Nieuwe chat! Zie dit topic.

Toilet missertje

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Toilet missertje

Bericht door Dieuwertje »

Anne V schreef: 31 jul 2017, 18:29 Het maakt toch niet uit welke gender de begeleider heeft? Het gaat om het toilet bezoek van de gehandicapte.
Verder is het meestal een grote ruimte.

Volgens je eerdere opmerking:
Dieuwertje schreef: 28 jul 2017, 16:20 In die gevallen altijd gekozen voor het dames toilet overigens. het was immers mijn vrouw die naar het toilet moest.
Was dat ook de juiste keuze.
Een aantal keer meegemaakt dat je eerst de dames toiletruimte in moet en dan pas kan kiezen voor het invalide toilet. Het zijn dan vooral de aanwezige dames die dan soms verstoord kijken. Zelf had ik dan zo iets van jammer dan, kan niet anders.
En achteraf gezien bestond het probleem eigenlijk niet :lol:
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Toilet missertje

Bericht door Dieuwertje »

Nate_0 schreef: 31 jul 2017, 18:40 Sorry hoor maar ik voel me toch echt alleen maar thuis op een centaur toilet :(
Wat zal jij een grote blaas hebben Nate.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Toilet missertje

Bericht door Ender »

Nate_0 schreef: 31 jul 2017, 18:40 Sorry hoor maar ik voel me toch echt alleen maar thuis op een centaur toilet :(
daar is tenminste nooit een rij voor
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Toilet missertje

Bericht door Nate_0 »

Het is ook moeilijk om een rij te creëren wanneer er niks is om voor in de rij te staan :P
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Toilet missertje

Bericht door janine2363 »

Anne V schreef: 31 jul 2017, 18:32 Maar even uitgelegd dat er voor mij al genoeg wc's zijn; ik voel mij gewoon thuis op de dames WC.
Maar dat het wel belangrijk is voor anderen.
Inderdaad, Het lijkt mij dat de hele commotie om toiletten meer is om wie je tegen kom, dan wat een plezierig toilet is
(voor een kleedkamer kan ik me nog wat voorstellen, maar een toilet ?)

Ik wil een toilet
- Waar je kan zitten op een schone bril/pot
- Grote wasbak met ruimte om tasje (droog) neer te zetten
- Grote spiegel

Het lijkt me dat ik net een dames toilet heb beschreven

Het tweede is dat ik mijzelf nu afvraag waarom ik ueberhaupt de tijd verspil / moeite neem om iets over toiletten te schrijven
mensen gaan zo nog denken dat toilet geneuzel het enigste is wat van belang is voor trans mensen ;-)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Toilet missertje

Bericht door Nate_0 »

Al die dingen zijn ook fijn in een herentoilet (muv wellicht de ruimte om een tas neer te zetten; ik heb liever een haak om m'n rugzak aan te hangen).

Ik mis persoonlijk de afvalbakken in een herentoilet. In het toilethokje zelf hoeft dan ook niet per se, maar buiten het toilet zou het wel een stuk prettiger zijn als menstruerende transman... en wanneer er met wegwerp papieren handdoekjes wordt gewerkt zijn ze er wel, maar op de Uni bijvoorbeeld niet.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Toilet missertje

Bericht door Nick1703 »

Nate_0 schreef: 30 jul 2017, 22:01 Uhm... De meeste mensen die invalide zijn, zijn al lang blij wanneer er 1 toilet voor ze beschikbaar is...
Jup... Er is geen invaliden heren/ invaliden dames toilet. Ben inderdaad al blij als er eentje is..
I am, who I am.