Nieuwe chat! Zie dit topic.

Mijn Coming Out proces op de woongroep.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Mijn Coming Out proces op de woongroep.

Bericht door Anon20190122 »

Transitie betekent voor veel van ons afscheid nemen van familie en vrienden met bekrompen ideeën.

En ja iemand die een transitie tegen houd of niet accepteert heeft zeker weten een bekrompen denkwijze ze mogen van mij zelf zo'n hell meemaken en dan kijken hoe ze er dan tegenover staan!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Mijn Coming Out proces op de woongroep.

Bericht door Eva »

Fluidable1993 schreef: 07 dec 2017, 17:54Helaas wel een andere verdrietige mededeling. Heb het ook aan me ouders verteld, en zij accepteren mij niet vanuit hun christelijke geloofsstandpunten...
Toch begeven ze zich hiermee op een (voor hen) glibberig pad. Hou me ten goede, we gaan hier geen geloofsdebat aan, maar jij bent wel een schepsel van god. Vanuit gelovige optiek, zeg maar. De schepper heeft jou op de wereld gezet zoals je bent. Niet met ingebouwde defecten waar je zelf maar een oplossing voor moet zien te vinden. Je bent gaaf en goed ter wereld gekomen als trans*.
Het lijkt me nogal roekeloos om als gelovig mens het werk van god af te keuren.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Mijn Coming Out proces op de woongroep.

Bericht door Anon20210626 »

Regel 1 en regel 2 syndroom

1 de Heere heeft altijd gelijk
2 Indien niet , dan geldt automatisch regel 1


Met dit soort mensen is om deze reden geen gesprek te voeren .

En alles op grond van een door mensen geschreven geschrift wat dan door andere mensen weer geïnterpreteerd wordt.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Mijn Coming Out proces op de woongroep.

Bericht door Saskia »

Renée schreef: 11 dec 2017, 16:28 Regel 1 en regel 2 syndroom

1 de Heere heeft altijd gelijk
2 Indien niet , dan geldt automatisch regel 1


Met dit soort mensen is om deze reden geen gesprek te voeren .

En alles op grond van een door mensen geschreven geschrift wat dan door andere mensen weer geïnterpreteerd wordt.
Ik neem aan dat je ervaringsdeskundige bent?
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Mijn Coming Out proces op de woongroep.

Bericht door Lise »

Eva schreef: 11 dec 2017, 07:57 Toch begeven ze zich hiermee op een (voor hen) glibberig pad. Hou me ten goede, we gaan hier geen geloofsdebat aan, maar jij bent wel een schepsel van god. Vanuit gelovige optiek, zeg maar. De schepper heeft jou op de wereld gezet zoals je bent. Niet met ingebouwde defecten waar je zelf maar een oplossing voor moet zien te vinden. Je bent gaaf en goed ter wereld gekomen als trans*.
Het lijkt me nogal roekeloos om als gelovig mens het werk van god af te keuren.
Kan je dat echt zo stellig zeggen? Wie je bent en wat je daar vervolgens mee doet zijn toch wel echt twee verschillende dingen, toch? Een beetje zoals je in sommige religieuze kringen best homo mag zijn, als je er vervolgens maar niets mee doet (en het ziet als een test van je geloof). Nogal naar voor mij als ongelovige, maar ik denk niet dat ze dit met die manier van denken zelf ook als een glibberig pad zien.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Mijn Coming Out proces op de woongroep.

Bericht door Nate_0 »

Ik denk dat Eva het bedoelt om de gedachten van gelovige mensen die het NIET accepteren uit te dagen. Dit is immers wel de ideologie die ze voor zichzelf (cishet) gebruiken.

Ik ken trouwens wél iemand die de geloofsprincipes die Eva omschrijft aan houdt en dus wél 100% achter transgender/homoseksuele mensen staat.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Mijn Coming Out proces op de woongroep.

Bericht door Ender »

Ik ken ook zulke mensen: mijn moeder en oma's zijn heel gelovig (en ik was er ook een beetje bang voor dat ze me om die reden niet zouden accepteren) maar nog vóór ze zagen hoeveel goed het mij heeft gedaan (erkennen dat ik me jongen voel) hadden ze mij al geaccepteerd. ik heb het er later nog eens met m'n moeder over gehad, en die zei ongeveer wat Eva zegt: "God heeft jou geschapen, het is niet aan mij om daar een oordeel over te hebben want iedereen is perfect in Zijn ogen." En dat ze trots op me is dat ik dit pad bewandel, etc :)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Mijn Coming Out proces op de woongroep.

Bericht door Nate_0 »

Ja, idd! Mijn hele hele gelovige oom en tante hebben me een kaartje gestuurd met de juiste naam enzo, dus like... Het kan wel degelijk.

Mensen verschuilen zich graag achter hun geloof op het moment dat ze iets niet snappen, dat is wat ik vooral twisted vind. Op het moment dat iemand transfoob is, is dat niet alleen terug te halen op het geloof, maar ook op hun persoonlijke denkbeelden en idealen.

Ik vind het wel rot voor je dat het zo moet, trouwens :/ Ik hoop dat je ouders een beetje bij gaan draaien, en dat de woongroep je hier in ieder geval wel mee wil blijven helpen/ondersteunen.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Mijn Coming Out proces op de woongroep.

Bericht door Ender »

misschien als je ouders zien hoeveel gelukkiger je bent/bent geworden, zelfverzekerder, blijer.. dat ze dan inzien dat waar je mee bezig bent, echt de juiste weg is? mss iets in de trend, dat God het zo bedoeld heeft? Ik hoop het voor je.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Mijn Coming Out proces op de woongroep.

Bericht door Anon20210626 »

Saskia schreef: 11 dec 2017, 16:34
Renée schreef: 11 dec 2017, 16:28 Regel 1 en regel 2 syndroom

1 de Heere heeft altijd gelijk
2 Indien niet , dan geldt automatisch regel 1


Met dit soort mensen is om deze reden geen gesprek te voeren .

En alles op grond van een door mensen geschreven geschrift wat dan door andere mensen weer geïnterpreteerd wordt.
Ik neem aan dat je ervaringsdeskundige bent?
Ik ben de uitdaging meer dan eens aangegaan ja .........
De laatste keren was dat omdat ik niet naar een werklocatie op Urk mocht om wie of wat ik ben .
De klanten van de opdrachtgever zouden daar zeker bezwaar tegen hebben ............... en dat wilde men niet
De discussie ben ik aangegaan het werd afgedaan om bovenstaande redenen
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.