Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Lau92
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 jul 2017, 23:28
Gender: Genderfluid
Locatie: Drenthe

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Lau92 »

Jer158 schreef: 03 aug 2017, 22:20 Hoi Lau, hoe groter het "zaakje" hoe groter de uitdaging, helaas.

Ik zou sowieso voor een goed merk gaan en niet voor een goedkope (eBay) binder. Die zijn toch vaak ingesteld op kleinere/Aziatische mensen. gc2b raad ik eigenlijk alleen aan voor mensen met smalle schouders en/of die snel last krijgen van pijn/ongemak bij binden. Gc2b is namelijk doorgaans wat comfortabeler dan Underworks maar werkt lang niet bij iedereen even goed.

Underworks heeft de tri-top die het sterkst bindt van hun reguliere binders, maar als je elders op je lichaam ook wat steviger bent werkt de lange "ultimate" binder (de 997) ook erg goed. Misschien wel beter, omdat bij de tri-top je buik extra opvalt doordat de binder net daarboven stopt. Deze bindt over de gehele lengte en comprimeert eventuele vrouwelijke vormen ook wat. Er is ook nog hun post-operatie binder waarvan ik zeer goede verhalen heb gehoord van mensen met een G-cup e.d. Als de rest niet lukt kun je die ook proberen. Die heeft ook een rits waardoor aantrekken een stuk makkelijker gaat.
Dank! Ik ga me erin verdiepen...
Can we be just who we are?
Doesn't matter if the road is far
'Cause there are no regrets and there is no stress
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Nate_0 »

@arthas
Ik merk zelf gigantisch verschil tussen mijn Gc2b en Danae. Bij de Danae heb ik na 2 dagen dat het al begint te ruiken (ik gebruik dan btw kleding spray die de geur er wat uit haalt) zeker nu in de zomer terwijl die van gc2b eigenlijk nooit naar zweet stinken...
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Arthas »

Jer158 schreef: 06 aug 2017, 01:55
Arthas schreef: 06 aug 2017, 00:35Ja vind ik zelf van wel, al zweet ik ook meer sinds ik hormonen heb, maar toch niet aanzienlijk veel, maar als het een dagje 24+ graden is dan stinkt mn binder wel naar zweet en moet ik hem alweer wassen, dus dat vind ik wel vervelend.

Maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat alle binders dat al snel zullen hebben, zal te maken hebben met de stugge stof die niet ontzettend ademt doordat het dicht geweven is allemaal, omdat hij waarschijnlijk minder goed bind als die dat niet zou zijn.
Ik heb het idee dat het met mijn binders wel meevalt, Arthas, gc2b en m.n. Underworks. Kan er zelfs meerdere keren in hardlopen. Moet er niet aan denken om ze iedere dag te wassen. Zeker de Underworks binders die alleen bestaan uit mesh nemen vrijwel geen geur of vocht op. Ja, er gaat wat tussen zitten, maar niets waardoor het na een enkele dag dragen stinkt. Dat is mijn ervaring i.i.g.
Ah ja okay, misschien overdreef ik ook wel wat xD over het algemeen hoef ik hem een keer in de week te wassen ofzo. dus misschien handig om er 2 te hebben
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Nick1703 »

Wauw, je ziet inderdaad echt wel verschil tussen sport BH en Binder zeg!! Vraagje, zo'n binder, doet dat nou pijn aan je rug?
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Jer158 »

Nick1703 schreef: 27 aug 2017, 18:32 Wauw, je ziet inderdaad echt wel verschil tussen sport BH en Binder zeg!! Vraagje, zo'n binder, doet dat nou pijn aan je rug?
Als je vooraf geen klachten hebt, de goede maat draagt en je aan de binderetiquette houdt, zou binden in principe geen pijn moeten doen.

Ik had vooraf geen rugklachten, maar wel soms perioden van pijn in mijn borstbeen. Door het binden rustig opgebouwd te hebben en gezond verstand te gebruiken is dat niet erger geworden door binden. Luisteren naarje lichaam is belangrijk
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Nick1703 »

Jer158 schreef: 27 aug 2017, 18:52
Nick1703 schreef: 27 aug 2017, 18:32 Wauw, je ziet inderdaad echt wel verschil tussen sport BH en Binder zeg!! Vraagje, zo'n binder, doet dat nou pijn aan je rug?
Als je vooraf geen klachten hebt, de goede maat draagt en je aan de binderetiquette houdt, zou binden in principe geen pijn moeten doen.

