Nieuwe chat! Zie dit topic.

Je smaak tijdens HRT

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Je smaak tijdens HRT

Bericht door Alice »

Verandering in smaak voeding. Zou kunnen, denk aan vrouwen die zwanger zijn die plots iets lekker vinden wat ze anders nooit zouden eten.
Voor mij zelf, er zijn wat veranderingen in smaak maar of dit door de hormoontjes of leeftijd komt kan ik niet duiden.
Vroeger als kind was ik gek op die grote dikke zure bommen (kreeg ooit voor mijn verjaardag zo’n 20 L blik) voor een tijd wat afgezwakt en nu de laatste tijd koop ik weer augurkjes van de Poolse supermarkt (knakkerig en niet zo vies zoet) lekkere avond snack.
Chocolade, ik eet het wel, vind het ook wel lekker maar zal het nooit een reep kopen om gelijk op te eten. Bonbons, pralines vind ik uitgesproken vies. Koop wel eens een tablet (puur) om als ik chocolade-ijs maak voor smaakmaker en schaafsel, de resten eet ik wel gelijk op, zo ook de overblijvende rozijnen voor de rum-rozijnen-ijs.
Ik was en ben een omnivoor met een voorliefde voor vlees en dat is niet veranderd. Ik houd ook niet van zo zoetigheid, broodbeleg is voor mij; kaas/worst/zoute- zure- kippered- haring/plak gebakken bloedworst.

Drank, ik drink nu, bijna, geen bier meer vroeger kon ik er een bad in nemen.
Sherry, vond ik vroeger vies en inderdaad tijdens mijn transitie ben ik het lekker gaan vinden zo erg dat ik aan het huisvrouwtje-aan-de-sherry-syndroom ging lijden, drink het nu een enkele keer als het mij aangeboden wordt en top kwaliteit is.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn

Re: Je smaak tijdens HRT

Bericht door féj »

Ik haal dit topic weer even omhoog.

Ikzelf eet alles en vind bijna alles lekker zolang het niet uit blik komt 😋 dus ik ben benieuwd of ik dingen niet meer lekker vind. Nu is chocolade lde altijd de grootste ramp geweest en is nog steeds een ramp.

Maar sinds 3.5jaar eigenlijk afgestapt van alle suiker producten. Ik vind fristrank gewoon echt niet meer te drinken. Gelukkig zit in chocolade genoeg suiker dus kom niet tekort haha

Enja drank. Ik werk in een cafe maar drink op het werk eigenlijk maar zelden. Nu heb ik thuis voldoende staan en vond teveel lekker. Als ik fan toch iets drink is de kans aannemelijk dat het sterke dranken zijn maar niet zoet.
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (:
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Je smaak tijdens HRT

Bericht door Alice »

In het beging van de hrt kreeg ik bij vergissing voor een tijdje een extreem hoge dosis estradiol toegediend. Merkte het toen ik constant een misselijk makend gevoel over mij kreeg. Gelijk gestopt met de hrt. Een van de dingen die ik bemerkte was dat ik een ander smaakgevoel kreeg. Alles kreeg een soort vettige smaak iets zoals de smaak van pas geslacht vlees, onbestorven vlees, duurde weken voordat ik weer mijn normale smaak terug kreeg.

PS,
van een overdosis estradiol ga je niet dood.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Je smaak tijdens HRT

Bericht door Elise »

féj schreef: 02 feb 2018, 18:58 Ik haal dit topic weer even omhoog.

Ikzelf eet alles en vind bijna alles lekker zolang het niet uit blik komt 😋 dus ik ben benieuwd of ik dingen niet meer lekker vind. Nu is chocolade lde altijd de grootste ramp geweest en is nog steeds een ramp.

Maar sinds 3.5jaar eigenlijk afgestapt van alle suiker producten. Ik vind fristrank gewoon echt niet meer te drinken. Gelukkig zit in chocolade genoeg suiker dus kom niet tekort haha

Enja drank. Ik werk in een cafe maar drink op het werk eigenlijk maar zelden. Nu heb ik thuis voldoende staan en vond teveel lekker. Als ik fan toch iets drink is de kans aannemelijk dat het sterke dranken zijn maar niet zoet.
ik ben ook een jaar geleden gestopt met het eten van veel producten waar suiker in zit. Mijn smaak is daardoor ook erg veranderd. 2 glazeb cola is 2 dagen hoofdpijn. Alleen chocola blijft evil. Dat vind ik nog steeds super lekker. :)
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Je smaak tijdens HRT

Bericht door Irisaperture »

Nou, jemig ik merkte het al na een week alleen aan de AndroCur, opeens stonk mijn brood onwijs erg, smaakte de appelstroop alleen nog maar naar suiker en een keer had ik in mijn hoofd het idee van "Oh ik heb zó onwijs veel zin in kipfilet op mijn brood!" en bij het openmaken van de verpakking klikte mijn hoofd echt zo van "Ha, jij wil kotsen? Dan moet je vooral nu kipfilet gaan eten!" echt, ik wist niet me overkwam.

Mijn geurvermogen veranderde overigens ook, op de dag dat ik merkte dat mijn brood stonk en de appelstroop raar smaakte weet ik niet hoe het me gelukt is om niet over te geven in de bus van de geur van alle deo en parfum die mensen naar mijn mening echt 10x teveel op gedaan hadden.
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"