Wat zou jij doen?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Anon20190122 »

Mijn oma had daar een mooi gezegde voor: als de hemel valt heb ik een blauwe hoed. En die vind ik hier wel toepasselijk!
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Alice »

Nog een,
als mijn ome geen klootten had gehad, was hij nu mijn tante.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Anon20180311 »

Hoi,

Als we toch die kant uit gaan: Als mijn ex-man vier wielen had gehad, ik gebruikte hem, met veel plezier :dance: .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Nienke »

Deze zelfde vraag stelde iemand in volgens mij 2016 op Castlefest, ik zou die pil nooit, never, nemen.
Mijn identiteit is wie ik ben, en als dat dus een moeilijkere weg is dan is dat zo, dan ga ik daarvoor.
Dit is zowel "voor" als "nu" mijn gevoel.
Was er maar een pil geweest dat alle fladders in mijn hoofd, op een jongere leeftijd samen waren gesmolten en mijzelf veel eerder duidelijk hadden gemaakt wat er aan de hand was.
Dit heeft dus elke dag van opstaan tot slapen gaan bezig gehouden.
mijn transitie starten is het beste wat ik ooit heb gedaan op dat heeeerlijke bakje soep die ik net heb gegeten na dan ;) .
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door janine2363 »

Sigrid schreef: 20 sep 2017, 18:18 Ik zou toch voor de red pill kiezen. Ik ben nu eenmaal trans, dat is een significant deel van mijn identiteit. Dat weg toveren betekent meteen dat ik dat deel van mijn identiteit opgeef, verloochen.
Ik "echo" Sigrid, maar in andere woorden. Objectief gezien is er geen voordeel aan transgender zijn. Hoewel mijn gender identiteit, maar een (klein) facet is van mijn persoonlijkheid (mijn gesprekken met mijn gender psychologe gaan ook maar voor een deel over gender), het loopt als een rode draad door vele andere facetten. Dus als ik dat deeltje zou veranderen, zou ik helemaal veranderen. Die andere "ik", zou een plezierig huisje-boompje-beestje leven hebben, geen twijfel, maar dat is niet deze "ik".

De vraag van "zou je een pil nemen om ..." kan je ook stellen als: "Is het waard om je transitie te doen (gegeven de issues die je als transgender kan hebben)". Dit is natuurlijk ook onbeantwoordbaar, want de twee paden zijn gescheiden, er is geen brug ertussen om ergens halverwege te staan.

Ook, alle complicaties ten spijt, ze zijn overkombaar, juist omdat ik mijzelf ben, dat geeft rust & kracht. Dus laat mij maar gewoon transgender zijn
Sigrid schreef: 20 sep 2017, 18:18 Het zou mijn leven wel een stuk simpeler maken. Maar wellicht raak ik dan aan de drank of zo ;)
Van huisje-boompje-beestje zou ik mij misschien doodvervelen, laat ik er een glas op drinken dat dat niet gaat gebeuren
Plaats reactie