Ik had vooraf geen rugklachten, maar wel soms perioden van pijn in mijn borstbeen. Door het binden rustig opgebouwd te hebben en gezond verstand te gebruiken is dat niet erger geworden door binden. Luisteren naarje lichaam is belangrijk
Thanks voor de tips! Ik heb chronische rugklachten, vooral in mn onderrug door een vergroeiing, maar met een korte binder moet dat kunnen, die onderrug wordt wel ontzien zo. En inderdaad je gewoon aan de regels houden, niet slapen met dat ding ofzo.
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Jer158 »

Nick1703 schreef: 27 aug 2017, 19:10Thanks voor de tips! Ik heb chronische rugklachten, vooral in mn onderrug door een vergroeiing, maar met een korte binder moet dat kunnen, die onderrug wordt wel ontzien zo. En inderdaad je gewoon aan de regels houden, niet slapen met dat ding ofzo.
Yep, zeker niet in slapen, ook niet meerdere binders over elkaar dragen, er niet in sporten, niet meer dan 8 uur per dag dragen, "ze" niet in onnatuurlijke posities duwen, etc.

Ik heb het heel langzaam opgebouwd juist omdat ik al bekend was met pijnklachten. Eerst 1 of 2 uur per dag gedurende 2 weken, en dan steeds wat langer als het goed gaat. Inmiddels doe ik ook wel dingen in mijn binder die de bindergod verboden heeft ;) maar ik luister altijd naar mijn lichaam. Bij de eerste tekenen van een "flare-up" ga ik dus zo min mogelijk binden en met de meest losse binder die ik heb. En sowieso draag ik bijna altijd een van mijn twee verslete binders.

Het is een afweging tussen je fysieke en mentale gezondheid wat dat betreft die voor iedereen anders is. Ik ga letterlijk niet meer naar buiten zonder binder, waardoor ik dus regelmatig dingen doe die tegen de binderetiquette ingaan (langer binden en sporten, met name). Dat probeer ik dan weer te compenseren door oude/losse binders te dragen of in huis niet te binden
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Hrafn »

Inmiddels heb ik ook een underworks binder en ik ben er erg blij mee.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Nate_0 »

Ik heb mijn Underworks binder ook binnen, een lange, en ik kan niet zeggen dat ik er zelf heel tevreden over ben. Hij zit (voor mij) te strak dus ik vraag me af of ik een te kleine maat heb (volgens de maattabellen niet though) of dat de vorm van de binder gewoon niet bij mijn lichaam zit. Juist omdat hij zo ontzettend strak is ben ik me er te veel van bewust, en raak ik er dysforisch van--ook omdat hij op mijn heupen omhoog kruipt en omvouwt. Een vergelijkingsfoto is niet echt nodig, hij bindt voor mij in optische zin even goed als de GC2B binder.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Nick1703 »

Nate_0 schreef: 01 sep 2017, 18:26 Ik heb mijn Underworks binder ook binnen, een lange, en ik kan niet zeggen dat ik er zelf heel tevreden over ben. Hij zit (voor mij) te strak dus ik vraag me af of ik een te kleine maat heb (volgens de maattabellen niet though) of dat de vorm van de binder gewoon niet bij mijn lichaam zit. Juist omdat hij zo ontzettend strak is ben ik me er te veel van bewust, en raak ik er dysforisch van--ook omdat hij op mijn heupen omhoog kruipt en omvouwt. Een vergelijkingsfoto is niet echt nodig, hij bindt voor mij in optische zin even goed als de GC2B binder.
Dysforisch raken van je binder is geen goed teken! Ik heb inmiddels een GC2B binder, het korte model. Ietsje wijd gekocht ivm rugklachten en astma, maar hij bindt zelfs ietsje wijd nog goed, je ziet echt niet veel meer.
I am, who I am.