Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Nate_0 »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Een kleine vergelijking tussen verschillende binders, sportBH, en een los hemd en één zonder iets onder mijn t-shirt. Ik droeg toen ik nog BH's had een 70C (opgemeten door professionele werkenmers bij de Hunkemöller dus dat was geen gok).
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Marijn »

Hoi Nate,

Dank je! Nog een paar vraagjes:
Die van Danae is dat de gewone of een extra dikke?
Welk model is dit van gc2b?
Heb je die van Underworks ook wel eens geprobeerd?
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Nate_0 »

Die van Danaë is de gewone, maar omdat de extra versteviging maar 4 euro extra kost verwacht ik daar niet teveel van. Zoals ik in een ander topic al zei is het eigenlijk een shirtje van fijne mesh (enkellaags op de rug en dubbellaags voor). Dit is de lange, en met een smalle taille en brede heupen kruipt 'ie ontzettend omhoog.

De gc2b: Geen idee. Ik heb 'm over gekocht van iemand op het forum, maar het is iig een van de korte modellen.

En nee, ik heb geen van Underworks. Ik had er een besteld maar die's nooit aangekomen, dus ik moet nog even sparen voor een nieuwe. Over Underworks versus gc2b kun je overigens prima vergelijkingen vinden op YouTube en dergelijke omdat het internationale (Amerikaanse) merken zijn (in tegenstelling tot Danae), en omdat ze beide hun werk doen verschillen de meningen over welk merk beter is. Het is ook een stukje persoonlijke voorkeur, I guess.

Ik heb trouwens standaard de small.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Jer158 »

Gc2b heeft maar 1 model, een lange en een korte. De lange is iets strakker, geven ze zelf aan. (Dus als je tussen maten in zit, kun je dat gebruiken om een goede keuze te maken tussen de lange/korte versie en grotere/kleinere maat.)

Jammer dat je Underworks nooit is aangekomen, Nate. :(

Underworks of gc2b is idd grotendeels een persoonlijke voorkeur. Bijna iedereen vindt gc2b comfortabeler dan Underworks, en Underworks blijft langer binden zoals bij aankoop. Underworks is gemaakt voor cis mannen en gc2b voor trans mannen, dus als je brede schouders hebt is Underworks wrsch effectiever voor je, en als je smalle schouders hebt is gc2b wrsch (nog) comfortabeler voor je. Verder is het persoonlijk.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Nate_0 »

Ja, best balen :/ Eigen schuld though.

De Danae binder zit overigens totaal niet strak, terwijl ik de kleinste maat heb die ze aanbieden.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Marijn »

Ah ja, het was Underworks waarvan ons niet helemaal duidelijk was welk model handig was. Bovendien worden op Amazon weer andere namen gebruikt.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Nate_0 »

Ik geloof dat Jer dat wel weet, er is één model lange binder en één model korte binder die het best werken voor transmannen, die beide ook via Amazon.de te bestellen zijn.

Overigens ben ik wel van plan om underworks aan het lijstje toe te voegen, wanneer mijn beurs het weer toelaat, en is het überhaupt wel handig om een fotografische vergelijking van binders te hebben op dit forum.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Ender »

Ik heb een Underworks binder, maar ik ben ook wat zwaarder en Underworks heeft wat meer selectie. Ben super tevreden met mijn binder, ik vind hem niet super strak maar hij egaliseert het mooi waardoor de voorgevel wat meer "pecs" worden, wat je toch al zou verwachten bij mij als man-presenterende.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door Jer158 »

Marijn schreef:Ah ja, het was Underworks waarvan ons niet helemaal duidelijk was welk model handig was. Bovendien worden op Amazon weer andere namen gebruikt.
Nate_0 schreef:Ik geloof dat Jer dat wel weet, er is één model lange binder en één model korte binder die het best werken voor transmannen, die beide ook via Amazon.de te bestellen zijn.
Dit is het korte model, de Underworks tritop, model 983. Drie lagen binding materiaal. Is de krachtigste binder die ze hebben, maar doordat hij kort (en zeer strak) is krijg je vrij snel dat je buik er als ballonnetje onder vandaan komt als je wat aan de zware kant bent.

Dit is het lange model dat over de hele lengte bindt, model 997. Twee lagen binding materiaal. Zoals Ender aangeeft is het grote voordeel hiervan dat alles goed verdeeld wordt en het ook een mannelijker figuur geeft.

Underworks heeft nog meer modellen. Je moet oppassen dat je niet voor de goedkope modellen gaat, want die hebben maar één laag binding materiaal en binden dus nauwelijks. Ze hebben nog wel een aantal modellen die wel twee lagen hebben (bijv. een korte met een katoenen hemd er overheen, en een zwembinder!), maar die worden niet via Amazon verkocht.

EDIT: Let bij de tritop goed op de maatgeving. De maten op de website van Underworks zijn anders dan die van Amazon. Dat komt doordat Underworks recent is overgestapt op een andere maattabel en Amazon nog steeds de oude maten verkoopt.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
DeSprinkhaan
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jun 2017, 15:03
Gender: Trans FtM

Re: Binder vergelijking (GC2B+Danae+sportbh+hemd+zonder)

Bericht door DeSprinkhaan »

Nate_0 schreef:Die van Danaë is de gewone, maar omdat de extra versteviging maar 4 euro extra kost verwacht ik daar niet teveel van. Zoals ik in een ander topic al zei is het eigenlijk een shirtje van fijne mesh (enkellaags op de rug en dubbellaags voor). Dit is de lange, en met een smalle taille en brede heupen kruipt 'ie ontzettend omhoog.
Ik heb zelf een dikke binder van danaë (maar draag hem niet meer, omdat hij net te strak zit (voor mijn rug)), en ik heb bij hen zelf zitten passen. En dan is het opvallend. Dunne en dikke laag is ECHT anders, dik is minder comfortabel, maar een stuk steviger (dunne laag had bij mij geen zin). Bij mij kruipt de binder ook omhoog, had liever een kortere gehad, maar die waren uitverkocht in mijn maat.

Hoe dan ook, als je een binder van danaë wil kopen, raad ik aan om een afspraak met ze te maken, en langs te gaan in Amsterdam :)