Nieuwe chat! Zie dit topic.

Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Dieuwertje »

Of, en dat is pure speculatie, de definitie die Wiggeltje in gedachten heeft is feitelijk een kleine subgroep van alle vrouwen. Op die manier zou je ook een mannenwereld kunnen hebben waar je exact dezelfde definitie aan kan hangen. En zo vind je in elke willekeurige deelverzameling wel personen die aan die definitie voldoet. Vooral om dat het heel subjectief en persoonlijk is. Zo vind ik TERFS wel in de categorie doorgedraaid zitten. Was ik er zelf een geweest dan was dat natuurlijk heel anders geweest.
Maar ik heb zo een idee dat dit niet zo veel meer te maken heeft met aanvaarding in lesbische kringen.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Ik ken veel lesbische vrouwen, maar geen enkele die een trans-vrouw niet als een vrouw ziet of niet als een vrouw aanvaardt. Ik ken gelukkig maar twee, verbale " Dolle Mina's " die zijn niet lesbisch maar hetro en springen bij het minste ( Zelf uitgelokte) potentieel gevaar, vreemd genoeg achter hun man.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Er is net een lesbische koppel op bezoek. En, natuurlijk stelde ik hun persoonlijk deze vraag. Ik citeer: Trans-vrouwen zijn gewoon vrouwen. Maar ( Inge),..... als lesbo, zie ik die vreemd genoeg meestal ( Steeds) als een rivaal. Ik waarom ? Inge : Omdat zij meestal groter en slanker zijn dan ik.

Grtz Nick :lol:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Anon20190501 »

Nick schreef: 21 sep 2017, 11:19 als lesbo, zie ik die vreemd genoeg meestal ( Steeds) als een rivaal. Ik waarom ? Inge : Omdat zij meestal groter en slanker zijn dan ik.

Grtz Nick :lol:
ROFLMAO!
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Eveliene »

Mijn mams heeft 2 lesbische buurvrouwen waar wij pas nog uitgenodigd waren op hun bruiloft. Lesbische vrouwen, zijn niets anders dan hetero mensen, de meeste hebben geen problemen met ons maar zoals in elke groep heb je altijd wel iemand die ons niet lust. Jammer voor hun dan, i, vraag me dan ook wel eens af of dat soort mensen wel gelukkig met zichzelf zijn.