Toilet missertje

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Toilet missertje

Bericht door Anne V »

Na een uitgebreide verbouwing van het oude kantoorpand zijn we daar vorige maand naartoe verhuisd. Nog niet alles was zodat deze week is gestart met het aanbrengen van de interne bewegwijzering.
Vanmiddag werd ik er door een collega opgelezen dat het mooi is dat er nu ook een transgender toilet. Bij plaatsing van de foto's van de bordjes op het intranet bleek ze goed naar mij geluisterd te hebben en noemde het genderneutrale toiletten.

In de gang hangt een bordje zoals TNN het ook aangeeft.
Image

Maar toen ik daarna naar de toiletdeuren keek schrok ik van deze bordjes.
Image Image

Voor de groep die het het moeilijkst heeft om een keuze te maken toon je dit. :fpalm:
Zeker vorig jaar zou ik mij er heel verveeld bij gevoeld hebben. De keuze voor de deur die overeenkomt met mijn gender gevoel zou vragen oproepen. Want waarom ga je als man naar het vrouwentoilet? Dat is dan zeker vanwege dat andere poppetje. Dat wil je nog niet als je nog niet uit de kast ben.

Het zijn de enige twee toiletgroepen die dit bordje hebben; de andere in het gebouw hebben alleen het vrouwtje of mannetje. Mag je die dan niet meer gebruiken als transgender/transvrouw/transman? Want het tussensymbool staat daar niet bij.

Een zeer goed bedoelde actie dus helaas slecht uitgevoerd.
Ik heb daarom maar gereageerd dat dit niet de oplossing is maar de bordjes beter vervangen kunnen worden door die met de drie symbolen.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Toilet missertje

Bericht door Jer158 »

Lijkt een beetje jammer idd. Ik zou denken dat ze met het mixsymbool non-binaire mensen bedoelen. Dan is het al wat logischer en juist heel inclusief. Als binair trans persoon val je gewoon onder je eigen geslacht/poppetje (vrouw, in jouw geval). Wel heel nutteloos om de WC-hokjes alsnog te genderen. Dat voegt net niets toe
Hung her from the branches of a mango tree
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Toilet missertje

Bericht door Dieuwertje »

Feitelijk dus niet gendervrij die toiletten. heel jammer, lijkt er op dat ze op het laatst toch iets wilde doen terwijl alle toiletten reeds ingebouwd waren.
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Toilet missertje

Bericht door Mirthe_s »

Ik denk eerder dat voor een buitenstaander het concept genderneutraal niet zo goed duidelijk is.
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Toilet missertje

Bericht door Sara »

Volgens mij is dit wat je krijgt als mensen het verschil niet begrijpen tussen een genderneutraal toilet en een 'toilet voor genderneutralen'. Dit voorbeeld is zoiets als vragen om een blauw toilet, wat dan wordt opgelost door een bordje van een smurf op de deur te plakken.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Toilet missertje

Bericht door Marijn »

Bordje met de drie symbolen zou inderdaad beter zijn. (Daar slaat mijn 'love' ook op.)
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Toilet missertje

Bericht door Hrafn »

Sta je je nog af te vragen welke deur je nou moet nemen... hopelijk vervangen ze de bordjes snel door die met de drie symbolen.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Toilet missertje

Bericht door Irene_de_Vreede »

WC zou op zich voldoende duidelijk moeten zijn toch...
Irene
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Toilet missertje

Bericht door Dieuwertje »

Net zo fout als ipv. een genderneutraal invalide toilet 1 voor de heren en 1 voor de dames. Daar sta je dan als manlijke begeleider van een invalide vrouw. In die gevallen altijd gekozen voor het dames toilet overigens. het was immers mijn vrouw die naar het toilet moest.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Toilet missertje

Bericht door Nate_0 »

Ik kwam laatst deze tegen op het internet, vond ik best leuk:

Afbeelding
meerdere zakken met zaagsel
Plaats reactie