Wat zou jij doen?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6816
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Eva »

Medicatie zal voor mij beperkt blijven tot Systen100-pleisters, Nick ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Jer158 »

Net als Eva denk ik dat het nemen van zo'n pil later in je leven niet werkt. Je bent namelijk tot dan toe een heel andere persoon geweest dan je na het nemen van die pil zou worden. Dysforie en je persoonlijkheid hebben zich hand in hand ontwikkeld. Je kunt niet de dysforie wegnemen en verwachten dat wat er overblijft van je persoonlijkheid nog enige samenhang heeft.

Als ik bij de geboorte die pil had kunnen nemen (of iemand die me had kunnen geven), had ik dat zeker gedaan.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Anon20180311 »

Jer158 schreef: 20 sep 2017, 21:46 Net als Eva denk ik dat het nemen van zo'n pil later in je leven niet werkt. Je bent namelijk tot dan toe een heel andere persoon geweest dan je na het nemen van die pil zou worden. Dysforie en je persoonlijkheid hebben zich hand in hand ontwikkeld. Je kunt niet de dysforie wegnemen en verwachten dat wat er overblijft van je persoonlijkheid nog enige samenhang heeft.

Als ik bij de geboorte die pil had kunnen nemen (of iemand die me had kunnen geven), had ik dat zeker gedaan.
Hoi Jer,

Als je die tenminste al kon inslikken ( Laat staan, weten wat je inslikte en waarom ?).

We wijken een beetje af denk ik. Bij het vaststellen van je eigen dysforie, is het altijd "al te laat". Tenzij je , het idd al weet bij je geboorte ( En die pil, kunt vragen en inslikken). Kun je trouwens iemands gender- dysforie volledig operatief wegnemen ?

Het gaat hier eerder om het idee, of de eventuele mogelijkheid indien dergelijke pil er was ( Die is er trouwens niet, laat staan dat we eventueel de werking of bijwerkingen ervan kennen of proberen te laten kennen).

Grtz Nick ;) ( Ps. Mr.X , wat zou jij doen ?).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Anon20180311 »

Eva schreef: 20 sep 2017, 21:40 Medicatie zal voor mij beperkt blijven tot Systen100-pleisters, Nick ;)
Hoi Eva,

Idem hier, ik blijf bij mijn testo ( Wat mijn trans zijn betreft). Maar daar gaat deze topic niet over. Maar stel,.......wat zou jij doen ( Indien, einde dysforie) ? Citeer even: Dat je transgender gevoelens als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Anon20180311 »

Sterker nog,

Indien ik morgen een pil kan krijgen die me verlost van mijn incest trauma, ik slik die met veel plezier.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6816
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Eva »

Nick schreef: 21 sep 2017, 02:16 Maar stel,.......wat zou jij doen ( Indien, einde dysforie) ? Citeer even: Dat je transgender gevoelens als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Als ik je goed begrijp, niets. Natuurlijk is de dysforie niet helemaal weg. Daarvoor zou ik fatsoenlijke knoppen moeten hebben en niet zo'n strak kontje. Dat blijft. Mee leren leven helaas. Mijn eerste vrouw had ook zo'n kontje en was toch gewoon een mooie vrouw.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Anon20180311 »

Eva schreef: 21 sep 2017, 08:59
Nick schreef: 21 sep 2017, 02:16 Maar stel,.......wat zou jij doen ( Indien, einde dysforie) ? Citeer even: Dat je transgender gevoelens als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Als ik je goed begrijp, niets. Natuurlijk is de dysforie niet helemaal weg. Daarvoor zou ik fatsoenlijke knoppen moeten hebben en niet zo'n strak kontje. Dat blijft. Mee leren leven helaas. Mijn eerste vrouw had ook zo'n kontje en was toch gewoon een mooie vrouw.
Hihi Eva,

Wie, kan nu niet van een strak kontje houden ( Ongeacht je geslacht). Dus je nam toch het ( Sneeuw ) pilletje !

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Anon20190712 »

Denk dat ik 'm wel genomen had in de tijd dat ik er echt zwaar doorheen zat als jonge tiener, er mensen door begon te verliezen en geen optie had in transitie te gaan. Maar daarmee moeten leren leven en uiteindelijk jaren later wel de kans in transitie te kunnen met dat traject daaropvolgend en het leven als man nu...nee. Het heeft me inmiddels dusdanig gevormd dat zo'n pil onnodig is.
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door AnnaNannette »

Ik zou die pil ruim 25 jaar geleden genomen hebben, weliswaar Kun je je verleden niet vergeten, maar had wel veel problemen en 12 operaties bespaard gebleven en een hele hoop andere problemen. Niet dat ik spijt heb, er is geen andere weg en kunnen leven als jezelf is erg belangrijk
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Wat zou jij doen?

Bericht door Minne »

Aan de ene kant zou ik zeggen; ja, want het lijkt me heel relaxed om niet al dat gedoe te hoeven hebben van transgender zijn. Aan de andere kant kan ik me er niks bij voorstellen hoe het is om vrouw te zijn, ook al ben ik geboren met het lichaam van een vrouw kan ik me totaal niet vinden in de identiteit van een vrouw en ik kan me mezelf ook niet voorstellen als vrouw. Dus dan zou ik toch zeggen, nee. Ik zie 'transgender' niet zo zeer als essentieel onderdeel van wie ik ben, maar 'man' wel, dus ik als cis vrouw..dat zou ik niet meer zijn. Dan toch maar het gedoe.