ik hem alweer wassen, dus dat vind ik wel vervelend.

Maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat alle binders dat al snel zullen hebben, zal te maken hebben met de stugge stof die niet ontzettend ademt doordat het dicht geweven is allemaal, omdat hij waarschijnlijk minder goed bind als die dat niet zou zijn.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Jer158 »

Arthas schreef: 06 aug 2017, 00:35Ja vind ik zelf van wel, al zweet ik ook meer sinds ik hormonen heb, maar toch niet aanzienlijk veel, maar als het een dagje 24+ graden is dan stinkt mn binder wel naar zweet en moet ik hem alweer wassen, dus dat vind ik wel vervelend.

Maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat alle binders dat al snel zullen hebben, zal te maken hebben met de stugge stof die niet ontzettend ademt doordat het dicht geweven is allemaal, omdat hij waarschijnlijk minder goed bind als die dat niet zou zijn.
Ik heb het idee dat het met mijn binders wel meevalt, Arthas, gc2b en m.n. Underworks. Kan er zelfs meerdere keren in hardlopen. Moet er niet aan denken om ze iedere dag te wassen. Zeker de Underworks binders die alleen bestaan uit mesh nemen vrijwel geen geur of vocht op. Ja, er gaat wat tussen zitten, maar niets waardoor het na een enkele dag dragen stinkt. Dat is mijn ervaring i.i.g.
Hung her from the branches of a mango tree