Nieuwe chat! Zie dit topic.

Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Anon20210626 »

lekker belangrijk eigenlijk . Ik kom radicalen in alle vormen tegen en tsja dan maar niet . De ergste transfoben die ik tot nu toe ben tegen gekomen was mijn inmiddels ex zwagers en schoonzussen en enkele personen uit christelijke hoek

In 'pottencafe's ' heb ik best leuke avonden gehad overigens
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door wiggeltje »

Mich, als je mensen tegenkomt die normaal kunnen nadenken, dan zullen ze je zeker accepteren.

Er zijn duizenden soorten van lesbische vrouwen zoveel als dat het er zijn. Ikzelf, zeg ik eerlijk, ben misschien een beetje te schijterig om een lesbische bar in te stappen, behalve met mijn (niet relatie) bi- vriendin (cis-vrouw) en dat is best stom. Maar in een homobar stap ik wel zo naar binnen, ook in een gewone hetero bar, kroeg of discotheek. In een homobar wordt iedereen sowieso geaccepteerd, homo's zijn altijd relaxt geweest tegen mij. Over lesbische vrouwen heb ik een negatief wereldbeeld van de maatschappij gekregen. Mijn ervaring is in mijn positie dat ik toch wel onderscheiden wordt van vrouwen en dat de positie van de man in de maatschappij "anders" ligt als die bij de vrouw. Wel is het zo dat als je niet onderscheiden wordt van een cis-vrouw, dat je niet die onderscheiding hebt, maar dat lijkt me logisch.

Goed, Je komt er maar op één manier achter. Stap binnen!

Misschien als ik binnenstap wordt het voor mij een rot ervaring. Maar als jij binnenstapt juist niet.

_____________________________________________
ik hoor hier feministen?
Wat betreft feministen, ik zal je zeggen hoe zielig ze zijn. Op facebook ben ik uitgenodigd bij "vrouwenwereld" een besloten feministische groep. Je leest daar echt hoe zielig ze tegen mannen zijn, dat ik wel moet denken dat zij gewoon een extreem negatieve ervaring hebben gehad met een man/ mannen. Foto's met vrouw en vrouwbaby, alles anti-man, ook anti-transvrouw. Echt ... :violin: zo zielig ze zijn.

Wat ik juist lachwekkend vind is dat zij juist erkenning geven in hetgeen waar ze tegen zijn, niet het onderspit willen delven, ja, duh :mrgreen: Terwijl ik als transvrouw juist niet de minderheid uithang, maar gewoon mijn positie accepteer en dan ben je de meerderheid ;)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Nate_0 »

Helaas. Homo's zijn niet per definitie zo accepterend als jij zegt dat ze zijn. Wederom, het zijn net gewone mensen en zoals iemand anders ook al aan gaf, verschilt het echt per persoon hoe respectvol ze zijn tegenover transgender personen.

De "feministen" die jij omschrijft, Wiggeltje, zijn ook elders al genoemd. Dat zijn de "TERFs" en radfems waar o.a. Sunny en Marijn het op de vorige pagina over hadden. Die zijn geloof ik behoorlijk in de minderheid, gelukkig. Het feit dat deze groep besloten is geeft al aan dat er iets niet helemaal in de haak is.

Ik ken lesbische meiden die geen problemen hebben met transgender meiden en die ook geen mannen haten, omdat ik om ga met groepen die minder gefocust zijn op seksualiteit en gender zelf en meer op inclusiviteit en acceptatie, en iedereen in zijn/haar waarde laten.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Eva »

wiggeltje schreef: 20 sep 2017, 20:01ik hoor hier feministen?
Wat betreft feministen, ik zal je zeggen hoe zielig ze zijn.
Onwaar, Wiggeltje. Je generaliseert op een manier die we op dit forum niet graag zien.
Ik ken bijzonder zielige transen. Soms boosmakend, soms zelfs meelijwekkend. Dat betekent ook niet dat transen per definitie gestoorde types zijn.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door wiggeltje »

Ik bedoelde vrouwenwereld, Eva, misschien niet alle feministen. Vrouwenwereld (vind ik) achterlijk zoals ze overkomen, en dat is (vind ik) niet generaliserend, misschien liet mijn schrijfwijze het zo lijken. Eenmaal hebben zij in het algemeen (vind ik) die wereldbeeld zo op mij gebracht.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Emma »

Hmm, wiskundig gezien zijn vrouwelijke feministen een deelverzameling van de groep vrouwen ('vrouwenwereld'). Je hebt de generalisatie zojuist alleen maar nog groter gemaakt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Marijn »

Als ze het niet over een Facebook groep had gehad, had je gelijk. ;-)
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Emma »

Marijn schreef: 20 sep 2017, 21:51 Als ze het niet over een Facebook groep had gehad, had je gelijk. ;-)
Die context is allang verloren gegaan...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door Marijn »

Misschien had het duidelijker kunnen zijn. Ik wist het nog en het staat op dezelfde pagina.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Word je als transvrouw aanvaardt binnen de lesbische scene?

Bericht door wiggeltje »

mijn beeld op feministen is waarschijnlijk niet groot genoeg. Het is ook nooit mijn interesse geweest. Toevallig ben ik sinds kort uitgenodigd en is dat meteen mijn beeld op hen. Negatief, dat wel.

Lesbische vrouwen heeft niks met feminisme te maken, daar het om een geaardheid gaat een feminisme om een filosofie of misschien een denkwijze dat ontstaan is in deze moderne wereld van economische ongelijkheid en oorlogen die door mannen worden gevoerd, weet ik veel.

Lijkt me niks om met vrouwen om te gaan die zich bezigen in zulke dingen. Je weet maar nooit en dan doe je wat verkeerd, omdat... feminisme.

Ik ken een lesbische vrouw, heel aardig, een gewoon mens en heel openminded. Mijn lievelingsnicht. Nee, dat zijn geen mannenhaters of transgender-vrouwenhaters, zoals vrouwenwereld overkomt.

In een feministische kroeg zal ik nooit binnenstappen, wel in een lesbische kroeg, al dan liever samen met een vriendin van mij. Tja, dat laatste is misschien overbodig en geeft toch mijn onzekerheid aan. Misschien moet ik dat ook maar eens proberen :)