Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Mich
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2017, 23:34
Gender: Genderfluid

Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Mich »

Hoi

Weet iemand hoe je als transvrouw onthaald wordt binnen de lesbische scene; verenigingen, kroegen, fuiven en dergelijke?

Waarderen zij ons als vrouw? Of ligt het net iets anders?

Ik ben gewend aan meidenmiddens. Is al vanaf mijn studentenperiode zo. Ik voel me temidden van hen als een vis in het water. Waar ik helemaal mezelf kan zijn. Maar dat was altijd met de mannelijke verpakking. Toch was ik steeds voor hen als "one of the girls".
Onnoemelijke keren over de jaren heen noemde ze me "vrouw in het verkeerde lichaam".

Maar dat waren meiden en geen lesbiennes. Dus vandaar mijn vraag hoe lesbiennes ons zien.

Groetjes
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Sara »

Ik denk niet dat er een standaarduitspraak te doen is over acceptatie van transmensen door de lesbische scene of holebi's in het algemeen. Mijn (beperkte) persoonlijke ervaring is dat er niet per se meer begrip is voor transmensen, m.a.w. 'lesbisch' zegt slechts iets over iemands seksualiteit, niet iets over iemands kijk op of kennis over (sociale) onderwerpen zoals transgenderisme.

Daarnaast is er nog de vraag wat voor een 'aanvaarding' je zoekt. Op romantisch/seksueel gebied kan dit bijvoorbeeld veel complexer liggen dan gezellig samen in een kroeg bij wijze van spreken.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Anon20190501 »

En sinds wanneer precies zijn lesbiennes geen meiden meer?

Please enlighten me.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Mich
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2017, 23:34
Gender: Genderfluid

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Mich »

Sigrid schreef: 17 aug 2017, 13:04 En sinds wanneer precies zijn lesbiennes geen meiden meer?

Please enlighten me.
Haha, ik vergat "hetero" te typen. Zonder maakt het de zin idd helemaal anders overkomen 😊

Beter me tekst nog een keertje na te lezen, alvorens ik hem post. Thxx
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Anon20210626 »

Mijn ervaringen met feestavonden op het COC in Alkmaar waren niet zo positief , De organisatie was heel blij met mij maar ofschoon ik best makkelijk contact maak was het toch een ' eenzame avond'. Men liet vrij duidelijk merken dat ik ' er niet bij hoorde'. Misschien was dat toen ook wel zo ,daar kan ik nu niet meer over oordelen .

Rest mij te zeggen dat het ervaringen zijn van enige jaren geleden .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Sunny
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 apr 2012, 06:30
Gender: Vrouw

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Sunny »

Als transvrouw in de lesbische scene kan het gevaarlijk worden dankzij de talloze TERFS die de boel onveilig maken.
Ik zeg niet dat de LHBT groepen in Nederland minder verwelkomend zijn dan elders, maar dat je als transgender persoon helaas in 2017 nog steeds je ogen open moet houden, en klaar moet zijn voor alles.

Dat gezegd hebbende, zijn de meeste mensen in de LHBT groepen over heel het land accepterend genoeg en zelfs verwelkomend, dus date away. Pas alleen op voor iedereen die zich als "radicaal feminist" beschrijft, en je bent goed om te gaan :)
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Ender »

Sunny schreef: 20 sep 2017, 06:51 Als transvrouw in de lesbische scene kan het gevaarlijk worden dankzij de talloze TERFS die de boel onveilig maken.
wat zijn "TERFS"?
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Marijn »

Ender schreef: 20 sep 2017, 16:14 wat zijn "TERFS"?
Zelf vanmorgen even opgezocht.

Trans-excusive radical feminists

of zoiets
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Dieuwertje »

Feministen die in hun radicaalheid transvrouwen absoluut niet accepteren als vrouwen. Wij (de MtF's) zijn niet echt. Er zijn nog wel meer issues, maar dit is de belangrijkste ten aanzien van transvrouwen.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Jer158 »

Marijn schreef: 20 sep 2017, 16:19
Ender schreef: 20 sep 2017, 16:14 wat zijn "TERFS"?
Zelf vanmorgen even opgezocht.

Trans-excusive radical feminists

of zoiets
Trans-exclusionary radical feminists. Mensen die zichzelf feminist noemen maar trans vrouwen niet als vrouwen zien omdat ze geboren (en wrsch opgegroeid) zijn met male privilege.
Hung her from the branches of a mango tree