Kinderloosheid

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Kinderloosheid

Bericht door Arike »

Hele hele dikke knuf, Hedwich!!

Mensen vragen mij ook wel eens over kinderen ... :(
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Kinderloosheid

Bericht door jacqueline »

nu ik erover nadenk, ja het zal een gemis zijn. Al zijn we straks nog zo veel vrouw, we kunnen nu nog geen kinderen baren. Wellicht in de toekomst word dit voor transen wel mogelijk omdat men nu sinds kort succes heeft geboekt met baarmoedertransplantaties. Maar voor ons komt dit waarschijnlijk te laat. Ik hoop niet dat dit verdriet mij straks ook zal treffen
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Kinderloosheid

Bericht door Hedwich »

@Daniela. Het is goed meid. Ik weet uit ervaring al dat het een onderwerp is dat als ik het plompverloren naar voren breng mensen toch eerst even iets hebben van "huh wat...?" Ik heb een poging gedaan zaad in te vriezen, maar helaas ik produceerde niks...

En bedankt iedereen voor alle reacties!
Xandra
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:49
Gender: Vrouw

Re: Kinderloosheid

Bericht door Xandra »

Natuurlijk is jouw droefheid begrijpelijk. Wij hebben naast onze zes biologische kinderen ook nog vier pleegkinderen, maar voel met je mee dat het niet zelf kunnen dragen van nieuw leven en het liefdevol de borst mogen geven ons niet gegund is. Mocht je, net als velen transen, relatie met vrouwelijke partner krijgen dan kan je natuurlijk wel heftig meeleven met haar eventuele zwangerschappen. Ook adoptie of pleegkind is een optie waarbij het genderverleden bij ons in ieder geval geen probleem blijkt. We krijgen in mei weer een nieuw pleegkind in huis. Accepteer de beperkingen van jouw leven maar nut de mogelijkheden zo volledig mogelijk uit. Lieve groet van on beiden
marlies
Gast

Re: Kinderloosheid

Bericht door marlies »

Ik droomde gister dat ik zwanger was... Voelde als de normaalste zaak van de wereld. Was toch wel even een 'oh.. oh ja'-momentje toen 'k wakker werd.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Kinderloosheid

Bericht door Hedwich »

Ook wel een paar keer gehad. Voelde heel natuurlijk. Ik kan dan nooit een geschikte plek vinden om te baren.
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Kinderloosheid

Bericht door Kitty »

Dat is een van de dingen die ik oa mis aan het "vrouw-zijn" of wat daar dus van over is ;)
Ik zou eigenlijk gewoon een burgertrutje willen zijn... man en kinderen... huisje boompje beestje...

In mijn situatie nu zou ik geen kinderen willen omdat ik ze dat niet aan wil doen. Vind mezelf mentaal
te instabiel om kinderen op te voeden. Hoewel ik het wellicht zelfs wel beter zou doen dan sommige anderen,
want een hoop mensen denken er niet over na, of het wel zo leuk is voor het kind om zo'n vader of moeder te hebben.

Ik zou een zoon wel heel liefdevol en ik denk goed kunnen opvoeden... als een man me helpt met de jongensdingen ed.
Een meisje zou een totale ramp zijn, want ik zou in iedere levensfase op een negatieve manier getriggerd worden en probeer
dat dan maar eens niet over te hevelen op je dochtertje. Zou dat absoluut weigeren om een dochtertje op te voeden lol.

Ik mis het "echt" vrouw-zijn net zo erg als kinderen, enz. Maar dat zit er gewoon niet in. En dat is nu eenmaal zo, helaas.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Kinderloosheid

Bericht door Anon20180501 »

Ik heb anders veel geleerd van mijn dochter, Kitty. Maar ja die voedt mij eigenlijk op. :? :)
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Kinderloosheid

Bericht door Hedwich »

Ik zou graag 2 dochters willen hebben. Ik ben ook een beetje meidengek de laatste tijd. Of ik een goede moeder zou zijn... vast niet. Ik vind namelijk altijd van mezelf dat ik beter mijn best moet doen. :roll:
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Kinderloosheid

Bericht door Anon20180501 »

Dat vind je van ons ook. :wship: :D